Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Als je T15 led intypt op google dan kom je er genoeg tegen

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Een 7 Watt gloeilamp / halogeenlamp heeft tussen 50 en 75 lumen en dat komt overeen met een ledlamp van 0,7 a 1,2 Watt.

Waarschijnlijk werkt nu alles op een transformator en wisselstroom. Houd daar dus rekening mee bij kopen van vervangende LED lampjes.

• Bedankt 1
Geplaatst:

De beste lampen in de tuin zijn lampen die niet branden. Ik ben namelijk amateur astronoom , vandaar dit antwoord. Wil je echt dat er lampen branden gebruik , dan goed afgeschermde armaturen en maak gebruik van timer of bewegingsdetector.

Geplaatst:

@astro iris, ik ben geen amateur astronoom maar heb eveneens een hekel aan al die tuinverlichting.

Zeker in woonwijken is het gewoon "not done" om overmatige tuinverlichting aan te zetten, die de buren dwingen dikkere gordijnen te kopen om al al dat licht in de nacht tegen te gaan.

Zorg er inderdaad voor dat het licht niet omhoog schijnt.

Overigens vind ik het een goed initiatief van de topicstarter om ouderwetse lampjes te vervangen door led.

Voor het vermogen van 1 ouderwetse 7watt lamp kun je 7 ledlampjes van 1 watt laten branden. Tel uit je winst! :)

• Bedankt 1

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...