druup Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Wil van het weekend mijn schotel op een andere plek gaan monteren alleen zijn de stenen van de muur waar de beugels tegen aan moeten komen hol. Het zijn stenen waar van die poortjes in zitten en nu denk ik dat je hier geen keilbouten kan gebruiken... wie heeft hier ervaring mee en kan mij tips geven? VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
prutsie Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Je kan wel keilbouten gebruiken, maar of het echt stevig zit betijfel ik ook. Je drukt de stenen hiermee snel kapot. Wat ik zou proberen is pluggen en houtdraadbouten (houtfretten). ik zou een 10 millimeter (S10) plug, en een 8 millimeter houtfret gebruiken van ongeveer 7 cm. lang. als je een carroseriering gebruikt achter de houtfret en ze niet te strak aandraait zou het moeten werken. wat je ook kan doen is de holtes volspuiten met het vulmiddel wat men bij chemische ankers gebruikt, en vervolgens een muuranker plaatsen. dit is echter een heel eind duurder dan houtfretten. dit vulmiddel hecht aan de steen, en is harder dan beton. ik gebruik dit spul als ik zware machines moet plaatsen. zorg er verder voor dat als je een pijp monteert er genoeg afstand tussen de steunen zit. hierdoor wordt de "arm" korter, en het moment bij zware windbelasting kleiner. heb je zo'n kant en klare steun met een voetplaat dan gaat dit natuurlijk niet op. succes, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gerdy Geplaatst: 29 oktober 2002 Geplaatst: 29 oktober 2002 Je ziet al de halve oplossing hieronder afgebeeld... (zie onderaan "chemische injectie") Te werk gaan zoals op de tekening is nutteloos bij holle stenen MAAR... en dat is dan de énige oplossing: In het geboorde gat wordt een "nethuls" geplaatst. Een "nethuls" kun je het best vergelijken met een sigarenkoker, maar dan in plastiek en met kleine gaatjes in. Die netkoker verhinderd dat de 2 componentencement in de holle gaten van de bakstenen verdwijnt (anders kun je maar blijven spuiten)... Stofvrij blazen is dus hier niet nodig. Voor de rest blijft de werkwijze dus dezelfde als op de tekening: de 2 componentencement wordt in de huls gespoten waarna de draadstang ingebracht wordt. Het benodigd materiaal (pomp, blaaspijp, etc...) is wel te duur om aan te kopen voor een éénmalige toepassing maar het moet te vinden zijn in "verhuurcentra". De 2 componentencement moet je natuurlijk kopen. Een bepaald merk die dat heeft is "SPIT" Gerdy
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen