Ga naar inhoud


Publieke omroepen verliezen miljoen leden


Eduard07

Aanbevolen berichten


@T90user, ik lees in jouw bijdrage eveneens woorden als "overheid" en "afgedwongen"..😁   Onvermijdelijk wellicht.

 

Het hele systeem is al lang failliet. Het zijn de kijkers/luisteraars die de stekker eruit trekken door hun lidmaatschap op te zeggen of geen lid te worden. De vergrijzing doet de rest.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei T90user:

omdat ze door de overheid afgedwongen steeds meer eenheidsworst moeten leveren

 

begrijp ik niet helemaal

eenheidsworst levert de EU met de wetten die voor iedereen en alles (en alle consumptie levensmiddelen) moeten gelden

de TV programmatische inhoud is absoluut vrij mits ...

 

Het Bömermann aspect, satire over Erdohan, dat door Merkel is afgestraft wegens nationale belangen toont dat het maar heel heel zelden voorkomt dat iets afgedwongen wordt.

 

De Omroepen maken over het algemeen niet interessante programma's omdat er teveel naar het geld gekeken wordt en niet naar inhoud

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Tonskidutch:

 

begrijp ik niet helemaal

eenheidsworst levert de EU met de wetten die voor iedereen en alles (en alle consumptie levensmiddelen) moeten gelden

de TV programmatische inhoud is absoluut vrij mits ...

Ik denk dat T90user doelt op het volgende feit:

 

Vooral fusie-omroepen verliezen veel leden. „Eerst ons laten fuseren, en dan klagen dat we geen eigen gezicht meer hebben.”

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op elk forum vind je veel ontevreden mensen. Fora zijn een uitlaatklep. 

Door een forum krijg je vaak een verkeerd beeld van hoeveel tevredenheid er is. Dat moet je incalculeren.

 

Echter, een forum als Sat4all is er gelukkig ook om anderen van advies te dienen. Daar is niet elk forum geschikt voor.

 

Wat betreft het ledenverlies van de omroepen: het is niet alleen een graadmeter van ontevredenheid. Het is ook een signaal dat het Nederlandse zuilensysteem verder afkalft. Omdat het bijna 100 jaar oud is (de opkomst van de radio) en niet meer past in een tijd waarin allerlei media de wereld hebben gemaakt tot een "global village". 

Ik heb niks met een omroep als ik door de dag heen voornamelijk allerlei buitenlandse zenders bekijk en beluister. En dan hebben we het nog niet eens over het Netflixen.   

 

Zuilen zijn achterhaald. EO, MAX en VPRO bestaan nog bij de gratie van wat ik volgens Tonskidutch moet aanduiden als  "wetgeving". 😁

Als die dit rare systeem niet overeind hield, was het al lang gedoofd.  

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

, misschien moeten ze (die omroepen komende uit de zuilen van fatsoen en welstand) transponeren naar youtube 😜 op elke smartTV te ontvangen met een internet aansluiting

 

Bij dergelijke instanties met statuten en invloed op de maatschappij zijn veel oud politici en bobo's lid van het bestuur, die weten wel te lobbyen.

van mij mogen ze allemaal opgeheven worden want het aanbod komt toch alleen uit een mollenhol

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kijk niet alleen naar NL tv maar ook over de grens

abc nbc cbs cnn fox allemaal praat/nieuws/lobby getinte zenders ook niet goed

Zwitserland een klein land met 3 taal gebieden dus 6 zenders heeft ook niet

veel speelruimte maar doen het redelijk.

Oostenrijk doet het beter.

Duitsland is primeur zo wens ik het

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Eduard07:

Het idiote begint bij het feit dat 1) we naar draagkracht betalen en het feit dat 2) we niet meer kunnen controleren of al dat binnengehaalde geld wel naar de omroep gaat.

Ik ben het zicht een beetje kwijt

 

Misschien moet je dit nog eens lezen.

 

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tjongejonge, ik word bijna depressief van al die kritiek op onze Publieke Omroep.

Misschien tijd om ook de positieve kant van de PO eens onder de loep te nemen.

Want ja, ze doen het wat betreft de kijkcijfers nog altijd heel goed tov de commerciële concurrentie.

Met andere woorden, daar is het nog een veel triestere boel.

 

En voor dat iemand weer over belastinggeld gaat beginnen........

Ook de programmas daar worden volledig door ons bekostigd.

Het geld uit onze portemonnee volgt alleen een andere weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Mojo:

 

Misschien moet je dit nog eens lezen.

 

 

Ik zie nergens exacte bedragen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei johnno:

Tjongejonge, ik word bijna depressief van al die kritiek op onze Publieke Omroep.

Misschien tijd om ook de positieve kant van de PO eens onder de loep te nemen.

Want ja, ze doen het wat betreft de kijkcijfers nog altijd heel goed tov de commerciële concurrentie.

Met andere woorden, daar is het nog een veel triestere boel.

 

En voor dat iemand weer over belastinggeld gaat beginnen........

Ook de programmas daar worden volledig door ons bekostigd.

Het geld uit onze portemonnee volgt alleen een andere weg.

Wacht maar tot de nieuwe regelingen ingaan. Het is de NPO zelf die in verzet gaat komen. Dat is al aangekondigd.

Bovendien heb je mij niet horen klagen over het programma aanbod. Integendeel. Wel over dat vermaledijde, archaïsche zuiltjessysteem. Steeds meer feiten laten ook zien dat het een fossiele organisatie is. Daar loopt het op vast, met die gekke ledentellingen waarbij de lat steeds maar weer wordt verlegd om het overeind te houden. .

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Eduard07:

Ik zie nergens exacte bedragen.

Nee en die heb ik ook niet. Feit is wel dat er (veel) minder geld naar de omroepen gaat dan dat er bij elkaar geharkt word.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Mojo:

Nee en die heb ik ook niet. Feit is wel dat er (veel) minder geld naar de omroepen gaat dan dat er bij elkaar geharkt word.

Mijn vraag wordt dus niet beantwoord in jouw verwijzing. Ik begreep die verwijzing ook niet helemaal.

 

Dat er minder geld naar de omroepen gaat dan er binnenkomt, weten we, en is natuurlijk schandalig. Het zou moeten betekenen dat onze bijdrage via de belasting naar beneden wordt bijgesteld, want het geld is min-of-meer geoormerkt binnen de Algemene Middelen. We hebben er bij afschaffing van de luister- en kijkbijdrage een speciale belastingverhoging voor gekregen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...