Ga naar inhoud


Overlappende timers


RikDC

Aanbevolen berichten

Goedemorgen allemaal,

Een tijdje geleden had ik wat problemen met mijn ontvanger en heb hier toen ook om hulp gevraagd.

Het probleem loste zich blijkbaar vanzelf op na het verplaatsen van mijn camper.(naar een andere bestemming )

Wel een beetje raar want het ging alleen om Eén & Canvas dat ik niet kon ontvangen.

Inmiddels had ik wel wat aan het rommelen geweest in de instellingen maar dat had er schijnbaar niks mee te maken.

Blijkbaar heb ik toch wat teveel gerommeld want de laatste tijd krijg ik bij EPG , wanneer ik een programma wil aanklikken voor opname , heel dikwijls de vermelding dat er een probleem is omdat er al een andere opname gepland is.

Vroeger kon ik vrij veel programmas op hetzelfde tijdstip opnemen , nu blijkbaar niet meer.

Is er iemand die mij een tip kan geven om dit op te lossen ?

Waarschijnlijk ook belangrijk , het ding draait op Linux.

Dank bij voorbaat.

 

   Rik

 

p.s. bestaat er geen lijst met instellingen die bij voorkeur gebruikt worden ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Enige details v.w.b. jouw hardware zou voor de helpenden handig zijn. 😅

Wellicht is er a.g.v. dat rommelen van jou wel een herhaalde timer ingesteld waardoor de tuner, jij maakt namelijk geen melding dat jij mogelijk een twin tuner hebt, bezet is. Hoe dan ook kan je met een enkele tuner slechts programma’s opnemen van zenders die op dezelfde satelliet zitten en ook nog in hetzelfde quadrant zitten. 

Ik zeg het zo vaak tegen ‘kennissen’ van mij, ‘beter eerst even bellen voordat je zelf gaat zitten rommelen’. Nu mogen anderen d.m.v. het kijken in de glazen bol, jij vermeld niet wat voor een ontvanger, noch welke firmware daarom staat, noch de schotel die jij hebt, wat er mis kán zijn. Wie weet heb jij wel ergens in het menu de instellingen van bijvoorbeeld de voorkeurstuner gewijzigd of enige andere gerelateerde instelling in het menu ‘diverse instellingen’. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt wel vaker voor dat na het 'gerommel' e.e.a. niet meer naar wens werkt, dus dat ia op zich geen uitzondering.

Alleen is het lastig om daar een heldere oplossing voor te vinden of advies te geven.

De hardware v.w.b. de ontvanger is duidelijk, tenminste als je opgave van het bezit van een VU+ SOLO2 correct is.

Wel is het handig en daar sluit ik mij bij het vorige bericht bij aan om ook nog even op te geven welke schotelconfiguratie gebruikt wordt, dus een enkele LNB, een DUO LNB of ...?

 

Mijn voorstel daarin is dan ook om simpelweg een nieuwe installatie uit te voeren waarbij de aanbeveling om een eventuele back-up niet terug te zetten.

Misschien nog even doorgeven welke Image (Software) jij gebruikt, OpenPLI, VTI of ...?

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei RikDC:

p.s. bestaat er geen lijst met instellingen die bij voorkeur gebruikt worden ?

 

Zoveel gebruikers zoveel wensen.

Ik gebruik VTi en laat deze image zoveel mogelijk in takt. Na veel updates is het verstandig af en toe de image opnieuw te flashen.

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor uw reacties allemaal.

Beste John van Dreumel ,

Ik heb netjes ingevuld in het vakje waar dit gevraagd werd dat ik een VU +solo2  heb.

Over de LNB heb ik inderdaad niks vermeld dat is dus een duo lnb .

En ik dacht dat Linux de software was maar dat is dan open PLI

De image flashen heb ik ooit wel eens gedaan maar daar zal ik dan even moeten achter zoeken en ik veronderstel dat ik de recentste hier vind op de site.

 

En beste mr. van Dreumel , ik ben inderdaad niet te laks om eens te bellen en dat deed ik vroeger dan ook en ik ben zelfs eens een heel eind gereden toen ik een keer problemen had.

Ik kocht indertijd de VU ontvanger online bij een bedrijfje in Aalter (België ) en zelf woon ik in de Ardennen....

Onlangs heb ik dus contact opgenomen met die jongens en die vertelden mij doodleuk dat ze er mee gestopt waren.

 

Hier in mijn omgeving (Trois-Ponts ) vind ik nergens iemand die zich bezig houd met deze ontvangers en het dichtste bij lijkt me Hasselt te zijn , hetgeen 100 km heen en 100 km terug betekend.

Ik zou jullie dus heel dankbaar zijn als jullie je licht nog eens laten schijnen over deze en het kan nu zonder in de glazen bol te kijken.

 

Dank bij voorbaat.

 

   Rik

 

p.s. Ik vind het ook niet prettig om bij andere mensen te gaan schooien ….. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, sommigen kunnen wat ongenuanceerd reageren.

 

Even in volgorde reageren.

 

In de meeste gevallen betreft het wel Linux software of dit nu PLI, VTI of... is, dus in dit geval had je toch gelijk.

M.b.t. het opnieuw flashen nog even het volgende...

 

Nee, je aanname dat je hier op dit forum de verschillende en vooral de juiste software kunt vinden is onjuist.

Voor PLI kun je naar de website van OpenPli gaan en daar de juiste software downloaden.

Dit is uiteraard ook voor VTI en overige Images  het geval.

 

Voor het opnieuw flashen kun je de hierboven in dit forum geplaatste topic “VTI installatie tutorial’ gebruiken, weliswaar voor VTI. maar wijkt nauwelijks af van de procedure voor PLI

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Jürgen voor uw toelichting.

 

Ik was al gaan zoeken op het net en vond het volgende.

openpli-6.2-release-vusolo2-20191618-usb

en ik zette dit over naar een usb stick 

ik zie daar dan ook files\pepperzip

 

Klopt dit of ontploft mijn ontvanger nu...

 

Bedankt 

 

   Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, in elk geval een wel heel vreemde mappenstructuur na het uitpakken.

 

Zie de zijde bijlagen.

In de eerste bijlage zie de juiste download pagina.

Hier kies je 1 van de 3 opties OpenPli 7.0 >> Stable Realase 

In de tweede bijlage de uitgepakte mappenstructuur voor jouw SOLO2.

 

Op je USB stick moet alleen de map 'vuplus' staan met de daaronder liggende mappen.

Schermafbeelding 2019-06-20 om 16.34.35.png

Schermafbeelding 2019-06-20 om 16.35.41.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jürgen ,

Met de usb stick lijkt het inmiddels in orde dankzij uw aanwijzingen.

Ik ga nu aan de slag maar ben nog even aan het zoeken naar de kabel om de netwerkverbinding te maken , deze is ergens te goed weggelegd.

De rest zal voor morgen zijn , heel erg bedankt.

 

  Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben benieuwd.

Tijdens de installatievoortgang wel even goed opletten op de passerende individuele installatiestappen, dus goed lezen wat daar gevraagd wordt en al naar gelang met JA of NEE beantwoorden, dan moet het wel goed komen.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen , in het bijzonder Jürgen ,

 

Ik ben toch niet zo blond als jullie dachten.

 

Hartelijk dank , het lijkt er op dat het gelukt is en dat alles weer werkt zoals het hoort.

 

Ik hoop in de toekomst nog wel eens op jullie kennis beroep te mogen doen.

 

 Groeten 

 

    Rik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...