Gast Geplaatst: 2 november 2002 Geplaatst: 2 november 2002 Nou dit is bijna gelijk aan mijn eerste uitleg echter, het nepeffect wat jij omschrijft is een surround effect. Later werden deze effecten op versterkers uitgebreidt met hall,rock,pop, etc etc,etc Zover ik weet heeft dolby surround wel aparte signalen voor elke speaker echter worden deze middels een filter geselecteerd. Dus niet elke speaker heeft zoals dolby digital een losstaand eigen signaal.
Gast Geplaatst: 2 november 2002 Geplaatst: 2 november 2002 Hallo AlanS, Het wordt inderdaad gedaan met een filter (actieve matrix) bij Dolby Surround. De voorloper daarvan, Dolby Prolocic deed het met een passieve matrix. Dolby Surround werkt met 4 apparte kanalen. Links,recht,center en achter. Bij 2 achterluidspekers werken deze mono.De achterluidspreker(s) werken met een beperkt frequentie bereik van 100 tot 7000 Hertz(Dolby Digital 20 tot 20.000 Hertz). Groet Croc
crazymans Geplaatst: 4 november 2002 Geplaatst: 4 november 2002 Ook op een originele deco (niet gepatched) met MM via DIGI-COAX en één dun tulp kabeltje PRO7 altijd, en sinds kort (sinds penta 1.09) soms ook premiere 1 of 2! ```````,,, ``````(- o)`````` Niets is helemaal waar, -oOO--(-)--OOo-- en misschien zelfs dat niet! Echostar 5020 Samsung SPVR801 VU+ Duo/Enigma2/Openpli
Gast Geplaatst: 4 november 2002 Geplaatst: 4 november 2002 @ AlanS Helaas heb ik die optie niet op mijn versterker zitten. Zoals het er nu naar uitziet zal ik het gewoon met de 2 frontspeakers en de subwoofer moeten doen. Misschien dat er in de toekomst nog wel een aparte versterker bij komt. Tis nu even niet anders... Groet Michel,
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen