Tonskidutch Geplaatst: 27 juli 2019 Geplaatst: 27 juli 2019 (aangepast) Vroeger had ik een eigen oud tapedeck als datastreamer voor de eerste pC. Ook voorheen werkzaam in een groot bureau beheerde ik de backup tapes en de tapedrives de laatste was een DDS AIT5. Tegenwoordig is er nog steeds de tapestreamer methodiek zoals de Ultrium HPE LTO en DAT AIT. Nu zag ik dat je ook op de oude Atari ST 1024 de DAT met een SCSI (ofwel scuzzi) connector kunt gebruiken. En zelfs je oud Tapedeck of Spoelenrecorder als je de juiste software hebt. (bij Amiga is dat overigens ook nog steeds mogelijk blijkt uit de fora) Misschien dat iemand weet of er ooit pogingen op een Spoelenrecoder waren met specifiek interface uit die begintijd? Gewoon een funproject van me omdat ik een spoelenrecorder kan gaan afhalen. 27 juli 2019 aangepast door Tonskidutch verkeerde afbeelding Waiting James Bone, Abi Farrell
Tonskidutch Geplaatst: 27 juli 2019 Auteur Geplaatst: 27 juli 2019 p.s. ik wil overigens de HATARI emulator op WSL2 uittesten Waiting James Bone, Abi Farrell
Tonskidutch Geplaatst: 27 juli 2019 Auteur Geplaatst: 27 juli 2019 met vriendelijke dank aan tieks.nl die dat online heeft staan vond ik toch een oplossing oor de din plug en de rs232 de commodore datasette C2N232 is overigens toch iets anders (iets dergelijks staat ook bij Elektuur Waiting James Bone, Abi Farrell
Tonskidutch Geplaatst: 30 juli 2019 Auteur Geplaatst: 30 juli 2019 betreffende beide pojecten 1 ) WSL2 in Windows 10 1903 2) Tapedrive gebruiken voor digitale opslag wacht ik nog even gezien wat technische problemen Microsoft heeft blijkbaar een en ander te doen komende maand en de Spoelenrecorder die ik kon krijgen daarvan is de Capstan moter gefrituurd Waiting James Bone, Abi Farrell
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen