Ga naar inhoud


Lipsync probleem bij streamen via OpenWebif


Jürgen

Aanbevolen berichten

Vanavond was ik voor het eerst via OpenWebif op mijn Mac Mini 2018 en de daarop aangesloten LG 27UK850 4K Monitor naar NOS Studio Sport Eredivisie aan het kijken.

Daarbij vielen mij 2 dingen op, ik had duidelijk last van Lipsync en en het leek alsof het beeld niet scherp was op het moment dat de camera snel de bal volgde.

M.n. het Lipsync probleem vind ik lastig, op de TV zie ik dat niet maar de geconstateerde kortstondige onscherpte tijdens snelle bewegingen is ook best lastig.

 

De vraag, is er nog ergens een instelling die het Lipsync probleem kan voorkomen en wat zou de oorzaak van het 2e probleem kunnen zijn?

 

De Mac Mini en de UNO 4K zijn volledig via CAT 6 UTP kabel aangesloten en de verbinding is over de hele breedte 1 Gb.

De UNO 4K 9s voorzien van de meest recente versie VTI.

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit zijn dus 2 vragen. 

bij snelle beeldwisselingen waziger beeld duit meestal op bitrate beperking bij aanbieder of jou player kan de benodigde bitrate niet aan. 

 

je kijkt via mac en openwebinterface dan denk ik  vlc player. 

de player moet de sync info die in de mpeg stream staan synchroniseren als die dat niet goed doet krijg je dit. 

op de tv is het wel goed dus ligt het niet aan uitzending. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen dat VLC gebruikt wordt maar dat kan ik niet zo 1-2-3 controleren.

Op deze configuratie heb ik nog niet eerder TV beelden gestreamd, gewoon OpenWebif in de Safari browser geopend en toen werkte dit gelijk.

 

Ik heb wel eerder op mijn MacBook Pro ook al OpenWebif gebruikt om de TV beelden van mijn vorige UNO 4K SE te streamen en daar heb ik duidelijk moeten voor VLC moeten kiezen, dit keer niet.

Dus ik weet niet of VLC of een andere Player van wellicht apple wordt gebruikt.

Ik weet wel en als ik het mij nog goed kan herinneren dat ik met de vorige configuratie geen Lipsync problemen had.

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jürgen

denk dat je de settings / picturae adjust SUPER RESOLUTION+ instelling op off moet zetten van de LG monitor

dat effect heb ik ook op de Panasonic als zo'n beeldverbeteraar aan is

 

en of die mac mini dit kan HDMI ULTRA HD Deep Color  ( Provides sharper images when connected to a device supporting ULTRA HD Deep Color ) staat op pagina 23 kan bepalend zijn voor dat verschil met je Macbook Pro.

 

In VLC is ook de deinterlace aanpasbaar maar ik heb er niet echt veel beters van kunnen maken op Windows10, misschien dat het Apple OS met VLC anders opereert

 

de lipsync is een probleem dat kan te maken hebben met het audiospoor downmix aan of uit op de VU+ UNO 4K

 

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De instelling LG Monitor Super Resolution stond op OFF

 

De instelling LG Monitor HDMI Ultra Deep Color staat op ON maar wat ik daar verder mee moet of kan ontgaat mij even....

 

De instellingen van de Audio op de UNO zie je in de bijlage...

 

 

Schermafbeelding 2019-08-12 om 10.26.34.png

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luisteraar,

Ok, hierin was ik dus niet helemaal duidelijk in mijn uitleg in het OB.

 

VLC staat wel op mijn Mac Mini geïnstalleerd maar ik weet niet of OpenWebif daar nu gebruik van maakt en zo niet, van welke player dan wel gebruik wordt gemaakt.

 

Voor zo ver ik het mij nog kan herinneren werd voordien bij elke stream een file met de extensie *.m3u aangemaakt.

Deze extensie moest ik dan eenmalig aan VLC linken.

Dit heb ik nu echter niet hoeven te doen maar er wordt nu ook geen file meer aangemaakt met deze extensie dus is het lastig nu te beoordelen hoe het nu wel werkt.

 

Als ik de stream via de Safari browser opstart zie ik eerst een Mini beeldje en pas als ik daarop klik wordt het beeld bijna beeldvullend en speelt de stream af maar zoals al geschreven met problemen.

 

Edit..

Zo net hetzelfde op de Chrome browser uitgevoerd en daar komt VLC duidelijk op-poppen en speelt de stream zonder het Lipsync probleem af.

Ik kon zo 1-2-3 geen voetbal weergave vinden dus kan op dit moment niet controleren of het andere probleem hiermee ook verholpen is.

 

Dus ik zal even op zoek gaan bij apple wat het probleem bij gebruik van Safari veroorzaakt.

 

@Tonskidutch,

Hier wacht ik eerst even mee totdat ik meer weet over het gebruik van de Safari browser.

 

 

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...