Ga naar inhoud


nieuwe receiver gezocht


greydutch

Aanbevolen berichten


  • Reacties 45
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Op 6-7-2019 om 09:47 zei Tonskidutch:

ik denk dat je het beste een stacker destacker van johansson neemt zie schema

+- 75€ staat het te vinden op internet

 

Screenshot_73.png

 

Zou je dan ook 1 gewone en 1 unicable lnb er op kunnen aansluiten? Scheelt weer kabel trekken voor de FBC mogelijkheid op de VU+ tuner.  

VU+ DUO 4K 4x DVB-S / Octagon SF8008 4K / Wavefrontier T90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag is dan de VU+ Uno binnen gekomen en ik heb hem natuurlijk onmiddellijk aangesloten. Helaas, de eerste ontnuchtering kwam prompt: het lukt mij niet de zenders van Astra 23.5 op te slaan. Wat ik ook probeer, maar ik krijg alleen de zenders van Astra 19,2 binnen. Er wordt wel gezocht op 23.5, maar het resultaat is steeds 0 zenders. Ik stuur een paar screenshots mee: wellicht dat iemand aan de hand daarvan kan zeggen wat ik verkeerd doe.

Ik heb ook nog even met de oude Technisat getest: daar zijn geen problemen, dus aan de schotel etc. kan het niet liggen.

Voor de goede orde: ik woon in Berlijn en heb de VU hier gekocht - maar dat mag natuurlijk geen rol spelen, toch?

vu01.jpg

vu02.jpg

vu03.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst VTi installeren. Daarna "blauw","groen","groen".. Tuners opnieuw instellen en Astra3 scannen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uur geleden zei Tonskidutch:

maar laatste afbeelding: vor der suche löschen JA...

 

Dat blijft een eeuwig discussiepunt... en ik begrijp de aanbeveling nog steeds niet.

Misschien bij de eerste scan, OK... maar bij mij staat het verder altijd op NEIN... zet he hem op ja, en je scant slechts 1 frequentie... dan ben je alles kwijt, en dat wil je niet... Die fout maakte ik ook door dit goedbedoelde advies.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku en Tonskidutch: bedankt voor de tip! Na de installatie van het VTI Image (dat was zelfs voor mij niet al te moeilijk) werden ook de zenders van Astra 23.5 gevonden! Nu zie ik ook de talloze mogelijkheden die dit image biedt: daar ben ik de komende tijd wel even zoet mee. Ik heb een Duitstalig forum gevonden, waar werkelijk alles over VTI is te vinden (ik weet helaas niet zeker of ik hier wel een link mag plaatsen). De volgende stap is, denk ik, mij te verdiepen in Oscam & Co. Ik heb de CD kaart nog in de CAM zitten: het beeld is prima en de omschakeling naar een andere zendenr gaat bijzonder snel.

 

Nogmaals bedankt voor alle hulp en adviezen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

mooi,

oscam daar heeft Jürgen een hele tutorial voor gemaakt in samenwerking met de oscam butler plugin

opdat je heel snel en adequaat de oscam geconfigureerd krijgt voor je seca3 kaartje

het vuplus-support forum uit mexico gehost en van en voor Duitsers (en andere burgers) mag gewoon genoemd worden

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Helaas heb ik na enkele dagen uitproberen nu een groot probleem: mijn VU Uno 4K SE reageert niet meer. Aanvankelijk liep alles prima: VTI geinstalleerd en met behulp van de Oscam butler ook Oscam. Canal Digitaal liep perfect en ik heb daarna meerdere mogelijkheden van het menu uitgeprobeerd en naar mijn smaak ingesteld.

 

Nadat ik een externe plugin had geinstalleerd (multi quick button) ging opeens niets meer. Na een herstart bleef de receiving steken op "loading" (half uur gewacht, daarna het apparaat uitgeschakeld). Ik dacht dat de oplossing zou zijn het VTI image nogmaals te flashen.  Na een herstart kwamen achtereenvolgens deze medelingen:

 

- updating press power (maar dit beeld verdween onmiddellijk)
- updating
- reading usb

dan drie keer achter elkaar:
- programming
- continuing
- reading usb

daarna:
- flashing image
- updating rootfs

na enkele minuten:
- reboot in 9 seconds

na de reboot:
flashing image

 

Daarna niets meer: al ruim een uur kijk ik tegen deze mededeling aan en heb geen idee hoe dit probleem kan worden opgelost.

Ik heb wel een backup van de installatie gemaakt (opgeslagen op de harde schijf), maar hoe kom ik daar aan?

Heeft iemand misschien een idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnieuw de fabrieks software flashen, en daarna weer VTI.

 

En een beetje oppassen met externe plugins te installeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

MQB staat erom bekend de boel te verkloten. Gewoon niet installeren. Voegt ook totaal niets toe...

En inderdaad.... Opnieuw flashen is de enige oplossing...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ook nooit op voorhand zogenaamde 'nuttige' Plugins installeren want dat levert uit eigen ervaring vaak problemen op welke dan ergens in het systeem vreemde verschijnselen laat zien.

Plugins moet je eigenlijk alleen naar behoefte installeren als de standaard geïnstalleerde software zoals b.v. VTI hierin niet voorziet.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je de ontvanger wil gebruiken voor tv kijken kan je volstaan met een standaard VTi installatie.

Eventueel aan te vullen door een Reytec EPG aanvulling.

 

Wil je de ontvanger gebruiken voor de hobby, en allerlei plugins installeren, kan het gebeuren dat je zo nu en dan opnieuw moet beginnen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...