Plepkeshenkie Geplaatst: 21 september 2019 Geplaatst: 21 september 2019 Wie kan mij helpen met de volgende vraag: Ik wil een zg c band lnb Angliano next serie kopen. Zie afbeelding. Nu worden deze verkocht met een openings hoek van 70 of 90 graden. Lnb gaat geplaatst worden op een Channel Master 180 cm en die heeft een openingshoek van 80 graden volgens een kenner. Heeft iemand advies/ervaring wat je nu het beste kan kopen? Volgens mijn informatie is degene met de kleine dop er een voor 90* en met grote kop voor 70* Alle info is welkom Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
December10 Geplaatst: 22 september 2019 Geplaatst: 22 september 2019 Ik kan er niets over vinden. Maar wat is er zo bijzonder aan dat je deze lnb wil gaan kopen ? Is deze lnb beter in ontvangst ?
Plepkeshenkie Geplaatst: 22 september 2019 Auteur Geplaatst: 22 september 2019 Ik heb goede ervaring met deze lnb. Voordeel is dat je niks meer hoeft te klooien met scalarring. keerzijde is dat er op bijv Paksat weer weinig frequenties binnen komen. Met de lnb die ik nu heb ontvang ik wel bij goede omstandigheden op de C Master 180 cm zenders op 78.5 oost. Wil er alleen 1 bij hebben ter vergelijking. Ze zijn trouwens voor circulair en lineair te koop. Ga denk ik maar voor 70* want volgens iemand op het DXtv forum krijg je met 90* net geen goede resultaten op de C Master. Kan verklaren waarom ik op Paksat te weinig binnen krijg. Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
Moderator ceesv Geplaatst: 22 september 2019 Moderator Geplaatst: 22 september 2019 Kan ook verklaren waarom het klooien met scalar ringen zich loont. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: 23 september 2019 Geplaatst: 23 september 2019 (aangepast) Ik heb van deze lnb's nog nooit gehoord. Het zouden dus C-band lnb's zijn zonder feedhorn, vergelijkbaar dus met de smalle lnb's voor de offset Ku-band lnb's. In dat geval wordt er dus gebruikt gemaakt van een diëlectricum feedhorn van teflon. Ik wist niet dat die bestaan voor de C-band en kan er ook niets over vinden op internet laat staan specificaties. Verder zou het dan vreemd zijn dat die leverbaar is voor een ontvangsthoek van 70° en 90°. 70° is normaal voor een offsetschotel maar waar zou die 90° dan op moeten passen? Dat is geen standaard offset schotel en ook geen primefocus schotel. Volgens mij is de ontvangsthoek op een Channel Master 180 minder dan 80°. Ik denk 77°. Dan past een lnb met een ontvangsthoek van 70° beter dan die van 90° want die kijkt ver over de rand van de schotel heen. Ik zie dat ze op een Duits forum ook geen ervaring met die lnb hebben. 23 september 2019 aangepast door Sprietje
Plepkeshenkie Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Geplaatst: 24 september 2019 (aangepast) In bijgaande link is er wat meer info over deze lnb,s: http://www.forum.alyno.ru/phpBB2/viewtopic.php?t=16694 Zelf maar even vertalen. Ik ben zelf al in het bezit van deze lnb,s. Ik heb er 1 voor C band lineair en 1 keer voor circulair. Ben tot nu toe erg tevreden over deze lnb,s maar wist tot eergisteren ook niks over 70* kijkhoek en 90*. In voorgaande post gaf ik al aan dat er op bijv Paksat minder te ontvangen is als met C band lnb met scalarring. Omgekeerd is het ook zo m.a.w wat met scalarring niet lukt lukt met de Angliano wel Degene die ik nu blijk te hebben is 70*. Kan een verlklaring zijn voor de mindere ontvangst op Paksat Via via ben ik nu bezig om er ook 2 van 90* kijkhoek aan te schaffen.Dan kom ik er wel achter welke of beter is. 24 september 2019 aangepast door Plepkeshenkie Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 (aangepast) Ja beste Plepkeshenkie, nu wordt het allemaal een stuk duidelijker. Het gaat dus om een aangepaste DreamTech GTP-D2300 C-band lnb die door een of andere handige "Trust" wordt gemaakt. Op de foto's is inderdaad de diëlectric feedhorn te zien. Hij maakt ze dus op bestelling en heeft ze niet op voorraad. Ze noemen de Agliano Next 90 hun vlaggenschip voor kleine offsetschotels. Tja, je hebt dan een flinke spillover maar ja, het gaat er maar om wat het beste resultaat geeft. Een grotere ontvangsthoek betekent meer versterking maar ook ontvangst van meer ruis, bij een kleinere ontvangsthoek wordt niet het gehele schoteloppervlak gebruikt voor de versterking. Ze kosten 1950 Roebel, dat is €27,85. Och, daar kun je je geen buil aan vallen. 24 september 2019 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 Zo is de DreamTech GTP-D2300 oorspronkelijk, inclusief feedhorn.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 (aangepast) Ik zie dat er 8 modellen te leveren zijn. Tja, de vertaling is behoorlijk krom maar Russisch kan ik niet lezen. Even ter verduidelijking wat ze allemaal bedoelen: bijvoorbeeld: Agliano VOLGENDE 70, C, rond, TWIN Model Agliano Next, 70° ontvangsthoek, C-band, circulaire ontvangst, twin aansluiting 24 september 2019 aangepast door Sprietje
a33 Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 (aangepast) Als je een 70 graden ontvangsthoek LNB op je 80 graden CM180 zet, zou het kunnen lonen om de LNB wat hoger te richten dan de G-spot, zo halverwege tussen G-spot en diepste punt bijvoorbeeld. Dat zou volgens mij een ietsje betere ontvangst moeten opleveren (hogere density van het signaal, van hoger op de schotel). Heb je je LNBhouder van de CM180 nog op de oorspronkelijke plek van de LNBhouder, of de iets aangepaste/verbeterde plek (tekening van RimaNTSS her en der op het web)? Groet, A33 24 september 2019 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 Heb je ook de speciale C-band lnb houder op de Channel Master zitten?
Plepkeshenkie Geplaatst: 24 september 2019 Auteur Geplaatst: 24 september 2019 Bijgaand foto van de C Master. Uitgerust met lnb revolver van trust. De lnb,s staan ongeveer 10 cm lager t.o.v de originele lnb houder. Nu veel zoeken geeft dit bij mij het beste resultaat. Verder kan ik met de elevatie motor ook nog een beetje spelen maar is eigenlijk niet nodig. Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en lnb voor 26 oost amateur band T90 schotel sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 Ahhh, jij hebt ook de revolver van Trust. Dat is helemaal mooi. De Agliano Next heeft wel het voordeel dat je geen grote feedhorn hebt. De lnb's kunnen veel dichter bij elkaar staan. Dat is handig als de schotel vast is opgesteld en je wilt toch 2 satellieten ontvangen die niet al te ver van elkaar af staan.
a33 Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 55 minuten geleden zei Plepkeshenkie: De lnb,s staan ongeveer 10 cm lager t.o.v de originele lnb houder. Nu veel zoeken geeft dit bij mij het beste resultaat. Verrassend! Als ik het me goed herinner van de plaatjes, zat het echte brandpunt van de schotel juist iets hóger dan de originele houder. Misschien had jij een andere feedhouder..? Maar Trust zal de feedstangen voor de LNBrevolver ongetwijfeld volgens de Parabola6 berekening en het plaatje van RimaNTSS hebben geconstrueerd. Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Sprietje Geplaatst: 24 september 2019 Geplaatst: 24 september 2019 Dit zijn de gegevens van RimaNTTS, de blauwe maten dus van de 180cm.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen