Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ach ik zie het probleem alweer niet

Weet je hoeveel vlieg capaciteit onbenut is bij de lokale vliegvelden ?

Dat kan ingezet worden met als voordeel waarom moet iemand uit maastricht naar

naar schiphol als die bij het vliegveld om de hoek ook mogelijk zou zijn om bv naar

Newyork of allicante te vliegen.

In Duitsland doen ze het zo vlak over de grens (limburg/duitsland) zijn 3 vliegvelden waar

je overal heen kan.

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

ja je woont wellicht niet kort in de buurt van een vliegveld !?

en er zijn ook niet alle reisdoelen op dat lokale vliegveld bereikbaar !! dus je gaat door naar de eerst grotere hub!

ik hoor Luik en Maastricht, ofschoon Maastricht -Aachen pas vanaf 7 uur mag vliegen, luik heeft geen verbod op nachtvluchten.

en dat is niet zo'n probleem op zich, maar het maakt helemaal geen zin overige regio's nog eens extra te gaan belasten met de overlast

als je ernaast woont zul je het beslist begrijpen

desondanks is het verplaatsen van de luchthaven naar zee complete kolder

want de landende vluchten komen uit exact dezelfde hemelsrichting en vliegen dus exact dezelfde routes over bewoond gebied, met alle overlast van dien.

punt

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst: (aangepast)

jaren geleden is een besluit genomen we gaan het vliegen centraliseren op schiphol en de passagier

vluchten op de regionalen vliegvelden ontmoedigen.

Nu zitten ze met capaciteit / geluid problemen bij schiphol.

Ik meid al tig jaren schiphol liever koeln/bonn of dusseldorf.

Vroeger (mag nu niet meer) vaak een tichtet gekocht vertrek vanaf schiphol

dat was prijs technisch voordelig en zorgde voor een tussenlanding in Dussldorf

de eerste ticket weggooien en in dusseldorf opstappen

aangepast door luisteraar
Geplaatst:

ja maar het gaat niet over herverdelen van "passagiers uit het zogenaamde achterland"

als ik naar Londen moet ga ik ook via Dusseldorf ipv Schiphol, vanuit mijn locatie gezien!!! (het achterland wordt echter niet met alle reisdoelen bediend of je gaat driemaal overstappen)

en het gaat al helemaal niet over de aantal vluchten op zich, maar over een stom idee een luchthaven in zee te bouwen

p.s. ik kan met de trein naar London vanuit hier

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Geplaatst:
5 minuten geleden zei Tonskidutch:

en het gaat al helemaal niet over de aantal vluchten op zich, maar over een stom idee een luchthaven in zee te bouwen

Oh jawel is ontopic waarom willen ze schiphol verplaatsen ? lawaai capaciteit dat plan van de start landings baan op

zee is helemaal niet nieuw heb ik al 20 jaar geleden gehoord.

Probleem TE op schiphol oplossing verkeer spreiden

Geplaatst:

Voordeel op zee: de vliegtuigen zitten enorm veel hoger boven de steden en dat maakt echt enorm veel uit. De 10 die ik hier tegelijk over zie en nauwelijks hoor komen zijn qua geluid geen enkel probleem. De straaljagers op 100 meter wel, maar dat is maar heel af en toe en ik vind het wel mooie machines. Beetje formule 1 boven je hoofd.

Nadeel op zee: het kost een beetje veel. Maar de miljardairs en grote firma's die nauwelijks belasting betalen even belasten en de luchthaven op zee is er.

Zal dus wel nooit gebeuren.

Maar gelukkig zit/lig ik op die kaart ook over 100 jaar nog redelijk droog.🙂

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

• Moderator
Geplaatst:

Lijkt mij dat het er niet komt, teveel slecht weer boven de Noordzee, mist, vogel aanvaringen, en het transport van zee naar het vasteland.

Wil je in de randstad het geluid van startende en landende vliegtuigen niet meer horen zal je het ook nog eens 30 km of meer uit de kust moeten aanleggen.

En 98 % van de geluidsklachten komen van 35 bellers.

https://www.metronieuws.nl/nieuws/binnenland/2017/03/35-mensen-klagen-158000-keer-over-schiphol

Je zou kunnen overwegen die 35 bellers naar de Noordzee te verplaatsen.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

of iets mensvriendelijker naar een stille regio

dat verhaal staat wel in de metro - gratis reclameblad en is ook al weerlegd geworden

geef die piloten en stewards maar een snorkel

Mr. Blue Sky

Electric Light Orchestra

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...