RicardoBelli Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 Hallo mijn vraag is ,wat is het verschil tussen koka 9 ts en koka 9 Eca zoals op defoto afgebeeld .en past deze f connector daar op.
RicardoBelli Geplaatst: 2 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2019 Deze connector heb ik ook op de h 125 coaxkabel gemonteerd en werkt al jaren, als dit vervangen moet worden wil ik koka coax toepassen zodoende mijn vraag.
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 koka 9 Eca of koka 9 ts is toch dezelfde ? de connector moet hier voor 7mm kabel geschikt zijn je Belden H125 is 0,2mm in diameter kleiner als ik het op de fabrieksopgaven lees The Beat Is Rhythm Club des Belugas
RicardoBelli Geplaatst: 2 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2019 Dank u voor de reactie , dat vraag ik me dus af of 9 ts hetzelfde is als 9 Eca. Deze connector is van cabelcon niet van hirschmann. Denk je dat die 0,2 mm iets uitmaakt ivm speling ??
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 0,1mm kleiner. H125 is 6,8mm, Koka 9 is 6,9mm, een te verwaarlozen verschil aangezien de toleranties van de buitendiameter plus en min 0,2mm zijn. Voor de zoveelste keer, de maatvoering van Koka 9TS en Koka 9Eca is hetzelfde.
Tonskidutch Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 (aangepast) tja dat kan ik nergens terugvinden, maar dat kun je natuurlijk wel eens testen met een 10 cm stukkie coax overigens bij de echt goede bouwmarkt is die te koop en kun je het zowaar ook testen voor aankoop ah Sprietje heeft gesproken was iets te laat met mijn reactie 2 augustus 2019 aangepast door Tonskidutch The Beat Is Rhythm Club des Belugas
RicardoBelli Geplaatst: 2 augustus 2019 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2019 Dank u voor de reactie, ik bedoelde of de 9ts kwalitatief hetzelfde is als 9 Eca .ik vroeg dus eigenlijk of het de zelfde kabel is.
johnno Geplaatst: 2 augustus 2019 Geplaatst: 2 augustus 2019 10 uur geleden zei RicardoBelli: Dank u voor de reactie, ik bedoelde of de 9ts kwalitatief hetzelfde is als 9 Eca .ik vroeg dus eigenlijk of het de zelfde kabel is. Ik wil niet met de eer aan de haal gaan. Sprietje heeft het verschil in dit draadje duidelijk gemaakt.
DeltaFM Geplaatst: 3 augustus 2019 Geplaatst: 3 augustus 2019 (aangepast) Dat lijkt mij een Cablecon connector, da's Deense kwaliteit en deze luisteren heel nauw, voor elk type coaxkabel is er een speciaal type connector. Gooi deze niet door elkaar, dit leidt tot teleurstellingen! (Ik spreek uit ervaring 😊) 3 augustus 2019 aangepast door DeltaFM typo Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Sprietje Geplaatst: 3 augustus 2019 Geplaatst: 3 augustus 2019 (aangepast) r 3 augustus 2019 aangepast door Sprietje
DeltaFM Geplaatst: 3 augustus 2019 Geplaatst: 3 augustus 2019 Best veel...😉 Delta-FM Vu+ Duo 4k SE & Gigablue Quad+ (Kathrein UFS910si & Humax IR-CI5400)
Sprietje Geplaatst: 3 augustus 2019 Geplaatst: 3 augustus 2019 (aangepast) compressie connector Bij een compressie connector wordt een binnenbus tussen de vlechtmantel en de folie die om de isolatie zit geplaatst. In dit filmpje is mooi te zien hoe dat gebeurt bij een ander type Cabelcom connector: Doorsnede tekening van een F crimp connector Het monteren van een crimp connector met een stanley mes: Het monteren van een crimp connector op een coax met een dubbele vlechtmantel: Bij de keuze van de compressie F-connector is het belangrijk dat je naar de diameter van de binnenisolatie kijkt. Belden H125, Koka 799, Koka 9TS en Koka 9 Eca hebben allemaal een binnenisolatie (Dielectric) van 4,80mm. Een standaard regel bij compressie connectoren is dat je bij de keuze van de connector 0,2mm erbij op moet tellen voor o.a. de dikte van de folieafscherming om de isolatie. Voor Belden H125, Koka 799, Koka 9TS en Koka 9 Eca is de Cabelcon F-56 CX3 5.1 connector de juiste maat. Die 5.1 staat voor een binnenbus van 5,1mm. 3 augustus 2019 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 4 augustus 2019 Geplaatst: 4 augustus 2019 Daar naast bestaan er ook push-on F connectors. Ook die werken met een bus die tussen de isolatie en de vlechtmantel geschoven wordt maar die hoeft niet met een tang vastgeklemd te worden. Ze zijn korter dan krimpconnectors en dat kan ook zo zijn voordelen hebben. Denk maar eens bij een T55 of een T90 waarbij de lnb's precies boven de draagarmen van de hulpreflector zitten en je weinig ruimte hebt voor de f-connectors. Zie hier het monteren van een push-on connector:
paardengek Geplaatst: 4 augustus 2019 Geplaatst: 4 augustus 2019 Deze connectors heb ik zeer veel gebruikt. Altijd goede ervaringen mee gehad. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen