Jürgen Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 Op 15-8-2019 om 16:45 zei RicardoBelli: ....De glasvezel kabel ligt al in de meterkast .dus ze moeten nog aflassen en een router plaatsen.. @johnno, er zit een groot verschil in de opgave van de kosten zoals die bij jou van toepassing zijn en die die voor de TS van toepassing zullen zijn. Bij de TS is de glasvezelkabel nog niet in de woning afgelast en bij dergelijke werkzaamheden komen hele andere bedragen aan te pas... MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
johnno Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 28 minuten geleden zei Jürgen: @johnno, er zit een groot verschil in de opgave van de kosten zoals die bij jou van toepassing zijn en die die voor de TS van toepassing zullen zijn. Bij de TS is de glasvezelkabel nog niet in de woning afgelast en bij dergelijke werkzaamheden komen hele andere bedragen aan te pas... Ik ga je niet tegenspreken, want ik ben zeker geen expert op glasvezelgebied. Maar is het aflassen dan meer dan het monteren van de kabel in een eindkastje? Dat kastje is bij mij ook geheel vervangen, waarschijnlijk omdat het al weer verouderd was. Zo ik al zei, ik ben geen expert, maar wat is dan het grote verschil? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 dat "aflassen" van de fiber optics en installeren van modem etc doen de echte "netwerk in de vingers houdende" providers gewoon voor nop/gratis zo lang je maar bij hun ook je contract neerlegt behalve als je een nieuwe leiding moet laten leggen het koste mij zelf helemaal niks om "pair bonded adsl" te laten installeren bij navraag aan de monteur zijn die paar handelingen die je monteur ervoor moet doen in de centrale en ter plekke (qua uurloon) in de kosten van je abonnement verdisconteerd. Denk dat RiccardoBelli z'n provider eens moet bellen die op de optische HUB toegang heeft en vragen wat het gaat kosten. niets zo simpel als de partij in kwestie zelf vragen. Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 17 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 Allen dank voor het reageren .en Tonskidutch ik heb gisteren contact gehad met een provider. Maar ik denk toch dat ik bij dezelfde provider blijf zie foto hieronder dus ga zeker een telefoontje naar hun toe plegen.en Tonskidutch je hebt helemaal gelijk dater hier nog gelast moet worden.mvg Ricardo ps niet lachen om de aansluiting. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bellejt Geplaatst: 17 augustus 2019 Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 nu dus analoge lijn met splitter erop.Zal dus nog een fiber tube en fiber moeten binnengestoken worden met UTAc eraan. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner) Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 17 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 17 augustus 2019 En Tonskidutch ,welke kleuren komen er bij dan. bij pair bonded adsl .en over welke snelheid kun je dan maximaal beschikken ???? En krijg jij daar dan geen glasvezel ? Of vind je glasvezel niks Ik zal de glasvezel later omhoog steken ligt in de kruipruimte Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2019 Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 uh, hier in het Romeinse centrum ligt heel oud koper en niks anders (op wat potten en termen na) want ik had ook wel glasvezel willen hebben volgens mij had die man met zijn fluke metertje de oranje en oranje wit erbij gezet Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 18 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 (aangepast) Oke deze oranje en witte werde voorheen gebruikt als verklikker (EXTRA BELLETJE) voor dat je de telefoon buiten ook kon horen als er gebeld werd .maar dat weet ik niet zeker meer .maar het is ook flinterdun die koper adertjes. Morgen ga ik proberen contact te krijgen met de welbekende provider .ik betaal nu 43 € in de maand voor internet en bellen ,dat laatste gebruik ik nooit .en dat internetten met een snelheid let op maar liefst 8 mb download !!!!!!! Mvg Ricardo 18 augustus 2019 aangepast door RicardoBelli Schrijffouten Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2019 Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 7 minuten geleden zei RicardoBelli: Oke deze oranje en witte werde voorheen gebruikt als verklikker (EXTRA BELLETJE) voor dat je de telefoon buiten ook kon horen als er gebeld werd ja dat weet ik allemaal niet met die veelvoud aan oud koper en oude centrales wel weet ik dat met dit pair bonded principe 4 koper aderkes gebruikt wordt en de snelheid voor die in vierkante millimeters doorsnede veel beeld informatie fluit met glas gaat natuurlijk heel veel meer let wel pair bonded kun je naderhand ook nog aanvragen indien de centrale geschikt is waar je oud koper heen leidt ik deed de bestelling voor internet met pair bonded en dan kost het niets extra internet met bellen heb ik niet eens overwogen, bellen doe je mobiel Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 18 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 Oke dank je voor de info .over die koperdraad heb je mijn foto gezien hierboven hoe die zooi is aan gesloten ,en dan vooral die overgang van de klemstrook naar de modem aan de lijningang .die 2 koperdraadjes zijn zo flinterdun allemaal weerstand .kun je bij jou nu wel merken dat je sneller kunt internetten ???? met die 4 adertjes en heb jij dat ook zo zitten zoals ik met die modem enzo ? Dat moet toch ook veel korter kunnen zonder weerstand!!! Hangt natuurlijk ook af van jouw afstand tot aan wijkcentrale kast ik bedoel de snelheid voor internetten .hoe dichter erbij des te sneller. Mvg Ricardo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2019 Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 meer kan ik je niet bieden met pair bonded in het Romeinse centrum van Maastricht Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 18 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 Oke dan ben je erop vooruitgegaan dus ,dat is het 11 voudige van hier . Ga morgen toch bellen voor glasvezel maar kan dit als alternatief achter de hand houden .bedankt voor alle informatie nog een fijne zondag mvg Ricardo. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tonskidutch Geplaatst: 18 augustus 2019 Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 goed zo RicardoBelli veel succes met het onderzoek bij de provider want niet altijd is die postcode check online qua snelheid de correcte weergave van je snelheid die je ook echt krijgt dat moeten andere lezers zich ook realiseren, het is de combinatie van factoren. Rock The Casbah Rachid Taha Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
RicardoBelli Geplaatst: 18 augustus 2019 Auteur Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 Dank u Tonskidutch , meten is weten . bedankt voor de tip hoe het verder gaat laat ik nog wel weten , maar ik heb al wel begrepen dat er wel een paar weken over heen gaan voor dat er wat gebeurt. Mvg Ricardo Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Beheerder Michel Geplaatst: 18 augustus 2019 Beheerder Delen Geplaatst: 18 augustus 2019 Zoals ik je al PM liet weten, ligt in jouw meterkast al glas en kan daar probleemloos FttH op geleverd worden. Vaak ben je dan met maximaal 75 euro installatiekosten incl. modem klaar. Tweak.nl levert op jouw adres. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen