MrDish Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 zf-freak heeft dit in zijn tuin staan. schotel staat op een schuifmast. ik snap er niks meer van ,er zit toch beweging in de schotel,of zie ik dat verkeerd. Mvg
luisteraar Geplaatst: 3 juli 2019 Geplaatst: 3 juli 2019 Bij geen wind staat die mast stil een versa tower is niet zo gammel Het is een C band lnb (als ik het goed op de foto zie) op een kleine schotel die heeft een grote openings hoek. Ik zou het niet zo doen maar als huizen het vrije zicht belemmeren moet je je iets laten invallen
drz Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 Het kan inderdaad handig om wat scherper over de horizon te kijken. Met deze constructie kan de "schotelman" over bomen en huizen kijken.. ...Alleen zou ik met storm mijn hart vasthouden. "Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."
luisteraar Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 2 uur geleden zei drz: ...Alleen zou ik met storm mijn hart vasthouden. Al bij een briesje zal de uitgeschoven mast iets bewegen. Een schotel vangt veel wind
MrDish Geplaatst: 4 juli 2019 Auteur Geplaatst: 4 juli 2019 En bij dat ( iets ) bewegen heb je toch géén signaal meer, toch ?!? hoe lost hij dat dan op ,en kan hij toch (blijven) kijken. Mvg
luisteraar Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 19 minuten geleden zei MrDish: En bij dat ( iets ) bewegen heb je toch géén signaal meer, toch ?!? hoe lost hij dat dan op ,en kan hij toch (blijven) kijken. Mvg Dit is geen normale sattv kijker ,het is een hobbyist die ver afgelegen sattelieten wilt ontvangen ,dat zal hij met die mast enkel bij goed weer doen als de mast uitgeschoven is.
MrDish Geplaatst: 4 juli 2019 Auteur Geplaatst: 4 juli 2019 (aangepast) luisteraar; dat zijn we toch (allemaal ) hobbyisten. in mijn ogen wel ,of ik heb de verkeerde glazen voor. maar ik heb hem een mail / bericht gestuurd. hoop dat hij hem leest. Mvg 4 juli 2019 aangepast door MrDish
Zilverhippie Geplaatst: 4 juli 2019 Geplaatst: 4 juli 2019 1 uur geleden zei MrDish: dat zijn we toch (allemaal ) hobbyisten. in mijn ogen wel ,of ik heb de verkeerde glazen voor. Ik denk dat luisteraar bedoelt dat zf-freak een dx-er is die blij is om met zijn hoge mast "moeilijke" signalen/satellieten te ontvangen wanneer de weersomstandigheden het toelaten en er niet van wakker ligt om dit niet te doen als de wind het even niet toelaat. Zo te zien heeft hij nog een aantal andere speeltjes die hij wel kan gebruiken mocht het teveel waaien.
MrDish Geplaatst: 4 juli 2019 Auteur Geplaatst: 4 juli 2019 10 minuten geleden zei Zilverhippie: Ik denk dat luisteraar bedoelt dat zf-freak een dx-er is die blij is om met zijn hoge mast "moeilijke" signalen/satellieten te ontvangen wanneer de weersomstandigheden het toelaten en er niet van wakker ligt om dit niet te doen als de wind het even niet toelaat. Zo te zien heeft hij nog een aantal andere speeltjes die hij wel kan gebruiken mocht het teveel waaien. Dat heb ik hier dus ook ,vandaar mijn interresse hoe hij dat gemaakt heeft. Mvg
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen