Sprietje Geplaatst: 17 juni 2019 Geplaatst: 17 juni 2019 (aangepast) Vandaag was dit huis in Duitsland in het nieuws. Toen ik de schotel zo dicht tegen de overstek van dit huis zag hangen dacht ik, zou je daar nog wel een beetje ontvangst hebben. Tja, nat zal de schotel niet worden maar het lijkt me dat hij veel te dicht tegen het dak hangt. Ongeveer 20cm schat ik zo en die overstek is toch behoorlijk groot. Hij zal wel op de Astra 19,2 gericht zijn en ik heb nog even nagekeken, de elevatie daar is 31 graden. Nu staat de schotel wel een klein beetje naar het hogere gedeelte van de nok gericht maar ik kan toch bijna niet geloven dat het bovenste deel van de schotel signaal ontvangt. Daar komt nog bovenop dat de zijkant van de schotel nagenoeg of tegen de erker staat. Heeft de schotelmonteur de schotel misschien ook niet helemaal goed kunnen uitrichten of heeft hij de rand van de schotel nog om moeten buigen zoals ze bij de schotel in de bijlages ook hebben moeten doen? Wat denken jullie? Heeft deze schotel geheel onbelemmerde ontvangst? 17 juni 2019 aangepast door Sprietje
wiljo Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 Een schotel voor de sier is ook mooi! je kunt zeggen ik heb ook een schotel, je kunt meepraten op fora's hoe jouw ontvangstwaardes zijn, of de elevatie vd schotel wel goed staat etc.
a33 Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 (aangepast) Het kon ook nog wel eens de 13oost zijn, waar die op gericht is. Zie fotoos, voor 13oost en 19oost. Die dakrand lijkt me inderdaad ook wat problematisch; elevaties zijn 31,2 en 30,5 graden. Groet, A33 18 juni 2019 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Hoogie Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 Tja,, het zal wel krap zijn. En de randen van de schotel zullen niet volledig het signaal kunnen reflecteren, maar het middelste gedeelte is wellicht voldoende voor beeld.
Erwinnaar Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 Gezien het lintje wat er hangt is er van ontvangst vermoedelijk geen sprake meer want bewoner(s) zijn vast meegenomen. Verder denk ik dat de ontvangst wel in orde is daar, Duitsers zijn behoor stipt. Wel leuk topic om erover na te denken!
Schotelspeller Geplaatst: 18 juni 2019 Geplaatst: 18 juni 2019 Polizeiabsperrung LOL Dat terzijde, wat een gotspé een schotel ombuigen!!! Funest voor goede ontvangst, maar ook gaat dit snel een roestbak worden! Als een monteur mij zoiets flikte was het geld terug. Misschien wel met extra schadevergoeding voor de muur!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen