PKitoC Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 Wat is bij satellietontvangst het belangrijkste, de signaalkwaliteit of de signaalsterkte? Kan het dat ik ong. 30db verlies heb als ik mijn tv rechtstreeks aansluit of via de aansluiting van mijn caravan? Vriendelijke groeten, PKitoC
Sprietje Geplaatst: 5 september 2019 Geplaatst: 5 september 2019 De signaalkwaliteit is het belangrijkste. Dat de caravanaansluiting 30dB verlies geeft is onwaarschijnlijk, 1,5dB is waarschijnlijker. Ik neem aan dat het om deze aansluiting gaat of iets wat er op lijkt.
PKitoC Geplaatst: 6 september 2019 Auteur Geplaatst: 6 september 2019 Het is gewoon een coaxkabel die van de tv naar de aansluiting van de elektriciteit gaat. Is een signaalkwaliteit van 50 voldoende?
Sprietje Geplaatst: 6 september 2019 Geplaatst: 6 september 2019 Dan heb je een combi-aansluitdoos. Daar zit een uitgang op van 230v en 12v en verder een aansluiting voor een schotelantenne en tv-antenne in één doos. Nu weet ik niet hoe jij die gebruikt maar dat kan op 2 manieren. Stel je hebt een schotel op een statief en een tv in de caravan. Dan kun je de schotel op de F-connector aansluiten. Aan de binnenzijde zit dan een coax die naar de tv of satellietontvanger gaat. Op deze manier hoef je de coaxkabel niet via een kier van een raam binnen te voeren. Het kan ook zijn dat je een schotel op het dak van de caravan hebt staan en dat je binnen in de caravan een satellietontvanger en tv hebt. Maar je wilt ook graag tv kunnen kijken in de voortent en dan gebruik je deze combi-aansluitdoos. Dan zul je binnen wel het signaal om moeten schakelen van tv binnen naar de tv buiten. Ik ga er even niet van uit dat je op de schotel op de caravan 2 aansluitingen hebt. Op welke manier gebruik je dit F-connector stopcontact?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen