Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste, 

Omdat wij onze televisie willen  verplaatsen is de kabel tussen ontvanger en schotel te kort. 

Nu bestaan er F-Connector koppelstukken om een kabel te verlengen. 

Heeft er hier iemand ervaring mee? Het gaat er dan vooral om of er niet te veel kwaliteitsverlies is van het signaal. Ik kan een nieuwe kabel trekken, maar het is een redelijk grote afstand (en dan nog maal 4 kabels) dus het verschil in prijs is ook zeer groot. 

Alvast bedankt. 

Geplaatst:

Ja dat kan. Je moet zeker niet van die dunne coaxkabel gebruiken. Neem kabelkeur coax die voldoet aan de afschermingseisen van tegenwoordig die 4G bestendig zijn.

Hierbij een verbindingsset bestaande uit 2 F-connectors en een koppelstuk.

F-stekker verbindingsset connector.jpg

Geplaatst:

er is ook coax met 4 geleiders te krijgen.Eigenlijk 4 coaxen in 1 omhulling en 4 verschillende kleuren.Goede kwaliteit.Heb ik gebruikt om van de schotel naar binnen te komen.1- tje verlengt zoals beschreven met connectoren naar de rotor.Makkelijk werken en proper als je het in een buis legt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst: (aangepast)

Je bedoeld deze beste bellejt. Ik vraag me af of dit binnenshuis handiger is. Doordat hij veel dikker is, zal hij veel moeilijker in een goot te plaatsen zijn en de bochten zullen ook veel moeilijker te nemen zijn.

Het wordt trouwens met 4 connectors toch al een flinke knobbel. Waarschijnlijk kun je de 4 connectors het beste allemaal wat laten verspringen zodat ze niet allemaal precies naast elkaar zitten. Vier nieuwe kabels trekken is voor binnen een stuk netter.

multi coax.jpg

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

ongeveer dezelfde maar bij liggen ze gedraaid.Het leggen en bochtenwerk valt best mee.Hier liggen ze binnenshuis (en ook buiten) in een kabelgoot en allemaal even lang naar de duo 2 met 4 tuners aangesloten.Past lekker netjes.De soepelheid valt wel mee.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen