mitch Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 hallo allemaal , ik heb op dit moment een schotel met een tripple lnb , die uitgericht staat op de engelse zenders eerder kreeg ik ook bvn . maar na dat die van sateliet gewisseld is heb ik die niet meer nu wil ik toch graag weer bvn ontvangen naast alle engelse zenders , kan ik er gewoon een schotel naast hangen en dan een EDISION DiSEqC 2/1 switch tussen zetten ?? en dan alles wel via de normale ontvanger die ik nu heb laten lopen !!! ik heb weinig verstand van electronica , daarom vraag ik het even 🙂
a33 Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 (aangepast) 3 uur geleden zei mitch: en dan een EDISION DiSEqC 2/1 switch tussen zetten ??🙂 Met een "gewone" diseqc 1.0 of 2.0 switch gaat dat niet. Met een diseqc 1.1 of 2.1 switch wel; dat wordt ook wel een 'uncommitted' switch genoemd. Die zijn helaas wel wat duurder. Bijvoorbeeld Spaun of EMP-Centauri hebben die in hun assortiment. En je ontvanger moet dan ook diseqc x.1 kunnen schakelen; dat moet je nagaan. Dit zou in principe de makkelijkste oplossing zijn. Als je triple LNB nog twee extra vrije uitgangen heeft, en je ontvanger diseqc commando's herhaald kan sturen, kan het ook met een diseqc 1.0 (of 2.0) 4/1 switch en wat extra kabeltjes. Zo'n switch is doorgaans een stuk goedkoper. Dat is ook een handige oplossing, voor als je ontvanger geen diseqc x.1 aankan. Groet, A33 28 juni 2019 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
a33 Geplaatst: 28 juni 2019 Geplaatst: 28 juni 2019 (aangepast) NB Op zo'n chinese koopsite zie ik 8/1 diseqc 1.1 switches zonder regen-beschermkapje al voor minder dan € 2,50 aangeboden, met ook niet heel veel portokosten. Zoveel ingangen heb je natuurlijk niet nodig, maar verder die kan je ook probleemloos gebruiken. Ik las van een paar mensen dat ze die al jaren in gebruik hebben. Zoek op DS81 of GST-8101, bijvoorbeeld. Groet, A33 28 juni 2019 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen