Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo ik ontvang Astra 1÷2 en 3 op mijn schotel. Lukt mij niet om in de zenderlijst de Nederlandse zenders op te nemen.

Heb frequentielijst juist ingevuld met de juiste parameter.

Ontvanger is van het merk Homecast CI Blackbox. 

Zonder kaartje!

Wat kan de oor,zaak zijn?

• Moderator
Geplaatst:

Goedenavond,

Ik snap de vraag niet, zonder kaartje zal je geen Nederlandse satelliet zenders kunnen zien.

Welk type ontvanger is het eigenlijk, is het wel een HD ontvanger?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Betreft Homecast Blackbox. Volgens mij geen HD.

Fra zenders komen goed binnen. Dat ik zonder kaart van Canal Digital niet naar de Ned zenders kan kijken snap ik maar ik zie deze zenders ook niet in de zenderlijst staan. Heb wel de juiste frequentie ingesteld. 

Graag advies.

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer het inderdaad een sd ontvanger is en geen HD, is het een ontvanger voor de DVB-S Norm

Canaldigitaal zendt uit in de DVB-S2 norm (HD) , die zal de ontvanger niet kunnen detecteren en zichtbaar maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Er is maar weinig info te vinden over deze box. In 2008 is hij CDS gecertificeerd. Er bestond toen geen DVB-S2 naar ikweet. Het ziet er naar uit dat dit nog een DVB-S tuner heeft. Dus wel HD maar niet de nieuwe 8PSK ondersteunt. De ontvanger is van 2007 dus al 12 jaar oud (minstens). Ik zou zeggen: wegdoen dat ding en een nieuwere ontvanger kopen...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

• Moderator
Geplaatst:

En daarmee is dus duidelijk waarom je geen Nederlandse zenders "ziet".

De ontvanger kan geen DVB-S2 ontvangen en daarmee geen Canaldigitaal zenders. (of Joyne zenders).

Geplaatst:

Kortom: het toestel kan naar het museum of de dump.... Heb je niets meer aan...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen