Ga naar inhoud


VU+ ZERO 4K met DVB-C Tuner en opnemen


Jürgen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik weliswaar thuis alleen Kabel TV en omdat ik daar geen Interactive TV ter beschikking heb (niet op geabonneerd) mis ik toch wel regelmatig de mogelijkheid om iets op te nemen.

Nu overweeg ik toch wel weer om een (gebruikte) VU+ ZERO 4K ontvanger te kopen en voor zo ver ik het nu kan beoordelen is de VU+ ZERO 4K de voordeligste optie, correct?

 

De VU+ ZERO 4K DVB-C kost circa € 149,= maar ik vraag mij nu af of ik zonder de additionele PVR-Kit op een externe USB schijf kan opnemen.

Als ik de VU+ STB Vergleichstabelle raadpleeg wordt daar wel de indruk gewekt dat dit wel mogelijk is, is dit correct?

Ook vraag ik mij af of ik via de Kabel meer dan één opname tegelijkertijd kan maken, in de laatste door mij gebruikte ontvanger VU+ UNO 4K SE was dit wel mogelijk maar ja daar zat ook een FBC Tuner in.

Mijn Kabel Provider Caiway doet daar niet moeilijk over om via een splitter b.v. een tweede en derde ontvanger tegelijkertijd te gebruiken.

Ik kan helaas nergens zo 1-2-3 vinden of dit ook met de VU+ ZERO 4K zonder PVR-Kit het geval is.

Maar ja, ik denk dat o.a. @Mimisiku daar wel antwoord op weet...:D

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kunt uiteraard ook gewoon op een gemounte USB stick opnemen. Meerdere kanalen gaat maar beperkt omdat er maar 1 tuner beschikbaar is. Geldt dan hetzelfde als bij satelliet. Alleen van dezelfde frequentie kun je tegelijk kijken en opnemen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah ha, nu herinner ik het mij ook weer, er zit geen Twin Tuner in zoals b.v. bij de UNO 4K.

Daarmee kun je wel meerdere opnames tegelijkertijd maken.

 

Dus nu moet ik afwegen of het nu strikt noodzakelijk is om naar meer dan één kanaal tegelijkertijd te willen kijken of op te nemen.

In feite heeft de VU+ ZERO 4K toch verder geen significante beperkingen, toch?

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, zeker niet.. Alleen een single tuner zónder FBC... Voor de rest kan hij alles wat de grote broertjes ook kunnen. Voldoende geheugen en lekker snel.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...