hcfreak Geplaatst: 21 juli 2019 Geplaatst: 21 juli 2019 Eindelijk is het er van gekomen: ik heb een echte VU+ UNO 4k SE in mijn home cinema staan. Heb de sat tuner laten komen met Open Pli voor geïnstalleerd. Heb aangesloten: ethernet kabel, HDMI, power en 1 x coax aangesloten (de tweede coax kabel vanaf mijn Technisat Multitenne TWIN (4 koppen) gebruik ik nog even ergens anders voor) Mijn oranje CD smart card in de passende gleuf (onder de CI module ingang) achter op het apparaat geduwd . Met de "gouden chip" naar onderen! De card gaat er maar voor de helft in. Misschien ga ik hier al de mist in. Na inschakelen van de VU+ verschijnt groot het logo van Open PLi (release 7.1. 2019-07/08) Ik zie bij een instelling voor de tuners dat deze onderling zijn "door verbonden" (nu nog niet belangrijk) via Menu-> Systeem->zenders zoeken (netwerk zoeken) worden 1378 zenders gevonden. Het apparaat gaat alle satellieten af (3 x Astra en Hotbird) (Hij "ziet" zelf welke satellieten ik met mijn schotel vang ? Keek er van op, vroeger moest ik dat op mijn Topfield allemaal handmatig invoeren) Vervolgens ga ik naar zenders zoeken en kies Fast scan (bovenaan dit scherm staat automatisch al/ mijn provider CD) Maar krijg ik de melding "zoeken mislukt". Ook als ik een andere optie kies (bv. HD zenders of volgorde fastscan handhaven) dezelfde melding. Jullie begrijpen al uit mijn teksten dat ik een pure beginner ben. Wie heeft een goede raad hoe ik verder kan komen? Wordt zeer op prijs gesteld. Moet ik via mijn laptop een zenderlijst van CD importeren? Hoe krijg ik dat voor elkaar?
Ventura Geplaatst: 21 juli 2019 Geplaatst: 21 juli 2019 Kunt u misschien vertellen hoe tuner A is geconfigureerd met de diseqc? Ik dacht bij de Multytenne: Astra 19,2 op 1 of A Hotbird 13 op 2 of B Astra 23,5 op 3 of C Astra 28,2 op 4 of D Krijgt de ontvanger wel een interne ip adres van uw router?
hcfreak Geplaatst: 21 juli 2019 Auteur Geplaatst: 21 juli 2019 Menu- zender zoeken Tunet configuratie ; tuner A VU plus DVB-S NIM (45398 XFBC) (DVB-s2X) diseqc A/B/C/D satellieten: 19,2 E 23,5 E 28,2 E 13,0 E OK —> standaard gebied Modus diseqc ABCD poort A 19,2 Eku band AStra 1 etc poort B 23,5 Astra 3 poort C 28,2 E Astra 2 E. Etc poort D 13,9 Hotbird etc stel de spanning en optie 22 KHz optie in: groen super bedankt voor de snelle response , ik hoop dat de juiste gegevens zijn (nogmaals ik ben een totale nitwit) (kreeg genoeg van het complexe van mijn complexe Topfield toentertijd en daarna jarenlang met een suffe M7 gewerkt voor CD dummies
Sprietje Geplaatst: 21 juli 2019 Geplaatst: 21 juli 2019 Die volgorde is dus fout. Zoals Ventura al schreef moet het zo staan: Astra 19,2 op A Hotbird 13 op B Astra 23,5 op C Astra 28,2 op D
hcfreak Geplaatst: 22 juli 2019 Auteur Geplaatst: 22 juli 2019 Super bedankt, ik ga het vanmiddag aanpassen en meld dan of het gelukt is.
hcfreak Geplaatst: 22 juli 2019 Auteur Geplaatst: 22 juli 2019 Ik heb de poorten nu correct toegewezen aan de goede satellieten. Fast scan CD verliep als een zonnetje, ik spong al zowat een ga in de lucht. Maar.... ik krijg wel de correcte zender informatie in beeld (NPO 1 en programma gegevens onderin) maar geen beeld. Ook nu niet meer bij FTA stations. Ik zie bij de programma informatie 570- x nog iets staan maar ik denk dat hiermee alleen de resolutie informatie bedoeld wordt van de scherminfo. Bij instellingen staat mijn VU+ op uitgifte van 1080 x 1920 normaal HD .(ontvangst kwaliteit wordt aangeven neem ik aan onder in het beeld als percentage het ligt boven de 50%. Maar even daarvoor ontving ik FTA zenders met een prima beeld. Wie kan me nu verder helpen dan kan ik morgen weer aan de slag, super bedankt alvast (ga vanavond op mijn iPad toch alvast ff kijken want jullie zijn zo super snel met een reactie) PS ik heb niet gecheckt of mijn VU + een intern IP adres krijgt toebedeeld. Denk het wel, dit verloopt bij al mijn andere AV spullen ook probleemloos.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juli 2019 Moderator Geplaatst: 22 juli 2019 Heb je wel beeld op fta uitzendingen, bijvoorbeeld het Canaldigitaal info kanaal of TV Drenthe? Indien ja, dan werkt de softcam niet naar behoren die ervoor zorgt dat je CD kaart gelezen wordt. (Of de kaart zit verkeerd om in de lezer.) Zie je ook geen FTA zenders, zoals je schrijft, bedoel je waarschijnlijk die van Astra 1 Heb je daar ook een nieuwe scan gedaan met de juiste Diseqc instelling? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mimisiku Geplaatst: 22 juli 2019 Geplaatst: 22 juli 2019 En in de VU+ gaat de kaart helemaal in het slot zodat het deurtje dicht kan.... Als die half uitsteekt en écht niet verder gaat dan is er wat mis.. Gebruik geen excessieve kracht!! om die kaart in te teken..Gewoon normaal doorduwen... Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
trust Geplaatst: 22 juli 2019 Geplaatst: 22 juli 2019 Op 21-7-2019 om 17:37 zei hcfreak: Mijn oranje CD smart card in de passende gleuf (onder de CI module ingang) achter op het apparaat geduwd . Met de "gouden chip" naar onderen! De card gaat er maar voor de helft in. Ik zie daar geen deurtje (op foto's van het web ) Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juli 2019 Moderator Geplaatst: 22 juli 2019 Onder het ci module zie je nog wel net de sleuf van de kaartlezer zitten, maar daar zit inderdaad geen deurtje voor. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hcfreak Geplaatst: 22 juli 2019 Auteur Geplaatst: 22 juli 2019 Er zit geen deurtje idd. Mijn card moet vgl instructie manual met het goud naar beneden erin. En hij gaat er maar voor de heft in! ik weet niet helemaal zeker of ik FTA zenders ontving na CD fastscan, dacht het wel, maar ga morgen nog een keer een scan doen met de nieuwe poort toewijzingen. Laat ik morgen weten softcam niet goed? Zegt me nog weinig laat ik eerst zeker weten dat de card er goed in zit en dat ik TV Drenthe etc wel ontvang
Moderator ceesv Geplaatst: 22 juli 2019 Moderator Geplaatst: 22 juli 2019 Dat is zeker handig, stap voor stap. Kijk verder eens hier, het gaat weliswaar over VTi, maar het verklaart de werking van een softcam Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hcfreak Geplaatst: 23 juli 2019 Auteur Geplaatst: 23 juli 2019 Heb opnieuw alle zenders ingeladen (netwerk zoeken eerste optie) meer dan 4500 zenders binnengehaald. Toen nieuw Fastscan Canal Digitaal. Zelfde resultaat wel op het scherm programma informatie maar geen beeld. Toen bij instellingen naar Softcam gegaan en OK geklikt voor herstart. Daarna alle CD zenders op mijn scherm gekregen Hoera! Mensen super bedankt voor het meedenken!! PS de card gaat er dus maar half in aan de achterzijde. De info over soft cam ga ik nog bestuderen (had tenslotte eerder al de hele handeling van VTi uitgeprint) Heb nog een probleempje met de overscan (de VU + geeft het beeld goed weer op mijn JVC projector maar links/rechts/boven/onder ontbreekt wat beeld op mijn monitor; die ik juist gebruik om zaken te configureren dus irritant als niet alles (gegevens en knopen) te lezen is.De overscan correctie mogelijkheden van mijn monitor zijn beperkt kan alleen bij aspect ratio kiezen voor automatisch en 16:9. Ik maak hierover een nieuwe thread aan want het heeft niets met bovenstaande te maken. Van andere bronnen (bv Blu ray speler) doet de monitor het goed. Dus nogal een raadsel.
Moderator ceesv Geplaatst: 23 juli 2019 Moderator Geplaatst: 23 juli 2019 Fijn dat je het hebt kunnen oplossen! Veel kijkplezier! Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen