Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

ik heb een pioneer plasma LX 5080 en een LX 5090

De 5080 heeft met openpli 1080i overscan en dat is nauwelijks op te lossen. Noch op TV noch met openpli in dreambox 8000. Je kan enkel een HD skin laden  720p en dan is het ok. Neem je een fullHD 1080i dan is er altijd overscan. Op tv heb keuze uit volledig en zoom en breedbeeld en 16.9 en 4.3

De 5090 heeft met openpli 1080i ook overscan maar deze heeft bij de beeld formaten op TV ook nog een dot by dot.  en dan is alles netjes zoals het hoort zonder overscan.

Bestaat er een mogelijkheid om de optie dot by dot toe te voegen ? Lijkt mij onmogelijk maar je weet maar nooit.

Waarom de ene dot by dot heeft en de andere niet is ook een raadsel. Volgens de manual moet hij er wel zijn op allebei.

grts

aangepast door pirrewit

Dreambox 8000 Openpli 7.3  HDD 1,5 TB west. dig

VU Ultimo Openpli 8.3 HDD 1.0 TB

diseq astra 1 2 3 hotbird sirius thor

Geplaatst:

zit er geen aanpassing in het image om de beeldbreedte en hoogte in te stellen ? Bij openvix zit dat er wel in om dit te vermijden als de tv die regeling niet heeft.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

overscan is een TV apparaat aspect dat heeft niks met de uitgifte van de Receiver met Openpli van doen

dat kan alleen via de instellingen van je TV menu aangepast worden.

dat wordt de gebruikshandleiding van die LG's nogmaals doorlezen waar je het kunt aanpassen in de menu's

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

Geplaatst:

Pioneer plasma's en deze hebben geen scannen mogelijkheid. De 08 en 09 in het type slagen op het bouwjaar 2008 en 2009. Toen was er nog geen scan mogelijkheid ,dacht ik.

Laat het duidelijk zijn de 5080 heeft geen dot bij dot . Dat is enkel een jaar later toegevoegd op de 5090.

Het idee van bellejt ,mocht dit kunnen , is wel een mogelijheid.

Op mijn mediaplayer minix 8H Kodi heb ik ook zo iets. Daar begint het bij 100% en kun je het beeld verkleinen met procenten tot het precies past.

Tv en Dreambox hebben dat niet.

Geplaatst:

op mijn 2003 plasma van Panasonic (5000+ € ) kon ik het beeld "beeldvullend" uitrekken

helaas was dan het OSD van de satelliet receiver niet helemaal zichtbaar op mijn Plasma

of gewoon die zwarte balken links rechts of boven en beneden accepteren en dan was het OSD van de receiver prima na aanpassing

als je de enigma images nog kent voor dreambox 7000 of 7020 kon je de beeldinformatie voor je OSD middels menu aanpassen op de gekozen aspect ratio instellen

dat heb ik in moderne images nergens meer gezien omdat die uitgaan van een HDMI verbinding met correcte aspect ratio tov het HD OSD

Redemption Day

Sherel Crow, Johnny Cash

in 2008 en 2009 kosten die Pioneers ook nog steeds pakweg 5000 eur per stuk . Maar anno 2019 is er ,althans mijn mening, nog steeds geen beter beeld.

ik kijk liever naar mijn Pioneer plasma met overscan dan naar mijn  dure samsung Qled. Ik vind de huidige TV's zo een hard beeld hebben.

Ik heb wel vastgesteld dat de TV niet de oorzaak van overscan is maar de bron.

De dreambox 8000 geeft overscan. Enkel aan te passen met dot by dot.

De mediaplayer Minix 8H plus heeft overscan maar kun je regelen in XBMC met % te verkleinen.

De Telenet decoder heeft nul overscan en hoeft dus geen bijstelling.

Dus de bron bepaalt de overscan.

Maar ik zal toch eens kijken naar het openvix image . Die zou dus wel de aspect ratio kunnen aanpassen.

Jammer genoeg zag ik dat er geen image is voor dream multi media.

aangepast door pirrewit

• Moderator
Geplaatst:

Qled is en  lijft led tv en is geen vervanger voor plasma.

Wil je en mooier beeld als plasma dan is oled daarvoor de opvolger.

Ik heb een 15 jaar oude Pioneer Plasma, een 8 jaar oude Panasonic en nu sinds een jaar een LG Oled in huis, die drie geven nog steeds een mooier beeld als welke led of qled tv.

Mijn 15 jaar oude Pioneer 436 had ook al overscan of pixel functionaliteit.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Zo blijkt maar weer dat die oudjes nog steeds onovertroffen zijn.☺️

Jammer dat die overscan na al die jaren nog niet adequaat is opgelost. Behalve dan de 5090 met dot by dot.

Op 16-8-2019 om 15:06 zei Tonskidutch:

als je de enigma images nog kent voor dreambox 7000 of 7020 kon je de beeldinformatie voor je OSD middels menu aanpassen op de gekozen aspect ratio instellen

dat heb ik in moderne images nergens meer gezien omdat die uitgaan van een HDMI verbinding met correcte aspect ratio tov het HD OSD

Je kan toch in VTI je OSD informatie aanpassen... wat kleiner maken links, rechts oben en onder verschuiven als je dat wil...

Ik heb daar een poos geleden naar zitten zoeken omdat er altijd een stukje ontbrak... onderin bij de infobar staat bv de oscam informatie, en die werd voor 2/3 afgeknipt op het scherm... niet dat je er echt iets aan hebt, maar als het er opstaat, wilde ik dat het volledig in beeld kwam.

Dat kan, als ik me goed herinner met UI Positionieren  Menü->Erweiterungen-> UI positionieren.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Geplaatst:

Als dat zou kunnen in openpli is mijn probleem opgelost .Zoals Tonskidutch weet ik niet of dat kan in openpli. Als het moet neem ik wel een ander image moest er een bestaan die het wel kan.

Geplaatst:

Ik had voor 3 dagen eens newnigma image ingeladen maar heb het daar niet gevonden?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen