Ga naar inhoud

Hoe harde schijf in het netwerk te vinden met ontvanger.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen,

Ik heb een VU Duo 4K met SSD.

Nu heb ik in mijn netwerk aan mijn Fritzbox een harde schijf hangen die ik kan benaderen met laptop, TV om films af te spelen, en versterker om muziek af te spelen.

Nu zou ik ook graag vanaf mijn VU contact willen kunnen maken om ook op die schijf opnames te kunnen plaatsen of bestanden te kunnen afspelen.

Als ik met met de ontvanger in de netwerkbrowser zoek (laat zoeken) dan vindt ik de bovengenoemde apparatuur wel, en ik vindt de Fritzbox router, maar geen externe harde schijf die ik met andere apparatuur wel kan vinden.

Als ik in de netwerkbrowser op de Fritzbox klik dan vraagt hij "wilt u naam en wachtwoord opgeven" of iets dergelijks.

Hoe kan ik dit werkend krijgen?

• Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Als ik bij de vraag wilt u naam en wachtwoord opgeven de naam en wachtwoord van de VU Duo opgeef dan lijkt het wel of het geaccepteerd wordt maar er gebeurt niks. Hij wordt niet uitgeklapt waarna je de "nas" zou moeten zien. Iemand ideeen?

Geplaatst:

antwoord in je ander topic te vinden.staat je schijf in zelfde ip range als je VU ? In zelfde netwerknaam (workgroup) ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
8 minuten geleden zei toppie71:

Als ik bij de vraag wilt u naam en wachtwoord opgeven de naam en wachtwoord van de VU Duo opgeef

deze uitleg onder nummer 1 ) uitvoeren / een gebruiker toevoegen op je Fritzbox NAS

want als je geen mappen ziet is de gebruiker onbekend en dus niet gemachtigd de NAS in te zien

en ik zie net belljt's antwoord, dat hoor je natuurlijk ook op alle apparaten juist in te stellen

Second Life

Mungo Parker

Geplaatst: (aangepast)

Inderdaad.. Heb zelf ook een Fritz!Box en daar moet je eerst een gebruiker aanmaken. Vervolgens moet je die gebruiker ook toegang geven tot de 'Fritz.nas'. Daarna gewoon de wizard volgen..

IMG_1032.PNG

IMG_1033.PNG

aangepast door Mimisiku
Fritz!Box foto's ter verduidelijking

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Mannen, geweldig!!

Ik moet zeggen dat het me weer te binnen schiet, ik heb dat heel lang geleden wel eens gedaan.

Maar dit stuk helemaal vergeten!😇🧐

Ik ga het proberen!!

Dank jullie wel!

Ennuh de VU Duo 4K loopt geweldig!

Ook de SSD is super snel!

Ik had bij mijn oude GB Quad plus steeds dat bij het bekijken van opnames vaak de boel niet synchroon te krijgen was qua geluid ondertitel etc.

Nu een opname bekijken start direct, direct alles op beeld ook ondertitel super snel reageren met spoelen!!

Gisteren 4 opnames, kijken op VU Zero via stream van, en kijken op VU Duo 4K en opnames van oude ontvanger overzetten naar SSD allemaal tegelijk!!

Helemaal geen probleem!!👉👌👍

Geplaatst:

Hoi Mannen,

Het lijkt nog niet te lukken, er staat ook erg veel op de schijf die in het netwerk hangt dus misschien ben ik te ongeduldig voor het openklappen van de netwerkmount.

Maar voor de zekerheid, ik ben toch aan het twijfelen nu wat ik in de Vu moet invullen bij gebruikersnaam en wachtwoord?

Is dat wat bij de user account in de Fritzbox ingevuld is?

image.png.f3165c147d44ccc79801c5e4a8c2fcfd.png

Of wat bij het Home network sharing aangemaakt is?

image.png.915ff1892c00d5c5ab7b2807fd6ab316.png

Geplaatst:

Ja uiteraard. Je wil toch toegang tot je Fritz!Box? Daar maak je een gebruiker (user) aan en die geef je toegangsrechten. Diezelfde info vul je bij de VU+ in...

Je probeert toch ook niet met jouw huissleutel de deur van de buren te openen ? :)

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

😁

Ik heb dat dus idd gedaan.

Maar geen effect.

Misschien duurt het een tijdje voor de boel gesynchroniseerd is.

Alles is nu precies zo ingesteld.

Geplaatst:

Mannen, ik heb nu echt van alles geprobeerd maar het lukt maar niet.

Als ik in het menu naar network browser ga dan opnieuw laten zoeken, dan klik ik op Fritzbox. Eerst werd er gevraagd "wilt u een naam en wachtwoord opgeven voor deze mount?" Na dat een paar keer gedaan te hebben komt deze vraag ook niet meer. Maar er klapt ook niks open als ik er op klik.

Als ik bv met mijn VUZero hetzelfde doe naar de VU Duo 4k dan klapt de mount open en zie ik de Hdd van de Duo 4k.

Op mijn VUZero werkt de link naar de schijf in het netwerk ook niet.

Terwijl ik hier ook in de Fritzbox een user voor aangemaakt heb.

Weet iemand wat ik fout doe of vergeet te doen?

Je moet niet naar je Fritz.box, maar naar je Fritz.nas! Staat toch in het plaatje.?

IMG_1038.JPG

aangepast door Mimisiku
Plaatje erbij

Ja ik zie het. Maar ik zie daar Fritzbox staan. Geen Fritz nas.

Heet jou Fritzbox soms Fritznas?

Ik zie daar ook mijn Zero4k net als bij jou.

Ik kan met alle apparatuur op de nas komen behalve met de sat.ontvangers.

Dat begrijp ik ook niet.

Heb users aangemaakt voor Duo 4k en Zero4k.

Rechten gegeven voor de nas lezen en schrijven. Maar niet voor andere FB instellingen.

Ik log bij internetbrowser in met naam en ww van de user die ik in de FB heb aan gemaakt.

Ik begrijp er geen zak van.

aangepast door toppie71
Geplaatst:

Hebben jullie ook PLI?

Ik zie ook nergens Samba?

Andere kant op mijn vorige ontvanger had ik wel Samba maar toen werkte het volgens mij ook niet.

Geplaatst:

Je hebt de optie in je Fritz!box NIET aangevinkt!  Kijk nog eens goed naar de plaatjes die ik gestuurd heb...

IMG_1033.PNG

Geplaatst:

Heb echt exact hetzelfde aangevinkt.

User account enabled.

Acces to nas contents

Daar ook aan gevinkt toegang tot wat.

Lezen en schrijven.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...