Ga naar inhoud


Amsterdam doet er alles aan om toeristen te weren


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


17 uur geleden zei johnno:

Persoonlijk zou ik het niet in mijn hoofd halen met de auto naar de RAI te gaan. Het heeft notabene een station vlak voor de deur

 

Ik kom dus niet uit Lutjebroek maar uit Frankfurt aangereisd. Ja, ik weet het, dat kun je ook met de trein doen maar dan zit je in Amsterdam waar de kosten van hotels exorbitant hoog zijn tijdens de IBC. Verder is het zo goed als onmogelijk om überhaupt nog een hotel te bemachtigen tenzij je in het Jappen hotel of Krasnapolski wilt overnachten.

We waren met 30 MBC mensen naar de IBC...dan ga je toch wel denken aan een overnachtingsmogelijkheid binnen een bepaald budget.

Verder heb ik ook nog de gelegenheid genomen om enkele kennisen te bezoeken.

Daar komt nog bij dat ik in Nederland volkomen vreemd geworden ben en geen idee heb hoe dat met die OVP kaart werkt. En ik wil het niet weten.

Gewoon de auto en dan maar € 25 per dag. Geen rompslomp.

  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei johnno:

Dus als ik het goed begrijp heb jij in 1989 geconstateerd dat Amsterdam anno 2019 een vieze stink stad is?

Iemand die er zoals DRs IJzerbout alleen naar Amsterdam toe gaat voor een event of een stukje appeltaart bij het Paapeneiland in de Jordaan ziet heel veel niet wat er mis is.

 

ook een vergelijking met 30 jaar geleden heeft dan geen zin

 

de drukte is een kwestie die je niet kunt ontkomen of je nu een gratis "witte" fiets propageert zoals Schimmelpennink of een dalurenkaart voor de trein om drukte op te lossen

 

doe dat maar eens op een zaterdag middag met de trein en ga via het Damrak naar het Paleis op de Dam je komt direct in een mensenmassa terecht die al je zintuigen overspannen

en dat merk je dan ook aan die baby's in de kinderwagens om je heen die luidkeels huilen van de angst en buig je niet voorover om ze gerust te stellen want dan hebben de zakkenrollers meteen je kontzak in vizier - nadien kun je de mayonaise en curry van je schoenen poetsen

 

die man zie je helemaal niet eens staan op zaterdag middag

verkeersagent.jpg

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uur geleden zei luisteraar:

Maar 30 jaar geleden was mijn zin vergaan Bah wat een vieze stink stad geworden.

Ben er nadien niet meer geweest....

Dus jouw mening is gebaseerd op een indruk van 30 jaar geleden, de jaren 80 dat er inderdaad veel niet goed was in Amsterdam. In de tussentijd is het heel erg veel beter geworden, zo goed zelfs dat de toeristen blijven komen zonder promotie van de stad zelf. Ik neem aan dat in Belgie ook heel veel is verandert in 30 jaar????

 

Amsterdam heeft gewoon het gigantische probleem met de zeer grote hoeveelheid toeristen die maar blijven komen. Zoals @Tonskidutch al schreef, het is op zaterdag op het damrak gewoon niet (meer) te doen. Dan alle winkels die normale dingen verkochten zijn nu allemaal gericht op toeristen. De Albert Cuyp markt die tot niet zo lang geleden je in staat stelde om voor normale markt prijzen je dagelijkse boodschappen te doen is nu omgevormd tot een markt vol met toeristen stands.

 

De stad moet een manier vinden om de toeristen stroom, incl. dagjes mensen, onder controle te krijgen, zodat deze de stad niet dagelijks overlopen. Dit is (naar mijn mening) alleen maar erger geworden na de terroristische aanslagen in andere populaire toeristen bestemmingen in Europa over de afgelopen 5 jaar....

aangepast door Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei Big fellow:

De stad moet een manier vinden om de toeristen stroom, incl. dagjes mensen, onder controle te krijgen,

heel juist en dat zijn dan ook KOSTEN die verhaald moeten kunnen worden op de toerist

 

in elk pretpark moet je entree betalen

 

gelukkig zijn er nog geheime plekken in de Stad Amsterdam - ik zeg niks meer

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Amsterdam het aantal bezoekers wil indammen dan zouden ze o.a. die hele IBC Conventie moeten weren die ieder jaar weer 100.000den zakelijke bezoekers aantrekt.

De stad verheugd zich erop en zegt "Kassa....."  Ze zijn maar wat blij met dit Mega Event.

Die zakelijke bezoekers komen echt niet om de hoerenbuurt te bekijken en komen zeker niet met een witte fiets of step aangereist.
Kijk maar naar de nummerplaten in de RAI parkeergarage. Daar zie je nagenoeg geen gele NL nummerplaten maar wel de rest van Europa staan.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Cijfers uit 2017.

 

Impact op Amsterdam
IBC heeft bovendien een grote economische impact buiten de RAI. Het evenement telt ruim 1.600 deelnemers uit meer dan 170 landen die hun nieuwste (technologische) ontwikkelingen op het gebied van elektronische media en entertainment presenteren. “Deze exposanten trekken weer meer dan 55.000 professionals aan die enkele dagen in de hoofdstad verblijven,” aldus Van der Sluis. “Het geeft goed weer hoe RAI Amsterdam functioneert als kenniscentrum en economische stimulans voor de hele stad.”

Onderzoek van Ecorys heeft aangetoond dat iedere ‘internationale’ euro die in de RAI wordt uitgegeven gelijk staat aan zeven euro die wordt gespendeerd in de regio.

 

Dit betekent dat de RAI jaarlijks zo’n 700 miljoen euro bijdraagt aan de Amsterdamse economie.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nog al wiedus, die Nederlanders komen met de Noord Zuid lijn naar de Rai

🤣

leer je OVP kaart maar beter gebruiken

 

voor DRS IJzerbout
 

Citaat

 

einsteigen und entgelten

aussteigen und entgelten

das ist alles

 

dan parkeer je in Noord voor 1/3 van die 25€ en pakt de metro

aangepast door Tonskidutch

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 4 x € 25 staan al lang op mijn reisonkostenafrekening en die OVP kaart, die schuiven jullie maar ergens over dwars in. Ik was met 3 kollega´s in die auto in de RAI....dus totaal 4 personen. Ik ga daar echt niet in de metro staan voor dat geld en ongemak.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

Heel juist en dat zijn dan ook KOSTEN die verhaald moeten kunnen worden op de toerist

 

Volgens mij zijn toeristen geen kostenposten maar een bron van inkomsten voor de lokale economie. Ze laten genoeg geld achter in de Horeca en locale middenstand en de overnachtingsbranche. De "onkosten" die een toerist meebrengt moet juist op deze industrie verhaald worden. Het is juist deze industrie die ervan profiteert.

 

Trouwens, nu ik erover nadenk, welke onkosten brengt een toerist eigenlijk met zich mee? Of is het het ongemak van toeristen?

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij mag dat zien zoals je wilt

de lokale economie en of horeca is er natuurlijk ook voor de inwoners van de stad

dus die kun je niet dubbel belasten

of wil je een toeristen prijs en een inwoners prijs kaart presenteren

 

kom jij de volgende keer ook maar met de auto, ik zal er niet zijn

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Tonskidutch:

jij mag dat zien zoals je wilt

de lokale economie en of horeca is er natuurlijk ook voor de inwoners van de stad

dus die kun je niet dubbel belasten

of wil je een toeristen prijs en een inwoners prijs kaart presenteren

 

kom jij de volgende keer ook maar met de auto, ik zal er niet zijn

 

Zowel de inwoners als ook de toeristen betalen in de horeca dezelde BTW. En die is niet mals in Nederland.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus?

en de Amsterdammer betaald ook al gemeentelijke belasting en woz

met jouw model belast je de Amsterdammer meer dan de toerist als je het via de HOreCa als kosten wilt afwentelen

hetgeen geen goed plan lijkt

als toerist moet je voor die luxe extra belast worden, zoals ik in mijn eerste reactie schreef

(hetgeen ook voor je CO2 en Stikstof footprint moet gelden)

aangepast door Tonskidutch
je

Le Premier Jour

Étienne Daho

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tonskidutch:

als toerist moet je voor die luxe extra belast worden, zoals ik in mijn eerste reactie schreef

(hetgeen ook voor je CO2 en Stikstof footprint moet gelden)

 

De parkeerkosten in de RAI zijn voor een verbrandingsmotor auto net zo hoog als voor een electrische auto.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...