Ga naar inhoud


Internet via sat?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

2 minuten geleden zei ceesv:

Het werkt alleen met een door de provider geleverde installatie.

Zover was ik inmiddels inderdaad mee.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


LTE / 4Gis een prima systeem, ik had in Dresden 50Mbps down en 10Mbps up

in Portugal is deze ook de bekenste naast NOS en MEO als provider

80% of Portugal is covered with 4G LTE 60Mbps network. All main cities have 100% 4G coverage.

 

maar het is niet goedkoop maar wel weer zeer zeker goedkoper dan Tooway40

misschien dat je er toch even naar zoekt

 

maar de optie die Sprietje geeft via BFWA is best wel goedkoop dus zeker de moeite waard!

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

LTE / 4Gis een prima systeem, ik had in Dresden 50Mbps down en 10Mbps up

in Portugal is deze ook de bekenste naast NOS en MEO als provider

80% of Portugal is covered with 4G LTE 60Mbps network. All main cities have 100% 4G coverage.

 

maar het is niet goedkoop maar wel weer zeer zeker goedkoper dan Tooway40

misschien dat je er toch even naar zoekt

 

maar de optie die Sprietje geeft via BFWA is best wel goedkoop dus zeker de moeite waard!

Ergens een goede uitleg ( liefst Nederlandstalig) over dit systeem? Ik had er nog nooit van gehoord. Net als dat het ook kon om voor particulieren via straalverbinding te gaan werken.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

At Sprietje, Als die installatie free to use is loont het dus niet de moeite om een systeem te zoeken die provider free is?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei Denisdaf:

Ergens een goede uitleg

ik denk dat mijn link al heel veel uitleg geeft over dit type internet abonnement

aanvragen met modem en simkaart / ontvangen van router en simkaart en installeren net als elke andere router, met login serial nummer en wachtwoord

klaar

Baby I'm A Fool

Melody Gardot

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat systeem wat sprietje noemt heb ik vroeger ook nog gehad...

Het werkt prima... je kon er ook gewoon over telefoneren met de IP telefoon... geen vertragingen of zo...

 

DSC03673.JPG.637e8b6e89fdd168832130d1c125999e.JPG

 

DSC03674.JPG.12a64cd749ada13d2641d5f53af9e0b7.JPG

  • Like 1

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-8-2019 om 10:55 zei Denisdaf:

Ok, hiermee ben ik weer een stap verder. Dus zou een standaard schotel in zo een pakket moeten voldoen en is kiezen voor een grotere schotel eigenlijk geld weggegooid?

Deze snelheden zitten er niet in zeker? 187,20 down en 19.

aangepast door Denisdaf

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik weet niet wat je bedoelt met die getallen en voor welk platform, kabel, 4G of satelliet.

 

Alles is mogelijk, maar er hangt een prijskaartje aan.

 

Bij satelliet deel je met een groep mensen een transponder, afhankelijk van de prijs tussen de 50 en 200 deelnemers.

De snelheid wordt dus niet gegarandeerd.

 

Bij 4 G is dat net zo, ik haal hier snelheden tussen de 80 en 150 Mb download, afhankelijk van het overige verkeer op de paal.

Bij glasvezel FttH heb je een gegarandeerde snelheid, daar is bijvoorbeeld een abo van 200 Mb altijd de gegarandeerd te behalen snelheid bij mijn provider.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei ceesv:

Ik weet niet wat je bedoelt met die getallen en voor welk platform, kabel, 4G of satelliet.

 

Alles is mogelijk, maar er hangt een prijskaartje aan.

 

Bij satelliet deel je met een groep mensen een transponder, afhankelijk van de prijs tussen de 50 en 200 deelnemers.

De snelheid wordt dus niet gegarandeerd.

 

Bij 4 G is dat net zo, ik haal hier snelheden tussen de 80 en 150 Mb download, afhankelijk van het overige verkeer op de paal.

Bij glasvezel FttH heb je een gegarandeerde snelheid, daar is bijvoorbeeld een abo van 200 Mb altijd de gegarandeerd te behalen snelheid bij mijn provider.

De gegeven snelheden zijn deze die ik haal via mijn huidige provider in België namelijk Telenet.

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

180 Mb down en 19 Up?

 

Satelliet geeft max 20 Mb down en 6 Up.

Een goede 4G verbinding zal 60 down en 40 up geven.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei ceesv:

 

Bij glasvezel FttH heb je een gegarandeerde snelheid, daar is bijvoorbeeld een abo van 200 Mb altijd de gegarandeerd te behalen snelheid bij mijn provider.

 

Moet ik je toch even corrigeren, ook FttH is er geen sprake van gegarandeerde snelheid, als iedereen op jou glasvezel PoP (distributie punt) gaat downloaden zakt de snelheid als een plup pudding in. Er is altijd sprake van gedeelde bandbreedte behalve voor klanten (lees bedrijven) die een 1:1 verbinding met SLA afsluiten, dat verkeer krijgt vanzelfsprekend wel voorrang. Verder heb je het deel voor IPTV en Telefonie wat ook voorrang krijgt.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor wat het waard is, mijn glasvezel provider garandeert dat de opgegeven snelheden gegarandeerd zijn.

 

In het afgelopen jaar regelmatig getest en geen lagere snelheden gemeten.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook jou glasvezel provider garandeert niks, kijk maar in de voorwaarden!  Dat je meestal wel de beloofde snelheid haalt heeft met de overboekingsfactor te maken. Die is verschillend per infrastructuur en soms zelfs per aanbieder.   Ik dacht maar houd me er niet aan dat KPN 80:1  gebruikt in theorie deel je de bandbreedte dan met 80 anderen, in de praktijk ervaar je dat niet zo want er zitten misschien wel 6000 aansluitingen op zo'n PoP en ik meen wel eens gelezen te hebben dat KPN dit soort lokaties voedt met 2x 10 Gbit.  Zolang niet iedereen in de praktijk zijn bandbreedte vol gaat benutten zul jij geen snelheidsverlies ervaren maar dat zegt niks over gegarandeerde bandbreedte. 

 

Bij 4G of satelliet internet zal de overboeking zwaarder zijn en daar heb je ook meteen een bottleneck.   

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Mijn glasvezel provider heeft in de voorwaarden staan dat de minimum gegarandeerde snelheid bij een abo van 200 Mb  ....  200 Mb is.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...