hondafreak Geplaatst: 6 juni 2019 Geplaatst: 6 juni 2019 (aangepast) Ik zie het bos door de bomen niet meer. Ik zoek een Sat-installatie voor mijn Mobilhome. Vast-gemonteerd op het dak of mobiel, dus naast de wagen. Ik volg de wielerevenementen zoals de koersen in het voorjaar, daarna de Giro, de Tour en natuurlijk ook de Vuelta. Mijn gewenste regio is dus Centraal-Europa. Welk systeem kunnen jullie mij aanbevelen? Graag advies dus ivm plaatsing, kwaliteit, prijs... enz. aub, dank je indien je mij op de weg kunt helpen. 6 juni 2019 aangepast door hondafreak
Sprietje Geplaatst: 6 juni 2019 Geplaatst: 6 juni 2019 Wat wil je, een automatisch zoekende schotel of handbediend? Hoeveel geld wil je er aan uit geven?
hondafreak Geplaatst: 6 juni 2019 Auteur Geplaatst: 6 juni 2019 Volautomatisch hoeft echt niet... ik heb een beetje talent en kan nog zaken zelf doen... De prijs is in verhouding tot de kwaliteit... Ik kan dus zelf een beetje op- en afbouwen. Het systeem moet dus wel bestand zijn tegen herhaaldelijk verhuizen.
Sprietje Geplaatst: 6 juni 2019 Geplaatst: 6 juni 2019 Ga je een abonnement op Canal Digitaal of Joyne nemen of wil je vrije zenders, bijv. het ongecodeerde Eurosport Duitsland?
hondafreak Geplaatst: 6 juni 2019 Auteur Geplaatst: 6 juni 2019 Ik ben momenteel klant bij tv-vlaanderen. Eurosport DE heb ik eigenlijk een hekel aan... en dus echt niet nodig.
Sprietje Geplaatst: 7 juni 2019 Geplaatst: 7 juni 2019 Ik vroeg dit omdat je voor Eurosport Duitsland zonder problemen met een schotel van 50cm in heel Europa kan ontvangen. Voor TV Vlaanderen kun je toch beter een schotel van 60cm nemen. Dan wat betreft een losse schotel of een schotel op het dak. Met een schotel op het dak kun je soms wel eens het probleem hebben dat als je een mooi plaatsje gevonden hebt, een boom in de weg staat om ontvangst van de satelliet te hebben. Dat probleem heb je met een schotel op statief niet snel want met 10 of 15 meter coaxkabel, kun je bijna altijd wel een plekkie vinden dat je wel ontvangst hebt. Nadeel van een losse schotel is dat je hem wel telkens op moet zetten, op het dak is het een kwestie van de schotel handmatig oprichten en op de satelliet uitrichten. Als je bang bent voor diefstal van een losse schotel, kun je deze aan een staalkabel leggen. Daar zijn mooie oplossingen voor.
hondafreak Geplaatst: 8 juni 2019 Auteur Geplaatst: 8 juni 2019 hallo Sprietje, alvast bedankt voor de tips. Ik denk dat het in mijn geval dus beter is om voor een set op statief te gaan... en een grotere antenne. Heb je ook een tip betreffende de samenstelling, ik bedoel dus een betrouwbaar en kwalitatief GOED systeem? Dus schotel, ontvanger, kabels en eventueel plaatsing?
Ventura Geplaatst: 9 juni 2019 Geplaatst: 9 juni 2019 14 uur geleden zei hondafreak: Heb je ook een tip betreffende de samenstelling, ik bedoel dus een betrouwbaar en kwalitatief GOED systeem? Dus schotel, ontvanger, kabels en eventueel plaatsing? Is er een maximale budget in gedachte? Alles heeft zijn prijs en kwaliteit verhouding.
hondafreak Geplaatst: 12 juni 2019 Auteur Geplaatst: 12 juni 2019 De kwaliteit primeert... ik besef dat je voor 100€ geen installatie kan krijgen... Een systeem op het dak gaat snel boven 1500-2000€, wil ik niet uitgeven. Daarom liefst een systeem op poot... voor een goed systeem voor een derde van de prijs... Kan dit denk je?
youriy Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Misschien is dit iets voor je: EISS 2.0 65 cm model 2019 (WIT) schotelantenne Ultra Black LNB EISS 2.0 65cm (vernieuwd model 2019) B&R satellietschotel op camping statief met Ultra Black LNB kleur schotel WIT ! Compleet EISS 2.0 (Easy Install Satellite System) pakket: 65 cm B&R schotelantenne pakket met EISS systeem voor eenvoudige elevatie uitrichting en door ingebouwd systeem loodrecht te plaatsen. Inclusief Inverto Ultra Black LNB. Deze nieuwe 2.0 versie (2019) bevat enkele kleine aanpassingen die uitgevoerd zijn in onder andere de voet van het statief en het waterpas. 65 cm aluminium schotelantenne (65 x 69,5 cm) Statief met loodrecht in te stellen centrale buis Schotelbevestiging, LNB-drager, EISS elevatie-instelsysteem Hoogtesteun voor schotelbevestiging 3x grondpen Inverto Ultra Black LNB mét Skew-aanduiding LNB-houder 10 meter hoge kwaliteit coaxkabel met f-connectoren 4 moeren + bouten + tussenringen Handleiding en Skew tabellen clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Jürgen Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 (aangepast) @youri Jij was mij net even voor,,,, Even afhankelijk van welke satellieten jij onderweg wilt kijken en of jij naar één kanaal wilt kijken en tegelijkertijd een kanaal wilt opnemen kan dat voor het genoemde budget zeker. Omdat jij kwaliteit wilt laten prefereren stel ik de schotel voor zoals in de bijlage is afgebeeld, daarmee heb je zo'n beetje het beste wat er nu op de markt is, wel wat aan de prijs maar dan heb je ook wel wat. Dit is een afbeelding van een 55cm gewone schotel maar kan ook met een schotel geleverd worden. V.w.b. de kosten voor de schotel met statief en LNB moet rekenen op circa € 180,= tot € 200,=. Zoek maar op QUANTIS EISS (EASY INSTALL SATELLITE SYSTEM) ANTENNE MET STATIEF Voor de satellietontvanger zou ik de VU+ UNO SE DVB-S2X adviseren, kosten rond de € 269,= Hierbij nog circa 20m goede coaxkabel en dan ben je klaar en dat voor een redelijke prijs. 12 juni 2019 aangepast door Jürgen MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
quattro Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Zelf heb ik ook een tijdje gecamperd met een schotel op statief. Waar je zeker rekening mee moet houden is de hoeveelheid ruimte die een schotel en statief in beslag nemen. Ook de tijd die je elke keer kwijt bent met het opzetten (en vast zetten!!) van dat ding staat haaks op het principe van een camper waarbij je eenmaal op de plaats van bestemming snel gesetteld wilt zijn. In die zin vond ik het een onding. Ook als je vaak op camperplaatsen staat is daar vaak amper ruimte om zo'n schotel bij je camper te zetten. Daarentegen had ik hetzelfde dilemma dat ik geen duizend+ euro uit wilde geven aan een automatisch systeem op het dak. Ik ben daarom uitgekomen op een vaste maar handmatige schotel. En ja, soms is het even puzzelen tussen een beetje schaduw of vrij zicht... Maar tot nu toe ben ik er steeds prima uit gekomen. Zoek ook eens tweedehands. Let op dat je bij een automatische set vaak de bevestigingsplaat niet mee krijgt (zit namelijk vast op het dak) en er dus nog bij moet aanschaffen. Ook moeten de meeste gebruikte sets nog een update krijgen om de 23,5 sat te ontvangen. Vaste handmatige sets zijn ook prima te vinden. Alleen even opletten of de afdichting goed is, of eventueel een nieuwe erbij kopen zodat je zeker weet dat je goed zit. VU+ Solo2, VTI Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W
D-box Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Hoi Jongens, Ik wil toch even een kanttekening plaatsen bij die EISS schotel. Mijn broer en ik hadden een promo filmpje gezien omtrent die EISS schotel op YouTube, hierin zag je een vrouw die in het zuiden van Portugal die EISS schotel in een mum van tijd installeerde en perfect beeld had op 23,5E. In die tijd was het moeilijk om in het zuiden van Portugal de 23,5E te ontvangen (misschien is dat nog steeds zo, maar dat weet ik niet), in ieder geval, mijn broer kocht die schotel met bijbehorende lnbf; toen die schotel werd geleverd zat er een deuk in; mijn broer belde naar die firma om dit te melden en hij kreeg terstond een nieuwe schotel toegestuurd. Prima toch! zouden jullie denken, maar jullie raden het al, in de nieuwe schotel zat ook een deuk. Ik heb die schotels bekeken, het materiaal leek wel van blik, het zal wel van een zeer dun aluminium gefabriceerd zijn. Dus @Hondafreak, als je er overdenkt om zo'n EISS schotel aan te schaffen, raad ik je aan om hem zelf te gaan halen in de winkel want volgens mij waren die deuken tijdens transport veroorzaakt. De video kan je vinden op YouTube, google op: Astra 23 uitrichten met EISS 65cm - YouTube De reden dat ik de link niet doorstuur heeft temaken met het feit dat de leverancier op het eind genoemd wordt. ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.
Bielgeets Geplaatst: 12 juni 2019 Geplaatst: 12 juni 2019 Ik zou toch gaan voor een automatische schotel.Ik heb 6 jaar geleden in Italie een halfautomatische schotel Sat and Go gekocht van 80 cm voor 700 Euro met aluminium grondplaat inbegrepen.Deze heb Ik persoonlijk afgehaald bij Nuovamapa in Altedo (Bologna) afgehaald en thuis met Sikaflex op mijn Mobilhome gemonteerd.Deze schotel werkt nog steeds prima. Als Je zelf een handige Harry bent kan Je deze schotel gemakkelijk zelf installeren.Kijk misschien even op de website van https://nuovamapa.com/ Verder kan Je gerust voor een goeie 100 euro al een 12V-UHD ontvanger vinden zoals de Octogan SF8008 of de iets duurdere Edision OS Mio (150 Euro) Bedenk ook dat Je met een statief antenne heel wat meer werk hebt om te installeren (2 personen) , laat staan dat het soms in de regen of bij slecht weer is.Bij winderig weer is een statief ook veel minder stabiel.
hondafreak Geplaatst: 13 juni 2019 Auteur Geplaatst: 13 juni 2019 (aangepast) Hallo Jongens, alvast bedankt voor de voorstellen mbt een installatie! Ik ben aangenaam verrast dat men voor een eerder klein bedrag een deftig systeem kan krijgen TOPPIE! Het systeem op driepoot lijkt mijn voorkeur weg te dragen... zelfs plaatsing en uitrichting door mevrouw... dan lukt mij dit ook wel ;-))) ; nog een degelijke ontvanger dan... ik prefereer eentje zonder "microgolfoven"... dus zonder al te veel toeters of bellen... rechttoe rechtaan. Opnames ben ik niet van plan te maken. Hebben jullie hier ook een GOEDE tot uitstekende ontvanger op het scherm, recent model, (liefst TV Vlaanderen compatibel, gezien ik reeds klant bij hen ben). ? Nogmaals MEGA BEDANKT voor jullie hulp en expertise! ps onder ons: graag ook een betrouwbare en vakkundige leverancier voor die spulletjes? 13 juni 2019 aangepast door hondafreak Aanvulling
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen