Ga naar inhoud


Internet via sat?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil op ons nieuw adres (helemaal in het zuiden van Portugal) internet via sat gaan gebruiken.

Enkele vragen hierbij.

Via welke satelliet komt dat de huiskamer binnen?

Wat zou een STEEDS werkende schotelgrootte zijn? ( Ik bedoel dus geen uitval bij slecht weer )

Voor zover er hier gebruikers zijn van Sat www, wat zijn de mogelijkheden van dergelijke abonnementen als je bv op stap gaat en via tablet of smartphone wil www-en?

Andere zaken waar ik nu niet aan denk maar die belangrijk kunnen zijn wat het weten betreft, zijn ook welkom.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 minuten geleden zei wanderer:

vergeet ook IP-TV niet als je een glasvezel 100/100 aansluiting kunt krijgen.....

Er ligt voorlopig niet eens koper. Dus glasvezel zal niet voor morgen zijn. Anders zou ik het nog wel een tijdje uitzingen met 4G en of mijn TP-Link met simcard.

IP-TV is niet zo mijn ding, ik ben van de oude stempel en hou het op de Astra's daarboven die mee voldoende geven op het vlak van TV kijken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je provider levert een complete set, je kan geen eigen apparatuur gebruiken.

Neem contact op met je provider.

 

Denk aan de lange pingtijd en aan een begrensd data volume.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei ceesv:

Je provider levert een complete set, je kan geen eigen apparatuur gebruiken.

Neem contact op met je provider.

OK.

5 minuten geleden zei ceesv:

 

Denk aan de lange pingtijd en aan een begrensd data volume.

 

Bedoel je hier de vertraging bv bij skypen en zo?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is één aanbieder die in aanmerking komt voor Portugal en dat is Tooway internet op de 9E Eutelsat satelliet.

Voor een complete set met schotel en modem is het al boven de 500 euro.😭

En om deze schotel uit te richten moet je al de nodige kennis hebben.

En de limieten die ze aanbieden is toch niet meer van deze tijd.🤢

 

 

Schermafbeelding 2019-08-15 om 08.38.43.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei patje7of9:

Er is één aanbieder die in aanmerking komt voor Portugal en dat is Tooway internet op de 9E Eutelsat satelliet.

Voor een complete set met schotel en modem is het al boven de 500 euro.😭

En om deze schotel uit te richten moet je al de nodige kennis hebben.

En de limieten die ze aanbieden is toch niet meer van deze tijd.🤢

 

 

Schermafbeelding 2019-08-15 om 08.38.43.png

Als ik het goed heb kan ik toch eender waar een aboo nemen om het dan in Portugal te gaan gebruiken? Een beetje zoals TV-Vlaanderen op het vlak van TV.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je topic staat dat je internet via satelliet wilt.

Dus wil je in Vlaanderen in schotel plaatsen voor internet via satelliet en dan in Portugal je data verbruiken?🥺

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
39 minuten geleden zei Denisdaf:

Als ik het goed heb kan ik toch eender waar een aboo nemen om het dan in Portugal te gaan gebruiken?

Nee, je wordt gekoppeld aan een beam voor jou regio, wanneer je in Vlaanderen een abonnement neemt zal je geen verbinding kunnen opbouwen in Portugal.

Internet via satelliet werkt doorgaans via de Ka band met kleinere footprints.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje heb ik draadloos internet via een straalverbinding naar een mast.
De mast staat op een hoog punt en je krijgt een schoteltje van 30cm die naar die mast gericht is. Het is dus 2-weg verkeer en ze gebruiken daar 5,8GHz voor. Het bereik ligt tussen de 5 en 10km. Ik betaal €24,- per maand voor 15mb download en 1mb upload en onbeperkt gebruik. De schotel met ingebouwde lnb krijg je gratis in bruikleen en wordt ook gratis  geplaatst.

Nagenoeg iedereen hier gebruikt dit systeem. Ik ben er heel tevreden over. Zoiets zul je in Portugal toch ook wel hebben?
Je hebt dus geen aanschafkosten, een redelijk maandbedrag, geen datalimiet en geen last van een hele lange ping.

Het heet: Broadband Fixed Wireless Access (BFWA), zie: https://www.anacom.pt/render.jsp?categoryId=388867

 

 

diagram_rural_internet_med.jpg

5,8GHz schotel voorzijde.png

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden zei ceesv:

Nee, je wordt gekoppeld aan een beam voor jou regio, wanneer je in Vlaanderen een abonnement neemt zal je geen verbinding kunnen opbouwen in Portugal.

Internet via satelliet werkt doorgaans via de Ka band met kleinere footprints.

Ok, hiermee ben ik weer een stap verder. Dus zou een standaard schotel in zo een pakket moeten voldoen en is kiezen voor een grotere schotel eigenlijk geld weggegooid?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Sprietje:

In Spanje heb ik draadloos internet via een straalverbinding naar een mast.
De mast staat op een hoog punt en je krijgt een schoteltje van 30cm die naar die mast gericht is. Het is dus 2-weg verkeer en ze gebruiken daar 5,8GHz voor. Het bereik ligt tussen de 5 en 10km. Ik betaal €24,- per maand voor 15mb download en 1mb upload en onbeperkt gebruik. De schotel met ingebouwde lnb krijg je gratis in bruikleen en wordt ook gratis  geplaatst.

Nagenoeg iedereen hier gebruikt dit systeem. Ik ben er heel tevreden over. Zoiets zul je in Portugal toch ook wel hebben?
Je hebt dus geen aanschafkosten, een redelijk maandbedrag, geen datalimiet en geen last van een hele lange ping.

Het heet: Broadband Fixed Wireless Access (BFWA), zie: https://www.anacom.pt/render.jsp?categoryId=388867

 

 

diagram_rural_internet_med.jpg

5,8GHz schotel voorzijde.png

TOF, sorry voor de hoofdletters. Ik ga dat meteen eens bekijken. Bedankt hoor.

 

aangepast door Denisdaf
En hoe werkt dat dan wat aboo betreft als jij bv elders op het www wil gaan ronddwalen?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei patje7of9:

Hier heb je een overzicht over de kleine KA Band spot beams op Eutelsat 9E.

Met grotere schotel zal het ook niet gaan.

 

 

 

 

Spot.png

Dat zijn inderdaad kleine footprints.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het werkt alleen met een door de provider geleverde installatie.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...