Ga naar inhoud


Komend weekeinde F1 in Japan


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja beste Wiz, dat hebben ze uitgelegd. Er zitten sensoren in de auto die de verdraaiing van de wielen meten. Nu is het zo dat de beweging in bepaalde stappen gemeten wordt en de beweging die de auto maakte viel net binnen de meting. Tja het gaat met hardlopen op de atletiekbaan anders. Daar wordt visueel beoordeeld.

 

Racing Point heeft na afloop van de race protest aangetekend tegen het Formule 1-team van Renault wegens een mogelijke illegale actie van de rembalans. Het gaat om een zogenaamd "pre-set lap distance-dependent brake bias adjustment system" dat op de auto's van Renault aanwezig schijnt te zijn. Zo'n systeem mag niet volgens de reglementen van de Formule 1.
Als de aantijging klopt, dan zullen de Renault-coureurs waarschijnlijk worden bestraft en buiten de punten eindigen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Voorpaginanieuws F1


Tom Coronel doet uitspraken over crach met Leclerc en Verstappen:

 

- Coronel wijt crash volledig aan Leclerc: 'Wilde Max eraf drukken' (F1maximaal)


- Tom Coronel: "Respectloze actie Leclerc kwam voort uit frustratie" (Motorsport.com)


- F1-podcast: "Leclerc reed Verstappen zeker met opzet van de baan" (Buzzsprout)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Renault is definitief gediskwalificeerd in Japan

Beide auto's van het Renault F1 team zijn definitief illegaal verklaard. Dit naar aanleiding van een protest dat door Racing Point was ingediend.
Beide wagens van Renault zijn dan ook uit de uitslag van de GP van Japan geschrapt.

Mogelijk wordt Renault ook voor eerdere races gediskwalificeerd voor het illegale remsysteem.

Renault overweegt of het protest gaat aantekenen over de beslissing.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging om een systeem dat er voor zorgde dat bij het afremmen voor een bocht, het voorwiel in de binnenbocht niet stil bleef staan waardoor er een platte kant aan kwam en het rubber ging branden.

Het beste systeem is natuurlijk abs maar dat is ten strengste verboden. Ook een rembekrachtiger is verboden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Sprietje:

Het ging om een systeem dat er voor zorgde dat bij het afremmen voor een bocht, het voorwiel in de binnenbocht niet stil bleef staan waardoor er een platte kant aan kwam en het rubber ging branden.

Dat systeem zit erop en is toegestaan, heet remdrukregeling. Maar de rijder moet dit bedienen en mag niet door hulpsysteem ondersteund worden.

 

Ik vraag mij trouwens af of er dan er koppeling met het harvesting systeem van de mgu-k is?

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een oplettende engineer van Racing Point viel het aan het begin van het seizoen al op toen Ricciardo voor het eerst voor Renault ging rijden, dat links bovenaan op het stuur de rembalans werd weergegeven die in elke sector van het circuit veranderde. Met deze kennis werd eerst niets gedaan totdat Perez na een aanrijding met Nico Hulkenberg tijdens de Grand Prix van Groot-Brittannië de hele race met dezelfde rembalans reed. De engineers van Racing Point  herinnerden zich de video van Ricciardo, waarop ze de zaak in de gaten zijn gaan houden en overtuigd werden van vals spel.
Mogelijk wordt Renault voor heel het seizoen met terugwerkende kracht gediskwalificeerd.

 

ricciardo-onboard rembalans.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...