Ga naar inhoud


nieuwe receiver gezocht


greydutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik gebruik al sinds vele jaren tot volle tevredenheid de Technisat Recorder HD S2 Plus. Helaas begint deze langzamerhand kuren te vertonen en ik ben nu op zoek naar een nieuwe receiver.

 

Dit zijn voor mij de belangrijkste punten:

- probleemloos werkend slot voor Canal Digitaal Cam + oranje kaart

. opname mogelijkheid (indien mogelijk met ingebouwde harde schijf)

- LAN aansluiting

 

Deze drie zaken functioneren perfect bij de Technisat

 

nice to have:

- 4K (heb inmiddels een 4K televisie: Sony 49XE9005)

 

Ik heb weinig verstand van de materie maar begrijp dat de VU Plus in ieder geval een goede keus zou zijn. Maar welke?

 

Worden bij de VU Plus de opnamen altijd als TS opgeslagen?

 

Bedankt voor een tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In elk geval is de VU+ een ontvanger met prima support. Al naar gelang de gebruikerseisen kun je uit diverse modellen kiezen..

 

De opnames worden NORMALITER ongecodeerd (als .ts) opgeslagen, maar hangt af van de gebruikte provider. Een losse smartcard die via een softcam werkt slaat ongecodeerd op. Wordt een CI(+) gebruikt dan kan men opteren voor achteraf decoderen (omdat een CI maar één stream aankan). Bij veelvuldig opnemen is een twin tuner (of FBC) wel aan te raden..

 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel simpel, inhakend op de reactie van mijn voorganger waar ik het volledig mee eens ben.

De Vu+ Uno 4Kse is in principe al een perfecte ontvanger met bijvoorbeeld een 1 Tb harddisk. 

Als je iets meer geld wilt uitgeven dan kan je kiezen voor de Duo4K maar daar zitten nog wel enkele (driver)bugs in die IMHO na één jaar op de markt onderhand wel opgelost hadden mogen zijn.  

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reacties. De Uno 4 Kse lijkt mij een goede keus: 4K, LAN en ingebouwde harde schijf. Maar het belangrijkste punt voor mij is dat ik zonder problemen de smartcard van Canal Digitaal kan gebruiken (bij mijn Technisat gebruik ik een Asta Cam ipv de originele Canal Digitaal Cam, omdat dat stabieler bleek te zijn). Ik wil liever geen software oplossing, omdat ik daar gewoonweg geen verstand van heb. Werkt de hardware oplossing Aston Cam (of evt. Canal Digitaal Cam) + oranje CD kaart in de CI(+) ook gewoon met de Uno 4Kse? Dat ik maar één programma tegelijkertijd kan opnemen is niet erg. Maar wat betekent: "achteraf decoderen" in dit verband? Wordt de opname versleuteld opgeslagen en moet ik deze dan met een software programma op de PC ontsleutelen? Voor de Technisat heb je het programma Mediaport, dat de niet-gecodeeerde opnames van de Technisat naar de PC haalt.

 

Mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang als je geen CI module persé nodig hebt zou ik deze ook zeker niet gebruiken.

Met OScam heb je maximaal de mogelijkheid om vier sids tegelijk te decoderen tegen twee met een module. Als je tóch een passende Cam wilt gebruiken schaf dan de originele witte Mediaguard module voor CD aan. Die werkt ook goed. Laat je geen Oranje module met ingebouwde kaart aansmeren. Die is niet nodig en werkt nét even minder als de witte Mediaguard. 

Je hoeft geen verstand te hebben van software. Als je een box bij een gerenommeerd bedrijf aanschaft óf bij een van de kleinere bedrijven in jouw regio met over het algemeen meer service, dan stelt het niets voor en krijg je een werkende box.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat verleden jaar met exact hetzelfde probleem... Ik was in het bezit van dezelfde Prachtige Technisat als jij hebt...

 

Na lang beraad, en hulp/informatie die ik hier kreeg besloot ik om voor de Ultimo 4K te gaan... Ik was aanvankelijk heel erg sceptisch, vooral omdat ik ontzettend bang was een slechter beeld te gaan krijgen dan wat ik met de Technisat had... Ik heb dit jarenlang de "ultieme" receiver gevonden....

En nu kan ik zeggen dat ik heel erg blij ben met de Ultimo 4K. Zeker weten... Het gebruiksgemak is wel beter bij Technisat... dat blijf ik zeggen... Ik vind het allemaal wat Logischer, en duidelijker... maar goed, dingen wennen en je moet uiteindelijk niet dagelijks in het Menu zijn... Dus dat is wel OK...

Ik gebruik de receiver icm de software van VTI...  Heb 3 smartcards in gebruik, voor de 3e kaart de argolis triple reader.... Canaldigital zweden, ORF en HD+ (HD02).

 

De opnames staan als TS file op de harddisk van de receiver.

Ze worden onversleuteld opgeslagen...  en je kan ze eenvoudig via de webinterface via de laptop op je computer downloaden.

Het TS formaat van de VU+ wijkt af van het TS formaat van Technisat...  maar ik vermoed dat het VU+ bestand "universeler" is....  want voor de Technisat had ik het HD4 van Haenlein nodig om het te bewerken. Het downloaden gaat overigens erg snel... ik was verbaasd,

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jongens hier willen je graag helpen met zoiets als Oscam erop zetten mocht de leverancier het niet kunnen. Dan kun je de kaart gewoon in de kaartlezer stoppen en heb je veel mooiere mogelijkheden.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Oscan te installeren op VTI of PLI heb je tegenwoordig nauwelijks meer hulp nodig, dit installatieproces wordt tijdens de installatie (semi)automatisch uitgevoerd.

Voorwaarde is dat je tijdens de installatie de voorgestelde keuzes of vragen met JA of NEE beantwoordt.

 

Even afhankelijk waar je de ontvanger wilt kopen maar in de regel installeren tegenwoordig bijna alle leveranciers OpenPli of VTI al dan niet tegen een geringe vergoeding.

Dus er is geen reden om niet voor een SoftCam te kiezen.

 

De VU+ UNO 4K SE is een uitstekende ontvanger, ik spreek uit ervaring.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei John van Dreumel:

 

Als je iets meer geld wilt uitgeven dan kan je kiezen voor de Duo4K maar daar zitten nog wel enkele (driver)bugs in die IMHO na één jaar op de markt onderhand wel opgelost hadden mogen zijn.  

 

Heb sinds februari dit jaar en ben niet 1 probleem tegengekomen. Heb je andere (slechte) ervaringen met de Duo4K of spreek je niet uit ervaring maar meer over geruchten ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay, er is me nu het één en ander wat duidelijker geworden. Begrippen als Oscam en VTI zijn voor mij totaal nieuw.

 

Ik heb trouwens van Canal Digitaal de MediaGuard Cam met de witte letters op een zwart/groene achtergrond, dus een al wat ouder model. Ik hoop dat deze of anders de de Aston Cam met de VU Uno overweg zal kunnen. En desnoods koop ik alsnog die witte Cam van CD. In de softwaremogelijkheden kan ik me altijd later nog verdiepen, maar misschien is dat wel een leuke uitdaging. Ik woon in het buitenland, en wilde de receiver eigenlijk gewoon via Amazon kopen. Als de installatie van de software echt zo makkelijk is waag ik het er waarschijnlijk maar op.

 

Bedankt voor alle tips.

cam.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

de softcam is dus een softwarematige vervanging van de CI-Cam

ergo soft-cam

 

Cam is conditional acces module voor een specifieke codering / decodering

 

het voordeel van de softcam is, nog steeds, het kost je helemaal niks

 

dus daar zul je na eerste test met de oude CI-Cam die je hebt meteen mee beginnen ;)

en al neem je toch een nieuwe versie van de CI-Cam, welke met geïntegreerde kaart aangeboden wordt door CanalDIGITAAL zul je een beetje huiswerk moeten doen om die voor gelijktijdige opnames in te richten op de VU 4K

allemaal prima mogelijk dus

 

alle andere uitleg en reacties horen in een ander topic dan puur dit aankoopadvies

 

overigens VTI (dat jij niet kent) is HET dedicated image / firmware dat constant op softwaretechnisch nieuwste niveau wordt gehouden en de meeste ondersteuning van de producent krijgt als alternatief image ten opzichte van het verkocht standaard image af fabriek

af fabriek zit er OpenVU+ op

nadien zetten verkopers om klanten te trekken andere images erop, de alternatieve images

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Linkt me alleszins de SLECHTSTE oplossing! De CAM701 met geïntegreerde kaart decodeert maar 1 stream en dat maakt de combinatie kijken/opnemen alleen maar nodeloos moeilijk. De TS heeft immers al een losse kaart dus ALS hij al een CI wil gebruiken zou ik voor de witte gaan. Heeft natuurlijk dezelfde CI beperkingen, maar hij behoudt zijn kaart en kan dus naar wens opteren voor softcam+kaart of CI met kaart..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Greydutch, ik heb de receiver ook gewoon in Duitsland gekocht... door de reklame regels mag ik niet zeggen waar precies, maar je moet gewoon even goed uitzoeken waar hij het voordeligste is (incl eventuele verzendkosten uiteraard)... Soms kan je nog korting krijgen via bepaalde duitse forums en zo...

Het installeren van de software deden ze niet, maar dat valt echt erg goed mee, en is dus makkelijk zelf te doen.

Het fenomeen "Softcam" was mij als Technisat gebruiker ook totaal onbekend, en ik had ook het plan om gewoon via de conax module te gaan kijken etc etc etc...

Maar hier op het forum ben ik heel erg goed geholpen, en het resultaat mag er echt zijn... mijn kaarten lopen prima en uiteraard bewaar je de modules voor de tijd dat het eventueel niet meer via de softcam zou werken... als backup zeg maar.

 

Welke vu plus het zou kunnen worden, moet je maar eens goed vergelijken... Ikzelf ben altijd zuinig aangelegd, maar er zijn dingen waar ik dan liever gelijk inzet op iets "goeds"... voor mij was de ultimo 4K een goede keuze... maar die andere modellen zijn uiteraard ook prima, maar alles hangt er vanaf wat je precies wil, en wat er beschikbaar moet zijn op de receiver.

 

Veel succes!

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-7-2019 om 10:33 zei Mimisiku:

De opnames worden NORMALITER ongecodeerd (als .ts) opgeslagen, maar hangt af van de gebruikte provider. Een losse smartcard die via een softcam werkt slaat ongecodeerd op. Wordt een CI(+) gebruikt dan kan men opteren voor achteraf decoderen (omdat een CI maar één stream aankan). Bij veelvuldig opnemen is een twin tuner (of FBC) wel aan te raden..

hoeveel liter

 

normaal was binnen Enigma2 en Enigma dat de gedecodeerde transponder stream .ts op de HDD opgeslagen werd nadat het de softcam of CI-Cam was gepasseerd want hij werd gecodeerd ontvangen op de transponder.

ongecodeerd is echt het verkeerde woord opdat men begrijpt wat mogelijk is

 

coderen

decoderen

voltooid verleden tijd

gecodeerd

gedecodeerd

 

met een CI-Cam en kaart is op de nieuwste firmware het mogelijk opnames naar keuze gecodeerd + gedecodeerd op te slaan

indien die gecodeerd wordt opgeslagen moet meteen na afloop van de opname de receiver in standby om het decoderen te starten...

en omdat de softcam meerdere opnames gecodeerd kan opslaan kun je ook meerdere opnames programmeren en TOCH tegelijkertijd één zender actueel realtime bekijken

 

 

aangepast door Tonskidutch

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...