Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb extra niet alles van begin geschreven want dan had niemand het gelezen.

Het voordeel van het oude kabel abo was dat ik met de Hybrid Tuners minimaal 2 opnamen per dreambox kon maken. met iets of wat geluk zelf 4 gelijktijdige opnamen, als ze op 2 transponders waren.

Wifi is een no-go. Alle dreamboxen en TV hangen reeds aan gigabit-ethernet met een vlakbandkabel. streaming kan mij niet echt begeistern omdat het geen teletekst signal heeft. Het zou alleen een uitweg zijn als niets anderes meer mogelijk is.

Video opnamen zijn geshared op een NAS met 43Tb met 10HDD en kan deze over plex.tv intern en extern sharen (als ik dit wil)

Geplaatst:

ALs analyticus

zet jou wensen op een lijst en wij zoeken

de juiste oplossing en dat ook nog kostenloos

vergeet jou mogelijkheden niet op te geven zoals

volledig beheer schotel installatie en aan aantal coax

kabels naar binnen en jou huis netwerk

Geplaatst: (aangepast)

Zo te lezen werp je voor jezelf erg veel hindernissen op. Geen probleem, want ieder mag beslissen wat hij of zij zelf graag wil hebben.

Maar voor anderen, die je om hulp gevraagd hebt, wordt het erg moeilijk...

Ik begrijp dat je niet naar SRG kijkt... Vind ik zelf vreemd, omdat ikzelf de SRF stukken beter vind dan de Nederlandse televisie, maar goed, dat even terzijde.

SRF zendt overigens niet meer via terrestrische antenne, ook geen DVB-T2...

https://www.srf.ch/sendungen/hallosrf/warum-schaltet-die-srg-dvb-t-ab

Je hebt nu een schotel op de Astra op 19.2 oost... Als je daar nu ofwel een LNB bij plaatst, die naar de Hotbird kijkt + de benodigde Diseqc switchen, of de LNB vervangt door een monoblok, passend voor jouw schotel, die geschikt is voor Astra 19.2 én Hotbird ben je klaar... Je hoeft geen extra kabels te gaan trekken, dat is niet nodig...

Je hebt overigens ook een extra LNB met switches nodig als je Joyne of Canaldigitaal zou abonneren... evenveel werk dus, en vergelijkbare kosten, met dat berschil dat de passende monoblock LNB voor Astra/hotbird makkelijker beschikbaar zal zijn in CH of D.

Of daar naast de door jou fel begeerde zender BVN nog 1000 andere zenders opzitten is verder toch niet belangrijk? Misschien zit er wel een tussen die wel goed is,  ik denk aan SRF Info...

Feit is dat je dan klaar bent met eenmalige kosten... neem je een Abo blijven de kosten lopen, en als je zoals je zelf zegt, geen interesse hebt in de nederlandse commerciele zenders, vind ik zelf dat de publieke omroepen dan wel erg veel geld gaan kosten, e dat vang je dan op met de gratis zender BVN...   Maar alles is een eigen keuze, ik geef alleen maar wat informatie.

Ik zeg dit voornamelijk omdat je de draad begon met klagen dat BVN van de kabel gehaald was... en voor een eenmalige investering in je bestaande infrastructuur los je dit probleem gewoon op.

monoblock.jpg.443b0a292b6c2617e6983aba404cd1c0.jpg

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

..  

aangepast door Sverige
2x gepost door storing - posten gaat vreselijk langzaam

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:
Op 7-8-2019 om 22:58 zei ton68:

..Ik kan ook geen abbo afsluiten als Nederlander bij een Zwitserse provider....

Echter kan je als Zwitsers staatsburger wel een smartcard voor SRG-SRF in het buitenland krijgen.

3 uur geleden zei GerardDirks:

... Ik heb geen SRG Kaart nodig, kan ook met DVB-T de Zwitserse Zenders bekijken, als ik wil, ..

Volgens mij is DVB-T uit in Zwitserland: https://www.broadcast.ch/de/fernsehen/antenne-dvb-t/

1 uur geleden zei GerardDirks:

een monoblock is de enige mogelijkheid omdat ik geen plaats heb om vele kabels te trekken of een multiplexer separaat te installeren.

ik heb ook gedacht een van mijn Fibo schotels (55, 90 of 120 met Motor) weer te installeren, hebben echter ein 35 volt motor en is alleen geeignet voor een ontvanger 😞

Als het mijn eigen huis en tuin was hat ik reeds lang de 90 & 120 met motor monteert. Die andere 2 TV kan ik normaal met DVB-C gebruiken, daar heb ik niet zwingend een nederlandse zender nodig

Je zal 36V motor bedoelen en die is prima te bedienen via een zg. V-Box i.c.m. DiSEqC 1.2 signaal via de coax. Alleen gaat er dan dus wel een 4-polige kabel van de V-Box naar de motor hetgeen wellicht lastig is gezien geen extra kabels meer te kunnen leggen? Voor draaibaar kan je ook nog denken aan den DiSEqC-motor, dat gaat via de coaxkabel.
Echter een draaibare schotel i.c.m. meerdere ontvangers is ook niet handig. Voor de gewenste satellieten op alle ontvangers zal je dan nog steeds (ernaast) een vaste schotel willen lijkt me.
Zo'n monoblock met 23.5/19.2/13/9E is wel makkelijk qua aansluiten, maar hoog ruisgetal en volgens mij alleen in twin-uitvoering en een onnodige positie (23.5E) erbij (tenzij je graag 24u/dag naar RTV Drenthe wil kijken).
Ik kom de LNB overigens ook tegen in webshops, bijvoorbeeld van dat dikke blauwe mannetje.
Ik zou toch gaan voor een rail met Quad LNB's (of octa als je meer dan vier tuners hebt) en navenant een aantal DiSEqC switches (neem DiSEqC 1.1 switches als je (later) meer dan vier LNB's denkt aan te sluiten, ook een draaibare schotel erbij is een extra LNB). Die switches bevestig je aan de mast achter de schotel en van daaruit ga je weer met de huidige coaxkabels naar binnen. Dus naar binnen nog steeds geen extra coaxkabels, wel ev. een stuurkabel voor een 36V motor.
Losse LNB's zijn flexibel mocht je wens qua te ontvangen satellieten weer veranderen en beter af te stellen op maximaal signaal (denk ook aan regen-/sneeuwreserve).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
2 uur geleden zei GerardDirks:

zeker 1400 zenders zijn er 378 Free to Air, echter dan moet ik italiaans, pools en arabisch etc gaan leren.

Dit vind ik een wel een heeeeel raar argument om toch geen BVN te willen ontvangen, terwijl je daar eigenlijk wel mee tevreden zou zijn.

Als de oplossing voor het ontvangen van BVN niet moeilijker is dan een monoblock installeren, snap ik (nog steeds) niet waarom je dat niet wilt.

Je laadt dan alleen die ene transponder in van 13E waar BVN op zit, en klaar ben je.

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

Geplaatst:
4 minuten geleden zei Alex1970:

Echter kan je als Zwitsers staatsburger wel een smartcard voor SRG-SRF in het buitenland krijgen.

Volgens mij is DVB-T uit in Zwitserland: https://www.broadcast.ch/de/fernsehen/antenne-dvb-t/

Je zal 36V motor bedoelen en die is prima te bedienen via een zg. V-Box i.c.m. DiSEqC 1.2 signaal via de coax. Alleen gaat er dan dus wel een 4-polige kabel van de V-Box naar de motor hetgeen wellicht lastig is gezien geen extra kabels meer te kunnen leggen? Voor draaibaar kan je ook nog denken aan den DiSEqC-motor, dat gaat via de coaxkabel.
Echter een draaibare schotel i.c.m. meerdere ontvangers is ook niet handig. Voor de gewenste satellieten op alle ontvangers zal je dan nog steeds (ernaast) een vaste schotel willen lijkt me.
Zo'n monoblock met 23.5/19.2/13/9E is wel makkelijk qua aansluiten, maar hoog ruisgetal en volgens mij alleen in twin-uitvoering en een onnodige positie (23.5E) erbij (tenzij je graag 24u/dag naar RTV Drenthe wil kijken).
Ik kom de LNB overigens ook tegen in webshops, bijvoorbeeld van dat dikke blauwe mannetje.
Ik zou toch gaan voor een rail met Quad LNB's (of octa als je meer dan vier tuners hebt) en navenant een aantal DiSEqC switches (neem DiSEqC 1.1 switches als je (later) meer dan vier LNB's denkt aan te sluiten, ook een draaibare schotel erbij is een extra LNB). Die switches bevestig je aan de mast achter de schotel en van daaruit ga je weer met de huidige coaxkabels naar binnen. Dus naar binnen nog steeds geen extra coaxkabels, wel ev. een stuurkabel voor een 36V motor.
Losse LNB's zijn flexibel mocht je wens qua te ontvangen satellieten weer veranderen en beter af te stellen op maximaal signaal (denk ook aan regen-/sneeuwreserve).

Kan ook zijn dat het 36 Volt is

Ik heb nog bijna 60meter Satkabel (AllInOne; Coax, 2 dikke draden voor de motorspanning (M1 & M2, 8 dunne draden vor den polarizer, stappenmotor, aarde, 5V en weet ik veel). Alles helaas veel te dik. Was nog uit de tijd dat een Echostar LT8700 D2Mac aangesloten had met een externe Box voor de nederlandse zenders.

Toen de eerste DBOX kwam heb ik ook een V-BOX III gekocht, echter dat liep nooit echt goed. Die heb ik vervangen door de AD3000IP VA en later de DVR-7000. De Dreambox heb ik gekocht in 2012 toen ik een EMU nodig hat voor DVB-C en parallel met Satellite wilde werken.

Omdat ik de gregorian schotels van Fibo had, met die speciale Motor en Mount en ik nooit een vervangende motor kon vinden die direct DiSecq hat. Die Disecq Mounts van Jaeger en STAB hebben mij nooit kunnen overtuigen.

https://www.satellite-calculations.com/Fibo/fibo.htm

Ik weet dat ik het mijzelf moeilijk maak. Ik kan in veel richtigen wisselen omdat ik nog zeer veel in de garage heb liggen. Problem is dat ze hier op de gemeente al moeilijk doen vanwege mijn 80cm schotel, die veel kolossaler uitziet vanwege zijn reflector (60cm mag zonder vergunning). En ik heb geen interesse vanwege een schotel naar het Europese Gerechtshof in Straatsburg te trekken. Baal er en van um mein Fibo te demonteren en een triax 78 te kopen met een monoblock.

Zou graag eens wat technische infos lezen (test & ervaringen) over die Inverto "IDLM-TWNM20-4FDMN-8PP" maar over deze vindt ik nergens een bericht. Misschien heeft iemand in het forum ervaring omdat hij vermoedelijk alleen in Nederland/België« gebruikt zal worden. Met google vindt ik aan een paar leveranciers maar daar staat niet meer als op het technische datasheet.

Hoe is het verschil tussen 0.2dB en 1.2dB in het dagelijkse leven.

Het enige interessante wat ik gevonden heb is een instructie voor het aansluiten van het monoblock
https://www.rian-bv.nl/files/1521027573_JOYNE QUAD FEED LNB MET B&R 88CM._opt.pdf

Een Rail met diverse LNB en switches geeft ook een behoorlijke demping en wat blijft er dan nog over van een ruilwaarde van 0.2dB
? Mijn huidige Invacom Quattro LNB heeft een waarde van 0.3dB en heeft bijna altijd perfekt gewerkt op de 90cm fibo op astra 19E

Geplaatst:
18 minuten geleden zei GerardDirks:

Hoe is het verschil tussen 0.2dB en 1.2dB in het dagelijkse leven.

lnb´s boven de 1 db zijn uit de oertijd volgens mij worden die niet meer verkocht.

Maar waarom je het leven moeilijk maken.

neem een duo block voor 13/19e met ingebouwde disecq of twee lnb´s op een

rail met een disecq schakelaar op 13/19e.

Gooi alle vreemdtalige zenders op 13e uit de lijst en laat enkel bvn over.

• Moderator
Geplaatst:
2 minuten geleden zei GerardDirks:

Wie is TS?

De topic starter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

5 Pagina's met eindeloos gezever!   Ik snap het probleem niet, in plaats van te gaan zeuren zijn er genoeg oplossingen:

- Of je zoekt een tussen persoon die je betaald voor een 2e of 3e  CDS kaartje/abo. 

- Of je regelt via een NL winkel dat je 1x per jaar voor Joyne vooruit mag betalen.

- Of je neemt een payserver abo (niet legaal maar het werkt prima!)   

- Of je neemt een VPN abo ergens en gaat op die manier de NL zenders streamen. (kan zelfs deels zonder vpn)

- Of je neemt een IPTV box met abo ergens (ook niet legaal maar kan vast wel via een lokale shop waar je woont)

Kortom je moet stoppen in problemen te denken maar in oplossingen. Jij wilt Nederlandse TV kijken en dat kan.

aangepast door Codx
  • Bedankt 2

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

7 uur geleden zei GerardDirks:

Als jij CHF overmaakt vanuit NL, is het geen SEPA overboeking meer, maar een SWIFT en dat kann to € 22.50 kosten ?!?

Misschien dat je eens een appje op je telefoon kunt zetten waarmee je zelf probleemloos tussen vele valuta kunt switchen en zonder kosten geld over kunt boeken naar rekeningen in meerdere landen. Daaronder Zwitserland.

Dat is tegenwoordig het moderne bankieren.

Mijn excuses als het reclame is (het is vooral bedoeld als tip) in dit verband te verwijzen naar * en/of te melden dat ik desgevraagd een referral link kan geven waarmee nog twee weken een gratis Visa debetkaart is te verkrijgen. De besparing voor die fysieke kaart is zo €5,99, de rekening zelf is  gratis en de koersen zijn heel gunstig.

aangepast door ceesv
* reclame verwijderd.
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.

Geplaatst:
Op 11-8-2019 om 17:36 zei Codx:

5 Pagina's met eindeloos gezever!   Ik snap het probleem niet, in plaats van te gaan zeuren zijn er genoeg oplossingen:

- Of je zoekt een tussen persoon die je betaald voor een 2e of 3e  CDS kaartje/abo. 

- Of je regelt via een NL winkel dat je 1x per jaar voor Joyne vooruit mag betalen.

- Of je neemt een payserver abo (niet legaal maar het werkt prima!)   

- Of je neemt een VPN abo ergens en gaat op die manier de NL zenders streamen. (kan zelfs deels zonder vpn)

- Of je neemt een IPTV box met abo ergens (ook niet legaal maar kan vast wel via een lokale shop waar je woont)

Kortom je moet stoppen in problemen te denken maar in oplossingen. Jij wilt Nederlandse TV kijken en dat kan.

Voordat ik iets groter onderneem, zal ik eerst mijn schotel verdraaien van Astra 19E naar Hotbird 13E. Dan heb ik tenminste BVN-TV. Alle andere voor mij belangrijke zenders (Duitse publieke) zijn sowieso noch op de kabel-tv voorhanden.

Dan heb ik te tijd om rustig te kijken welke optie ik kies 😉

Vraagje, mijn Dreambox DM7080HD zou toch ook met IPTV moeten lopen. Ik heb het in het verleden een paar keer probeert, maar meestal was de zender na een aantal dagen weer op zwart

Als ik naar het woord payserver zoek krijg ik bijna alleen bijdragen van meer als 5 jaar geleden 😞

Geplaatst:

Dat is voor mij ook de reden om (nog) ver van IPTV te blijven! Continue veranderende URL's om je het zo moeilijk mogelijk te maken. De content providers doen dit expres om je het leven zuur te maken én je te dwingen naar één van hun aangeboden mogelijkheden (die UITERAARD niet gratis zijn!). Hetzelfde hebben we gezien bij OpenUitzendingGemist en recentelijk HbbTV... Werkt alleen goed op hun gesloten systemen..

Ik zou je schotel lekker laten staan (nutteloos voor die ene zender) en lekker online kijken...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen