Ga naar inhoud


Vu+ DUO 4k - LNB out


pieter532

Aanbevolen berichten

Beste allen,

 

Ik wil een overstap gaan maken van mijn huidige Xtrend ET8000 naar de VU+ duo 4k. De ET8000 heeft aan de achterzijde een tuner met LNB in en een LNB out. Deze LNB out gebruik ik om het signaal door te zetten naar mijn slaapkamer. De VU+ duo 4k bevat een tuner met twee LNB in aansluitingen.

 

Zijn er oplossingen om toch een LNB out te creëren op de VU+ duo 4k?

Misschien een softwarematige oplossing? Of moet ik naar een ander merk?

 

 

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb wel een netwerkaansluiting al is deze niet heel betrouwbaar. En ik heb hier geen ervaring mee. Dit betekent dat ik een aparte kanalenlijst (bouq) moet aanmaken voor de receiver in de slaapkamer, denk ik?  

 

Ik hoop dat er nog een andere oplossing is...

aangepast door pieter532

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kabels trekken tussen je schotel en slaapkamer.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei pieter532:

Ik heb wel een netwerkaansluiting al is deze niet heel betrouwbaar. En ik heb hier geen ervaring mee. Dit betekent dat ik een aparte kanalenlijst (bouq) moet aanmaken voor de receiver in de slaapkamer, denk ik?  

 

Ik hoop dat er nog een andere oplossing is...

 

Je niets zelf aanmaken, daarvoor hebben deze ontvangers Remote Channel Stream Converter aan boord

 

 

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remote Channel Stream Converter zegt me helemaal niets maar klinkt veel belovend. 🙂

 

Is dat een plugin? En installeer je deze dan op de ontvanger in de slaapkamer?

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draait al jaren hier op de VU+ en op de gastenkamers...  Werkt prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden zei pieter532:

Remote Channel Stream Converter zegt me helemaal niets maar klinkt veel belovend. 🙂

 

Is dat een plugin? En installeer je deze dan op de ontvanger in de slaapkamer?

Is te vinden onder Instellingen / Tuner

 

Dient op de Klant ontvanger geinstalleerd te worden, daar geef je het vaste IP adres van je hoofd ontvanger op, en de lijst van kanalen lijst word zeer snel aangemaakt.

 

 

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt erg eenvoudig. Ik zie zelf meer mogelijkheden.

Multistream kanalen kijken van mijn Vu+zero op een ET7000. 

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke stream die tegelijkertijd plaatsvindt gebruikt natuurlijk ook al één SID van de payTV kaart.

 

afhankelijk van zender en kaart kan het na 2 SID's al voorbij zijn met de streamingpret

 

Indien je dat niet in de gaten houdt kan het zijn dat je kaart op zwart schakelt.

een en ander is afhankelijk van de zenders die je kijkt en op welke transponder die staat natuurlijk

zo zul je bijvoorbeeld bij de prime time film van de RTL's maar 2 SID's op kaart kunnen gebruiken dus is tegelijkertijd streamen op meer dan twee receivers een probleem

 

en dat zou je ook gehad hebben met loopthrough van de LNB kabel als je maar 1 payTV kaart hebt

waarbij je natuurlijk via de ET8000 naar je nieuwe VU DUO4K had kunnen doorlussen in plaats van andersom

succes

 

 

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Remote Channel Stream Converter nu ook draaien. En als ik eenmaal beeld heb van een kanaal op de client dat is het erg stabiel.

Zappen gaat moeizaam. Soms lukt het direct soms niet. 

 

Ik zap naar een ander kanaal en ik zie dat in de Live Log van Oscam op de server nog op het vorige kanaal staat. 

Misschien hier nog een goede tip voor ...

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via LAN.

 

Forceer ik mijn server ook naar het desbetreffende kanaal dan komt de client ook meteen bij.

[VU+ Uno 4k SE 9.0] [VU+ ZERO 4k OpenPli 9.0] [ET7000 OpenPli 8.x]

[Cahors BiG BiSAT - 1.9E, 9E, 13E, 19.2E, 23.5E, 28.2E & 5W]

[Diseqc switch - 2x Edison 10/1] [Diseqc switch - 1x Maximum 4/1]

[1.9E & 9E - 2x LNB Alps Twin] [13E, 23.5E & 28.2E - 3x LNB Evo Quad] [19.2E - LNB Alps Quad] [5W - LNB Inverto Black Ultra Twin]

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik openvix en daar zit fallback tuner in verwerkt.Nagenoeg zelfde als remote streamer maar ik heb gewoon op beide boxen direkt zappen en identieke zenderlijsten.Vergeet ook niet dat je via de lan verbinding ook je HDD van de main box kan mounten en dus de opnames op remote ook kan bekijken.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...