Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn VU+ solo2 loopt sinds enkele dagen (van de nacht van vrijdag op zaterdag) precies 24 uur achter. Geen idee over de oorzaak.

Ik heb het hele menu-scala doorgewerkt, zonder resultaat. De tijdzone staat op GMT + 1, Amsterdam, enz.

Wie heeft tips om mijn VU weer op de juiste datum te krijgen?

De tijd klopt dus wel, alleen de datum klopt niet.

(OpenPli, 3 Astra's, HDD 500 gB, Canaal Digitaal familie pakket HD)

• Moderator
Geplaatst:

Welkom.

De tijd en datum komt uit de stream van je te ontvangen tv station.

Je zou eens kunnen proberen de software opnieuw te installeren (flashen).

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Volgens mij moet je in de zomertijd GMT+2 zetten.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

• Moderator
Geplaatst:

Mijn VU+ met VTi staat op GMT +1 uur 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Zonder internet aansluiting haalt de ontvanger de tijd uit de sat-stream.

Even 10 minuten van de netspanning halen en daarna op Nederland1 inschakelen zou ook de oplossing kunnen zijn..

Geplaatst:

Bedankt ceesv!!

Netspanning even uitgeschakeld, NPO1 ingeschakeld en voilà...! De datum klopt weer en we kunnen weer programma's op de timer zetten.

Nu alleen nog even door het menu worstelen om een programma op te nemen en op ander programma kijken. Ik had de hele boel ontregeld vanwege het zoeken naar de  datuminstelling.

Grt,

Robgibson74

• Moderator
Geplaatst:

Kijk eens aan, de tijd/datum is weer correct!

Mooi dat het weer werkt.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Bedankt voor alle reacties. Maar......... bij updaten van Open PLi loopt het uurwerk van de Solo2 2 uur achter, oftewel er is UTC ingesteld, i.p.v. GMT. Deze UTC is met geen mogelijkheid te veranderen in GMT in "TIJDZONE'.  Gevolg is dat in EPG ook alles met 2 uur achterloopt. Voorbeeld: Jinek van 23:10 uur staat in de EPG op 21:10.

Hoe kan ik UTC wijzigen in GMT +2?

Geplaatst:

robgibson74,

het kan een bug in Openpli zijn

waarom hier vragen als er een eigen forum voor bestaat

en overigens als je iets over tijdinstellingen en de afhankelijkheden weet dan doe je best ook engels als taal instelling

Dark & Long ,  Drift 2 Dark Train

Underworld

Geplaatst:

Hoi Robgibson74,

UTC is de nieuwe benaming van GMT, waarom ze dat hebben gedaan weet ik niet; misschien kan je in je ontvanger UTC+2 invoeren?

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Geplaatst:

Ik denk dat je het zo niet mag noemen want het is geen expliciete vervanging van de benaming.

Definitie.

UTC is bijna gelijk aan Greenwich Mean Time (GMT). 

GMT is een zuiver astronomische tijd

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Geplaatst:

D-Box en Jürgen

GMT is de Greenwich Mean Time

UTC is de universele tijdsaanduiding (o.a. militair gebruik en ligt midden op atl.oceaan)  en is dus weer een uur later dan GMT.

Maar dank voor je reactie.

Jürgen: ik ga jouw http opzoeken, hopelijk staat daar de oplossing.

Groets,

Rob

Geplaatst:

.... en anders even OpenPLI opnieuw installeren, is zo gebeurt en dan is het probleem zeker verholpen....

• Bedankt 1

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...