Tripleboy Geplaatst: 7 juni 2019 Geplaatst: 7 juni 2019 Topic met Tips om de Synology Nas te gebruiken met https://nl.wikipedia.org/wiki/OSCam Oscam voor Syno Nassen zijn hier te downloaden: https://synology.nimloth.pl/ Open de Webinterface van de Syno / ga naar Package Center / Handmatig Installeren / selecteer het spk bestand dat je net hebt gedownload voor je specifieke NAS / na installatie vind je Oscam dan terug onder Packages/ en kan je daar op Open klikken voor de configuratie . GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Tripleboy Geplaatst: 30 juni 2019 Auteur Geplaatst: 30 juni 2019 (aangepast) Oscam toevoegen aan Pakketbeheer: Ga naar Package Center > Instellingen > Pakketbronnen > Toevoegen Vul in Naam: Nimloth Locatie: https://synology.nimloth.pl/ Een certificaat word ook aangemaakt U krijgt wanneer beschikbaar dan de automatische updates voor Oscam binnen, met vermelding van de veranderingen. 30 juni 2019 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
jvloendersloot Geplaatst: 30 juni 2019 Geplaatst: 30 juni 2019 Heel fijn dat bij de laatste update al mijn .config files verdwenen zijn. Ik had net die ### ziggo 0606 kaart aan de praat. Alles weg. Kan ik weer gaan uitpluizen.
Mimisiku Geplaatst: 30 juni 2019 Geplaatst: 30 juni 2019 Je weet dat je altijd backups moet maken vooraleer je wijzigingen doorvoert? Leermomentje.. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Tripleboy Geplaatst: 1 juli 2019 Auteur Geplaatst: 1 juli 2019 mapje config even naar de harde schijf / stick kopiëren, kleine moeite, Backuppen is een essentie sinds tijden. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
PeterFl Geplaatst: 24 augustus 2019 Geplaatst: 24 augustus 2019 Balen, mijn ds1511+ staat er niet bij als pakket. maakt de cardreader nog uit die gebruikt wordt ? of is elke doorsnee cardreader prima ?
Tonskidutch Geplaatst: 25 augustus 2019 Geplaatst: 25 augustus 2019 kun je niet any SPK kiezen? The Crying Cowboys Aaron Rux
RoyvH Geplaatst: 26 augustus 2019 Geplaatst: 26 augustus 2019 Op 1-7-2019 om 13:21 zei Tripleboy: mapje config even naar de harde schijf / stick kopiëren, kleine moeite, Backuppen is een essentie sinds tijden. hoi ik heb momenteel OScam draaien op mijn ds212j dit werkt perfect alleen mijn configs staan in dir. /volume1/@appstore/oscam/etc/ hoe kan ik hier bij komen om deze config te kopieren voor backup voor dat ik ga update?
Tripleboy Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2019 Van het Syno forum geplukt Je hebt natuurlijk de filestation die grofweg doet wat je bedoelt, en via telnet zou je eventueel kunnen inloggen en midnight commander installeren, maar in beide gevallen kun je alleen binnen de DS kopieren en dus niet naar de PC. Als het goed is staan er sowieso geen files in /volume1, daar horen alleen de shares te staan, en over het netwerk worden shares sowieso als aparte drives gezien. Wat je nog zou kunnen doen is totalcommander op je PC installeren en intern via FTP inloggen op de DS. Totalcommander is eigenlijk de modernere variant van norton commander en heeft ingebouwde FTP mogelijkheden. Op die manier log je standaard in op niveau /volume1 en zie je alle shares in een oogopslag. Een uitgebreide variant van Total Commander heet TCUP. Deze heeft ook een nederlandse webside. Als je TCUP installeerd kan je gewoon als een soort uitgebreide verkenner door de DS bladeren en alle handelingen uitvoeren. Zeeeer handig! Registreren van het programma bij Ghisoft kost maar zeer weinig. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
luisteraar Geplaatst: 26 augustus 2019 Geplaatst: 26 augustus 2019 Waarom een extern programma op PC installeren voor FTP ieder netwerk browser (onder mswindows/mac/linux) kan ftp. Gewoon in de netwerk browser het adres ingeven ¨ftp://ipnummer_extern_device¨
Tripleboy Geplaatst: 26 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 26 augustus 2019 (aangepast) Daarmee kom je niet in DSM om de oscam mappen te gaan kopiëren, enkel de gedeelde mappen worden getoond 26 augustus 2019 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
jarwha Geplaatst: 30 september 2019 Geplaatst: 30 september 2019 Interessant. Heb Oscam op de NAS gezet. Nu wil ik de Oscam server gebruiken voor oa mijn satelliet ontvanger. Moet ik daarvoor de router en/of de ontvanger instellen? zo ja hoe? gr Jan
Tonskidutch Geplaatst: 1 oktober 2019 Geplaatst: 1 oktober 2019 als je een kopje koffie op je NAS zet, dan weet je ook niets over de software hoe kom jij nu aan de kundigheid om Oscam op de NAS te zetten en niets over het gebruik ervan? dus dat is gewoon lezen over de configuratie van de oscam.server (NAS) en van de oscam.client (satellietreceiver) middels de readers thuis heeft je router er niets mee te maken The Crying Cowboys Aaron Rux
Tripleboy Geplaatst: 1 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2019 We hebben hier deze voor Softcam gedoe https://www.sat4all.com/forums/forum/10-ci-ci-softcams-en-smartcards/ GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
fransken Geplaatst: 13 september 2020 Geplaatst: 13 september 2020 (aangepast) heb op mijn ds916 nu oscam 11572 staan een vraag hoe kan ik oscam automatisch opnieuw laten opstarten bv via scripts/OSCam execute script: met een linux server gaat dat met crontab gaat dit ook met een synology ? 13 september 2020 aangepast door fransken XT9200 / 5000 , XP1000 OPENPLI 4.0VU+DUO OPENPLI 2.1 met nieuwe C807 condensator met 1ufSYNOLOGY DS1512 3TB REDS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen