Ga naar inhoud


voertuig van eenmanszaak


joker55

Aanbevolen berichten

Beste mensen;

Ik zie hier de meest vreemde onderwerpen voorbij vliegen (gado gado, AA batterijen, toiletverfrisser, biertjes) dan heb ik nu eens een vraag voor juristen.

Ik heb een eenmanszaak, ben dus ZZP-er ( staat voor:  Zelfstandige Zonder Poen) of realistischer:  Privé.

 

Ik wil een nieuw bedrijfsvoertuig aanschaffen voor zakelijke toepassingen, puur electrische aandrijving met Li accu's.

Dus: BTW teruggave (dat kan natuurlijk altijd), maar ook in dit geval MIA en Vamil kortingen…..klinkt interessant. Zo betaal je maar iets van 25% van de aanschafwaarde.

Maar bij de belastingdienst staat, kan dat alleen maar als het voertuig op naam van het bedrijf staat.

Maar op de site van de RDW staat weer dat een ZZP-er geen voertuig op de naam van de (eenmans)zaak kan staan, alleen op naam van de eigenaar (dus persoon)?

De garage / leverancier zegt dat hij het voertuig niet op naam van mijn zaak kan zetten, omdat het een eenmanszaak is.

 

Hoe zit dat dan met die MIA en Vamil regelingen……..kan ik daar als ZZP-er geen gebruik van maken?

 

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe het zit met Mia en Vamil weet ik niet want ik koop altijd een diesel omdat ik ook regelmatig meer dan 800Km op 1 dag maak,  maar een auto uit Duitsland halen, BTW terug vragen en hier op je eenmanszaak zetten is geen probleem. Als het goed is krijg ik binnenkort mijn 3e en daar is nog nooit moeilijk over gedaan, misschien dat het komt omdat ik een V.O.F. heb?

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ZZP-er kun je gewoon een auto van de zaak hebben. Ik heb zelfs een auto en een motorfiets van de zaak.

 

Deze staan dan gewoon op je eigen naam, maar je boekt ze zakelijk.

 

  • Bedankt 1

VU+ Ultimo 4k, VTi, coaxial digital out, lineaire voeding, 2TB SSD, Cahors Big Bisat, 5 x Alps twin LNB

Canal Digitaal, Tivusat, Fransat, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...