Vakantieschotel Geplaatst: 13 juni 2019 Geplaatst: 13 juni 2019 Hallo. Ik heb wat problemen met mijn Travel-Vision R6 met een 60 cm schotel. We hebben dit set vorig jaar aangeschaft men onze nieuwe caravan. Ik heb een weekend kunnen kijken naar alle zenders. Daarna alleen maar problemen. 1. De motor zoek automaat deze gaf een fout code deze moest opgestuurd worden naar Travel-Vision. Na een week terug (een anderen) 2. Na een uur tijdens het uitrichten ging de boel tikken en er werkten niets meer. De caravan ging toch naar de stalling wij staan alleen voor en na seizoen en dit was oktober. De stalling is ook de caravan leverancier en ook van de schotel. En een todo lijst erbij gedaan met onder andere de schotel checken tik geluid. Dit jaar april caravan weer opgehaald en er was nog niet naar de schotel gekeken maar daar was hij op dat moment mee bezig en het werkte allemaal en ook gezien. Caravan mee en de schotel 20 km verder naar de camping alles op gezet dus nu is de schotel aan de buurt. Aangesloten een gelijk weer tikken en verder niets. Dealer gebeld en deze zij ik ga het uitzoeken 14 dagen later maar even gebeld nee nee niets meer over gehoord.( paas weekend). Naar hem te gereden aan gesloten de ontvanger was defect dit was na 11/2 uur zoeken. Weer terug naar de camping aangesloten met nieuwe ontvanger wel beeld maar heel slecht blokken strepen en hikken van beeld. Dealer weer gebeld alles bij hem achter gelaten. Nu weer alles opgehaald. Schotel vervangen was een 50cm is nu een 60cm Een nieuwe LNB er op gezet. Tussen kabel voeding kastje vervangen. Software update uitgevoerd. Nu weer alles aangesloten op de camping eerst de RTL 4 5 7 en nog een paar werken de rest geen beeld geen signaal. Ci kaart gereset uit gevoerd canaal digitaal. 1 uur gewacht helemaal niets meer. Wat kan dit zijn Wie kan mij helpen.
Sprietje Geplaatst: 14 juni 2019 Geplaatst: 14 juni 2019 Beste Vakantieschotel Welkom op dit forum Wat een drama. Dat is heel wat anders dan het reclamefilmpje doet denken. Ik heb trouwens nooit geweten dat de Travel-Vision er ook bestond met een 50cm schotel. Misschien wat ze een 55cm schotel noemen? Maar ja, wat nu de oorzaak en oplossing van het probleem is weet ik ook niet, dat moet de verkoper maar oplossen. Kun je je geld niet terug vragen en wat anders kopen?
Sprietje Geplaatst: 14 juni 2019 Geplaatst: 14 juni 2019 (aangepast) Beste Vakantieschotel 2x de zoekautomaat kapot, de lnb kapot, de ontvanger kapot. Ik ga er toch sterk aan denken dat er iets mis is met je 12 volt voorziening. Heb je niet te veel spanning? Is het wel gelijkspanning of zit er een hele grote rimpel op? Tussen de satellietontvanger en de besturings-unit van de schotel zit een powerinserter om de schotelantenne te laten draaien. Is die wel in orde? 14 juni 2019 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 14 juni 2019 Geplaatst: 14 juni 2019 (aangepast) Wat ik trouwens zie is dat de 230 volt powerinsterter voor 24 volt zorgt. Dat is stik onhandig als je ergens staat zonder stroomaansluiting want dan kan de schotel de satelliet niet zoeken. Tjonge, daar is niet echt over nagedacht. En met batterijen 24 volt verzorgen is er ook niet bij want tijdens het zoeken gebruikt de unit 950mA. Je moet dan al 2 accu's van 12v in serie zetten. Nu bestaan er ook wel omvormers van 12v= naar 24v= maar deze kosten ook weer €50,-. 14 juni 2019 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen