pirrewit Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 Ik heb een kabel nodig met verloop HDMI naar composite. Ik vind bij B*l een kabel HDMI naar tulpkabel die niet meer leverbaar is maar ik vind daar ook een kabel HDMI naar RCA die wel leverbaar is Wat is het verschil. Ik zie bij beide een HDMI stekker en 3 kabels geel rood en wit (Video en audio links en rechts.) Ik wil het HDMI out signaal van de Pioneer AV versterker naar een analoog Megaview 20 apparaat sturen en dan zo verder over coax naar de hobbykamer. Megaview 20 is een Audio video sender over coax. Momenteel gebruik ik de composite uitgang van de dreambox 8000 naar Megaview 20. Ik wil een nieuwe receiver kopen maar de huidige toestellen Dream 920 en VU ultimo en VU duo 4K hebben geen scart of composite meer. Dus heb ik een andere oplossing nodig. Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Frans B Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 RCA stekker is hetzelfde als de nederlandse TULP benaming. System Administrator (niet van deze site)
Penthe Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 Dit gaat niet met enkel een kabel, hiervoor heb je een HDMI to AV converter nodig. Deze onder de 10 euro, verder heb je ook nog een power adaptor nodig, die van een mobile telefoon voldoet of een USB port op een laptop. Ik heb zo´n HDMI to AV in gebruik met mijn video audio tv sender.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 augustus 2019 Moderator Geplaatst: 2 augustus 2019 Denk eraan je uitgang van je ontvanger op SD te schakelen, HD over een videozender zoals afgebeeld werkt niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Penthe Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 Met de converter wordt het HDMI signaal omgezet naar AV in SD kwaliteit voor het de videozender ingaat je hoeft dus helemaal niet te schakelen. Ik heb een foto geplaatst die niet geheel klopt want de HDMI2AV die ik bedoel (ziet er zelfde uit) maar is geen upscaler. Dit is de juiste foto. Ik kan die andere helaas niet meer verwijderen.
pirrewit Geplaatst: 2 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2019 (aangepast) gaat dan de upscaler het signaal ook nog versterken? mijn probleem lijkt mij hoe dan ook opgelost met deze converter. Bedankt Heb niet goed gekeken de eerste foto werkt uiteraard omgekeerd van rca naar hdmi.😉 2 augustus 2019 aangepast door pirrewit Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Penthe Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 (aangepast) 1 uur geleden zei pirrewit: Heb niet goed gekeken de eerste foto werkt uiteraard omgekeerd van rca naar hdmi.😉 De 2e foto is echter wel goed dat is trouwens dezelfde als ik heb. 2 augustus 2019 aangepast door Penthe
pirrewit Geplaatst: 2 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2019 Zo heb ik het ook begrepen👍 Dreambox 8000 Openpli 7.3 HDD 1,5 TB west. dig VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen