Ga naar inhoud


Wegenkaart orientatie


de mon

Aanbevolen berichten

Die mannen van vroeger met een wegenkaart of nu spreken in termen zoals bvb Antwerpen ligt voor Brussel of Brussel ligt achter Antwerpen(tov je eigen positie is dit niet vandoen).

Bij een grote discussie omdat ze verloren gereden waren in Frankrijk was het in de 1° plaats je kaart juist leggen. Naar het noorden zoals het kompas op de kaart, mààr je moet je met je rug ook naar het noorden gaan staan. Dat waren vroeger hun eerste lessen kaartlezen . Daarom die termen van dat dorp ligt achter .

En ik ben zo ene die altijd naar het zuiden gaat staan en zegt de zon gaat op in het oosten. Maar is in tegenstelling tot kaartlezen. Het zal wellicht allemaal gene rol meer spelen met die waze of gps.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites


33 minuten geleden zei moonchild:

Het is heet en de zon schijnt volop.

Voor mij is het duister .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha...

Feit is wel dat een goede oude kaart nog steeds vaak onmisbaar is...

Laatst hadden we het over een bos, waar een riviertje doorloopt, waar we heel vroeger regelmatig gingen picknicken... kijken naar de rivier, een boek lezen etc etc... 

Ik kon me de naam van het bos, en ongeveer de locatie nog wel herinneren... maar Google Maps was dit keer niet je vriend... de naam van het bos, op diverse manieren geschreven leverde niets op... Ook de hele regio volledig ingezoomd doorploegd... niets te vinden.....  

Maar een goede oude wegenkaart uit 1981 die ik nog had bracht uitkomst... Daar stond het bos netjes met de naam genoemd, in de regio die ik voor ogen had... het dorpje wat vlak in de buurt ligt, opgezocht op google maps... en ja, dat staat er uiteraard op... en dat ligt in een groene vlek... maar die vlek krijgt geen naam..... tja....

Gelukkig heb ik nog steeds de kaarten als ik iets wil opzoeken, of een rustig plekje wil uitzoeken om nog een keer heen te gaan...

De navigator is uiteraard onmisbaar om er te komen... daar ben ik erg blij mee... niet meer rijdend zoeken op een grote kaart etc etc...

Ik heb laatst een nieuwe gekocht met 6.95" scherm...  mooi spul.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei de mon:

Het zal wellicht allemaal gene rol meer spelen met die waze of gps. 

je zult verbaasd staan daar er inderdaad verschillende instellingen mogelijk zijn en ook dat er verschillende mensen een heel andere pool in het brein hebben

 

uit eigen ervaring:

een ex collega

daar waar elke bouwtekening noord uitgericht, moet zijn, mits er een duidelijke situatie als logo met noord pijl bij staat zijn er echt mensen die inderdaad de bovenkant van de tekening als ZUIDEN hebben vastgezet

als je met die mensen, zo eentje in een telefoongesprek onderdelen van die tekening bespreekt denk je dat je gek wordt links en rechts worden dan ook plots gespiegeld t.o.v. je eigen referentie

uit eigen ervaring:

een andere ex collega

en als je naast iemand in de Auto zit die de plaatsbepaling en navigatie anders heeft ingesteld kun je ook echt onwel worden door het afwijken van de normale orientatie zintuigen en de andere interpretatie van je brein van twee verschillende wereldbeelden

 

datzelfde is van toepassing van al die waardeloze MMM apps voor je smartphone waar al die miljoenen toeristen mee door Tokyo London Amsterdam Brussel en Maastricht lopen

geen van allen geeft hun looprichting als pijl naast een plattegrond aan

en vooral de vrouwen gaan als waggelende eend door tot het eerst volgende straatnaambord en vergelijken dat met de MMM apps

 

die twee soorten breinpolen zijn niet te vereenen er is geen juiste, wel een aangeleerde die voor jouw werkt

 

en die 4 Michelingidsen A3 Staand ligt altijd richting noord op locatie

 

A Matter of Perspective: Edwin A. Abbott’s Flatland

flatlanders zijn mensen die niet uit hun box, 2D voorstellingsvermogen, komen

aangepast door Tonskidutch
ik voeg er graag nog een boektitel en wetenschappelijk onderzoek aan toe

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...