Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,
Ik wil een VU+ DUO gaan aanschaffen en heb reeds een schotel met 4x een quad-lnb met nu een xtrend9500.
Volgens VU+ support - tunerconfiguratie

vier Kabel vom LNB oder Multischalter (unterschiedliche Satpositionen pro Kabel)

Anschluss:

• Kabel an Tuner A (Astra 19.2°Ost)
  • Kabel an Tuner B (Astra 23.5°Ost)
  • Kabel an Tuner I (Hotbird 13°Ost)
  • Kabel an Tuner J (Eutelsat 16°Ost)  (Eutelsat wordt bij mij Astra 28.2)

Nu heb ik vier quads dus kan ook kiezen om via de diseqc switch;

1)  elke tuner van alle vier de sats te voorzien

2)  elke tuner zijn eigen sat

Wat zou de beste configuratie zijn in verband met de overige 12 fcb-tuners en eventueel gelijktijdig opnemen.

Zou met optie 2) er nog 1 of 2 andere streams van die satelliet kunnen worden opgenomen ongeacht of ze in hetzelfde bouquet zitten?

Alvast bedankt,
Nico

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

• Moderator
Geplaatst:

Per tuner slechts een satelliet aanbieden lijkt mij een ietwat ongewone configuratie, normaal biedt je alle 4 de satellieten aan alle fysieke tuners aan, de ontvanger regelt verder alles zelf naar behoefte.

Dus 4 quad LNB's met 4 diseqc schakelaars naar de 4 aansluitingen van de ontvanger.

Afhankelijk van waar je naar wilt kijken zal de ontvanger een vrije tuner kiezen, of een virtuele tuner, wanneer de fysieke tuner in hetzelfde quadrant staat voor de gekozen transponder.

Tuner 1 wordt dus zo ingesteld dat bijvoorbeeld diseqc 1 ingesteld wordt voor Astra 1, D2 voor Astra3, D3 voor Astra 2 en D4 voor Hotbird.

Tuner 2, 3 en 4 worden idem ingesteld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Dank voor je snelle reactie ceesv.
Ja, dat lijkt mij ook de beste oplossing maar wilde dit toch even zeker weten.

Dat 'de ontvanger regelt verder alles naar behoefte'  klinkt zeer goed.

Xtrend ET9500 - Topfield 5000 - Maximum E85 schotel - 2x quad Alps - 2x quad Inverto-UB

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...