boudeman Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Mijn Samsung tablet laadde buitengewoon traag op (bijv. 12 h). Een internet search noemde als mogelijke oorzaak ook de kabel waarmee opgeladen wordt. Toen ik de kabel (dus niet de netadapter) vervangen had door de kabel van mijn Samsung smartphone was het laden van de tablet veel sneller geworden. Hoe kan dit? Bij 2 aders lijkt mij: hij laadt of hij laadt niet. Is er een derde ader die een soort stuurfunctie heeft, bijv een snellaad functie? Wie weet er iets van?
Moderator ceesv Geplaatst: 17 september 2019 Moderator Geplaatst: 17 september 2019 Dat zal dan te maken hebben met de diameter van de geleiders. Hoe dunner de draadjes, hoe hoger de weerstand, des te lager de laadstroom. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Big fellow Geplaatst: 17 september 2019 Geplaatst: 17 september 2019 Wat @ceesv schrijft; Als de draad diameter te klein is, krijg je een hoog spanningsverlies over de kabel, waardoor de telefoon misschien maar 4.5 V (of minder) aangeboden krijgt. Dat resulteert in een veel langzamere laadtijd. “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator Matchless Geplaatst: 21 september 2019 Moderator Geplaatst: 21 september 2019 Ik geloof niet dat dit de reden is in dit geval. Ik denk eerder dat dit te maken heeft met een optie wat in de nieuwe usb connecters zit. Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.
Big fellow Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 @Matchless. De intelligentie zit in de lader en het apparaat. Volgens mij zit er niets in de kabel “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
luisteraar Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 (aangepast) Tussen apparaat en lader/pc is een protocol die bepaald welke stroom opname toegestaan is. Bij een twee draads lader kabel loopt geen communicatie dus kan het niet bepaald worden en zal een veilige waarde aangenomen worden. Hier een stuk uit de log waaruit dat blijkt T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=06 Cnt=04 Dev#= 4 Spd=480 MxCh= 0😧 Ver= 2.00 Cls=ef(misc ) Sub=02 Prot=01 MxPS=64 #Cfgs= 1 P: Vendor=04f2 ProdID=b47f Rev=40.51 S: Manufacturer=Chicony Electronics Co.,Ltd. S: Product=VGA Webcam S: SerialNumber=0x0001😄 #Ifs= 2 Cfg#= 1 Atr=80 MxPwr=500mA I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls=0e(video) Sub=01 Prot=00 Driver=uvcvideo I: If#= 1 Alt= 0 #EPs= 0 Cls=0e(video) Sub=02 Prot=00 Driver=uvcvideo T: Bus=01 Lev=01 Prnt=01 Port=07 Cnt=05 Dev#= 5 Spd=480 MxCh= 0😧 Ver= 2.00 Cls=ff(vend.) Sub=ff Prot=ff MxPS=64 #Cfgs= 1 P: Vendor=0bda ProdID=0129 Rev=39.60 S: Manufacturer=Generic S: Product=USB2.0-CRW S: SerialNumber=20100201396000000😄 #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=a0 MxPwr=500mA I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 3 Cls=ff(vend.) Sub=06 Prot=50 Driver=rtsx_usb T: Bus=02 Lev=00 Prnt=00 Port=00 Cnt=00 Dev#= 1 Spd=5000 MxCh= 7😧 Ver= 3.00 Cls=09(hub ) Sub=00 Prot=03 MxPS= 9 #Cfgs= 1 P: Vendor=1d6b ProdID=0003 Rev=04.18 S: Manufacturer=Linux 4.18.0-25-generic xhci-hcd S: Product=xHCI Host Controller S: SerialNumber=0000:00:15.0😄 #Ifs= 1 Cfg#= 1 Atr=e0 MxPwr=0mA I: If#= 0 Alt= 0 #EPs= 1 Cls=09(hub ) Sub=00 Prot=00 Driver=hub 21 september 2019 aangepast door luisteraar
Penthe Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Wij hebben een BQ tablet en hadden omdat de orginele kabel niet goed meer was een andere gekocht dit ging prima met laden maar na een tijdje wilde het niet meer laden of heel langzaam. Wij dachten dat de tablet op was maar mijn vrouw besloot een andere veel dikkere kabel te kopen en sindsdien laad de tablet weer snel op zonder problemen. Aan de type usb is bij ons niets veranderd enkel een dikkere nieuwe kabel.
Kabeltje87 Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 (aangepast) Heb hetzelfde gehad met een tablet. Plotseling laadde hij zeer traag op met de originele kabel. Nieuwe kabel (eigenlijk de kabel van mijn zoon zijn Samsung telefoon), en hij laadde weer goed op. Als test de volgende oplaad beurt weer met de originele kabel, en ja hoor traag als de pest. Wat gezoek later, kwam ik tot te conclusie dat de connector van de kabel wel erg los in de tablet zat. Een nieuwe kabel gekocht en hier zit de connector veel vaster in het contact, en is de laadsnelheid terug snel. Die pietluttige connectors (vooral de microUSB connectoren) zijn ondingen. PS: Later ben ik overgestapt naar dit soort dingen: Via google vind je ze: usb magnetische connectoren 22 september 2019 aangepast door Kabeltje87 ~~Rytec Team~~ Mutant HD-2400 / OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler) VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS *All Rytec EPG POWERED*
Big fellow Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 @luisteraar De quick charge protocollen maakt geen gebruik van de USB communicatie. Het gebruikt de datalijnen voor "communicatie", maar niet als USB device. (De charger begint de communicatie met een "kortsluiting" tussen D- en D+!) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
luisteraar Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Volgens de wiki https://en.wikipedia.org/wiki/Quick_Charge loopt de lading over meerdere aders Quick Charge 2.0 introduced an optional feature called Dual Charge (initially called Parallel Charging).[7] Dual Charge utilises two PMICs to split the power into 2 streams to reduce phone temperature.[8] Dus altijd een vol bedraad usb kabel gebuiken
Penthe Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Tja en dan nog heb je dit soort problemen na een tijd met de orginele kabel, dus heeft niets te maken met volbedraad. Denk eerder dat het is wat al aangegeven is de connector slijt maakt slecht contact wat de laadtijd belemmert.
Big fellow Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Hier https://forum.armbian.com/topic/4767-powering-through-micro-usb/ kan je aardig wat info lezen over power supply problemen via micro USB connectors.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
luisteraar Geplaatst: 23 september 2019 Geplaatst: 23 september 2019 10 uur geleden zei Big fellow: Hier https://forum.armbian.com/topic/4767-powering-through-micro-usb/ kan je aardig wat info lezen over power supply problemen via micro USB connectors.... Leuke link dat nog eens de wet van ohm uit de doeken gedaan wordt. Bij het moderne opladen komt meer kijken Hier een leuke link met info https://www.androidauthority.com/fast-charging-explained-889780/
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen