Ga naar inhoud


Bier drinken


moonchild

Aanbevolen berichten


Citaat

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat bier veel vrouwelijke hormonen bevat. Een aantal mannen heeft (in het belang van de wetenschap) meegewerkt aan een onderzoek. Het onderzoek heeft plaatsgevonden in de plaatselijke kroeg en de mannen hebben voor dit onderzoek allen een stuk of 10 Duvels gedronken. Aan het einde van het experiment hadden ze effectief bewezen dat bier vol vrouwelijke hormonen zit:

1. Ze waren allemaal dikker geworden.
2. Ze hebben veel gepraat, zonder inhoudelijk eigenlijk iets te zeggen.
3. Ze konden niet meer fatsoenlijk autorijden, laat staan parkeren.
4. Ze konden in de verste verte niet meer logisch denken.
5. Ze konden onmogelijk toegeven dat we ongelijk hadden, zelfs niet wanneer dat overduidelijk het geval was.
6. Elke man dacht dat hij het middelpunt van het universum was.
7. Ze hadden hoofdpijn en totaal geen zin meer in seks.
8. Hun emoties waren niet of nauwelijks beheersbaar.
9. Ze liepen voortdurend hand in hand of arm in arm, ter ondersteuning van elkaar.
10. Ze moesten om het kwartier naar het toilet, en vaak allen tegelijk.

Verdere testen waren dus klaarblijkelijk overbodig.

bron waar maar raar

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-8-2019 om 10:15 zei luisteraar:

Bier is een drank die in de deutse wetgeving omschreven.

Een gegiste vruchtensap is geen bier en hoort hier niet thuis.

 

Lambiek is wel degelijk een bier.

ontstaan door spontane gisting

Geuze wordt verkregen door minstens 2 lambieken (een oude en een jonge) te mengen

Oude geuze is dan nog eens nagegist op de fles.

een oude geuze kan dus makkelijk bier (lambiek) bevatten dat al 5 jaar oud is...Oude Geuze is dan ook een duur bier

Lambiek wordt al van in de middeleeuwen met fruit gemengd (krieken, perziken)  of met kandij (Faro)

Verschil tussen lambiek en Geuze is, dat Lambiek een eerder 'plat' bier is, terwijl Geuze bruisend is.

 

Er wordt ook bier gemaakt 'methode champagnoise'  maar dat heeft mindere succes (is ook nogal duur)

 

De Gentse stadsbrouwerij maakt sinds een aantal jaren bier met gruut (het heet dan ook Gruut), zonder hop.
(en aan het hoofd een vrouw als brouwer!) 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat

Bier is een drank die in de deutse wetgeving omschreven

 

ik wilde er eigenlijk niet over beginnen maar werd er hierboven nogmaals aan herinnert

er is geen unieke overkoepelende Duitse wetgeving over bier als recept

en al helemaal niet in de middeleeuwen

iedereen had in de regio en Landen zijn eigen "zogenaamde reinheitsgebod" dat door de desbetreffende König, Prinz of Bischof voor het opleggen van belastingen werd gebruikt.

aangepast door Tonskidutch

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

ik wilde er eigenlijk niet over beginnen maar werd er hierboven nogmaals aan herinnert

er is geen unieke overkoepelende Duitse wetgeving over bier als recept

en al helemaal niet in de middeleeuwen

iedereen had in de regio en Landen zijn eigen "zogenaamde reinheitsgebod" dat door de desbetreffende König, Prinz of Bischof voor het opleggen van belastingen werd gebruikt.

Nee klopt helemaal niet

In de middeleeuwen werd zoveel gerommeld met gerst brouwsels om het te verlengen dat

ze een wet gemaakt werd dat enkel nog maar bepaalde stoffen in het bier mag.

België o.a. houd zich daar niet aan.

Toen behoorde Nederland en België tot het germaans gebied ,lang geleden en

napoleon heeft dat veranderd.

De duitse nederlandse en belgische geschiedenis boeken spreken zich hierover tegen

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

pak je bosatlas geschiedenis van europa 

en kijk dan maar eens of Duitsland > LANGDURIG een Natie<  was en dus een overkoepelende Wetgeving had

het was er vaker oorlog dan een Natie maar dat terzijde

de langsdurige zijn de Sachsen

betreffende Sachsen met Dresden als hoofdstad, en waar het huis van Wettin het voor het zeggen had niet veraf van Pilsen in Tsjechië waar de zogenaamde receptuur vastgelegd werd voor Pils was dat tot en met de dag van vandaag geen wet maar een "betere receptuur" als aanbeveling.

bovendien stond het iedereen vrij een receptuur aan te bieden aan de Koningen Prinsen en machthebbers (freibier) om het zegel te mogen krijgen van "hofleverancier"

 

 

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

La chouffe noemen de Belgen kinderbier.;)

Wil je echt een speciaal biertje ga dan eens voor een Vicaris tripel of de donkere generaal.

Verkrijgbaar in buikflesjes maar ook in 0,75l flessen met inderdaad een kurk met draad er omheen alsof het een champagne fles is.

Naar wat men mij verteld heeft is dat ooit begonnen als monnikenbier, daarna gebrouwen in een proefbrouwerij maar inmiddels staat er een flinke brouwerij van in Dendermonde.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zeggen wij, maar er zijn ook hele volksstammen die Heineken ed. lekker vinden.

Bier drinkende Belgen die zoals ze zeggen "echt" bier drinken noemen het kinderbier omdat je niet echt een bierdrinker hoeft te zijn om het lekker te vinden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hee, hij heeft ze geproefd, niet leeg gedronken!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei ceesv:

Hee, hij heeft ze geproefd, niet leeg gedronken!

Echt wel leeggedronken 😋

 

2 minuten geleden zei moonchild:

rij dan ook ff door naar het Trimbos instituut.........

De afgelopen weken hè :/.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met 2 biertjes op een avond kom je maar net aan 14 dagen 😀 en met de hitte van de laatste weken is het maar de vraag of 2 genoeg is om het vochtverlies aan te vullen.

De Belgen die ik ken zeggen altijd "N'en duvel da's een best alternatief"

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...