Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

ik heb bar weinig bestand van schotels en de instellingen. Daarom heb ik ooit een Xsarius satfinder hd easy gekocht om mijn schotel mee in te stellen. Dat heeft een tijdje goed gewerkt maar dit jaar herkent de meter Astra 3  23.5 niet meer. Ik heb begrepen dat ik transponder gegevens moet aanpassen. Heb er al van alles over gelezen maar weet toch niet wat ik waar moet zetten. Ik heb deze gegevens:

Low Freq 09759

High Freq 10800

Tp nul 02

Frequentie 11739

Symbolrate 27500

Polariteit Y

22k Auto

Diseqc1.0 LNB1

Diseqc1.1 OFF

Iemand advies wat ik moet aanpassen. om de meter voor Astra 3 weer werkend te krijgen?

groet Kees

aangepast door Keesbman

• Moderator
Geplaatst:

HalloKees, welkom,

De parameters van de transponder zijn veranderd.

De Symbool rate is nu 29900

Astra 3B 11739.00 V 202 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Voor wat betreft je satmeter, ja, met dien verstande dat de polariteit geen y maar v is. (typfout?)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

ja, frequenties kan je  vinden op bijvoorbeeld de site van kingofsat.net

• Moderator
Geplaatst:

Graag gedaan.

Geplaatst:

kom toch nog even terug. Mijn satfinder werkt nu weer prima dus daar ben ik blij mee. Ik probeer toch ook wat meer te begrijpen van die instellingen en dat lukt nog niet echt. ik heb op die site gekeken en zie dan bij 23.5 astra 5 verschillende frequenties staan bv 11487 en 11508 etc Mijn frequentie 11739 staat daar echter niet bij. Toch werkt mijn satfinder goéd. Is die frequentie niet belangrijk of begrijp ik iets verkeerd?

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik krijg de Astra 23.5 maar niet werkend op mijn Xsarius HD easy.

Heb een triple LNB

dit zijn mijn instellingen:

LNB type  Universal

Low Freq  09759

High Freq 10800

TP NUM    01

Frequentie  11914

Symbolrate   29900

Polariteit    V

22k      Auto

DisEqC1.0     LNB2

DisEqC1.1     OFF

LNB spanning    13V/18V

Signal geeft hij wel aan maar quality niet.

welke instelling staat verkeerd?

met vriedenlijke groet

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen