Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo leden ,

ik ben op zoek naar een lijst van satellieten  waar je van de satellieten de Ber en Mer en de constellation  - diagram kunt bekijken.

dan kan ik het vergelijken of het wel klopt van wat ik zie.

Mvg

emitor-satlook-digital-nit-emitor-digitale-signaal-meter-voor-het-installeren-uitrichten-en-analyseren-van-satelliet-ontvangst-installaties-deze-meter-is-uitgerust-met-...jpg

Geplaatst:

Ventura ,

dat bedoel ik niet.

heb hier de Satlook en heb de schotel uitgericht op 7 graden E (mijn Nul punt)

en geeft hij in het beeldscherm : Opensky 7.0 E met een vraagteken dus dit (?)

is er op het Net niet een lijst met diagrammen van satellieten.

Geplaatst:

De normale werkwijze met een Satlook is toch om het spectrogram zo sterk mogelijk te krijgen met het afstellen van de schotel en LNB, dan een willekeurige transponder te selecteren in het spectrogram en daarna geeft de Satlook toch aan op welke satelliet deze transponder zit en wie de provider is?
Lukt dit niet dan vraagt men gewoon een kanaallijst aan van deze transponder en dan krijgt men ook al een idee of de schotel op de juiste sat staat uitgericht.
Klopt dit alles dan kan men gewoon de wok finetunen met behulp van de BER, alles vastzetten en klaar is Kees.  

satlook-identificatie-sat.jpg

• Moderator
Geplaatst:

Wanneer de NIT 7e aangeeft mag je ervan uitgaan dat je op 7e bent uitgericht.

Even een transponder scannen en de zendernamen vergelijken kan je ten overvloede doen.

Info op kingofsat,net.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Hoi Ceesv en de rest van `t volk.

de transponder ,is dat zo`n kegel of piekje ,of hoe moet ik dat zien.

is me alwel opgevallen dat niet alle pieken  de NIT functie hebben,of heb ik dat mis.

Mvg

Geplaatst: (aangepast)

Kijk gerust naar deze youtube filmpje. Wordt redelijk uitgelegd hoe en wat. Een parabool is een digitale zender en een dunne piek is een analoge zender. Bij een digitale zender kunt u met de Satlook de NIT uitlezen.  

aangepast door Ventura
  • Moderator
Geplaatst:

Alle pieken zijn inderdaad een transponder.

Je Satlook Digital kan alleen de DVB-S transponders "lezen"

DVB-S2 transponders zie je wel als piek, alleen kan de demodulator de transpondergegevens bij DVB-2 niet lezen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen