Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hi,

zijn er leden die een zero 4K hebben?

Wat kan je met een zero 4K? Wat is interessant aan multistream?

Kan je via een NAS opnemen van een zero 4K?

kan je UHD opnames afspelen op een computer, of kan een computer nog geen 2.65 hvec afspelen.

dus een beetje info over een zero 4K, die ik zou willen kopen, of is dit een flut aankoop? Weggesmeten geld.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Kwestie van wat je er precies mee wilt. Ik vond bij Pli een overzicht uit half 2018 maar er zijn vast wel nieuwere.

Multistream is super als je gratis naar Franse of Italiaanse zenders wilt kijken op andere sats dan de standaard.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

Ik bezit er 5! Als vervanger voor de oude DM800se apparaten. Eerst 1 gekocht gewoon om te testen en te "proeven" aan het 4K gebeuren. Goed: voor zover het sentiment..

- Box draait op een quad-core 1.5Ghz Armhf SoC

- Heeft óf een vaste DVB-S2X MIS tuner óf een DVB-C/T2 tuner

- 4 Gb eMMC geheugen

- 1 kaartslot

- 1 CI slot

- 1 USB 2.0 poort

- 1 10/100Mbit LAN

- H.264, H.265 HEVC

De box kan eventueel uitgebreid worden uitgebreid met een PVR-Kit. Hier kan dan een 2.5" HDD naar wens in geplaatst worden. Uiteraard kan de box óók via een externe USB HDD of NAS opnemen/weergeven. 

Echter!!!!! Een (groot?) nadeel is dat omwille van de prijs en snelheid besloten is om een aantal AVI codecs NIET in te bouwen. Hierdoor speelt de box minder formaten af die inmiddels via het internet wel populair zijn. Het kán dus voorkomen dat een gedownloade film op de VU+ Zero 4K niet afspeelt (wel geluid, geen beeld). Uiteraard worden zelf opgenomen films wel keurig afgespeeld.

Ik gebruik op mijn VU+ boxen alleen VTi. Inmiddels op versie 14.0.5. Deze is stabiel en buiten wat eigen gecreëerde netwerk issues eigenlijk nooit problemen.

De hoofdbox heeft verbinding met mijn DM8000 HDD en met de NAS die fungeert als een soort lokale mini Netflix 'server'. Een filmcollectie met voor ieder wat wils...

De box kent uiteraard UHD (waarom zou je hem anders kopen?). De 4K kanalen kun je uiteraard opnemen en weergeven via je TV (als die tenminste 1080p kan weergeven). Ook de 2160 modus geeft je TV dan weer...

Of dat op een PC ook gaat? Geen idee. Gebruik die al 10 jaar niet meer. Ga er vanuit dat dit kan vermits je videokaart in de PC dit ondersteunt. Misschien dat een PC gebruiker hier iets meer over kan zeggen...

Ik gebruik de VU+ Zero 4K met veel plezier. Ben er heel tevreden mee. 

Mocht de DM8000 er ooit mee stoppen dan is de kans groot dat ik een 'dikke' VU+ koop..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Bedankt voor de tips mimisiku.

andere niet opgenomen filmfragmenten, gebruik ik een mediaplayer. Daar dus geen probleem mee.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Als een single tuner voldoende voor je is is de VU+ Zero 4K een prima keus.. Weinig warmteontwikkeling en stabiel....

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Ik heb hem besteld voor 149€, maar erg veel uhd is er nog niet.

is insight uhd te bekijken met de rode viacces module van tvv?

ik zou graag het artikkel eens lezen hier over multistream, maar kan het niet vinden.

ik vermoed dat flaschen en zo, hetzelfde is.

Geplaatst:

De CAM701 werkt prima in deze ontvanger... Op het net is voldoende te vinden over MIS.. Echter.... op 5°W en 13°E zitten een paar zenders. Op Astra geen enkele....

- Als de box aankomt. Eerst even testen met de fabriekssoftware. Kleine kans op defect, maar je weet maar nooit.

- VTi 14.x downloaden en direct uitpakken op een USB stick.

- USB stick in de box en de box aanzetten. Flashen zou vanzelf moeten starten.

Geplaatst:

Ik zou tijdelijk een usb schijf aan de zero 4K hangen, maar is usb 2.0 snel genoeg voor uhd opnames,

mijn schijf is wel 3.0, maar niet op de vu.

Geplaatst:

Dat is snelgenoeg... Ik heb een 5400 rpm schijf. Gaat prima...

Geplaatst:

De UHD kanalen, ook de vrije, blokkeren soms. Kan dat aan de signaalsterkte liggen? Heeft UHD meer signaal nodig dan HD?

Ik draai vti 14.5.

Geplaatst:

Ja, vanwege de 8PSK heeft die 2 dB extra in de marge nodig.. afhankelijk van je schoteldiameter zou je die echter in Belgica toch goed moeten kunnen ontvangen..

Heb hier in het land van hout 13.9 dB op UHD (Astra).. Wok van 88cm.

Geplaatst:

ik denk dat mijn hd30+ te klein is.

gisteren aangesloten op een 88 cm schotel op een uhd tv, en het beeld op de uhd kanalen waren subliem.

ook de gewone hd kanalen gaven mooier beeld op die uhd tv.

als je het mij vraagt, mooier dan die UHD kabelbox.

Geplaatst:

Mocht je de Next bedoelen, ziggo knijpt volgens mij het signaal van LoveNature4K,  vind de beelden via de SES demo 4K kanalen ook beter. 

Gemiste kans dat Ziggo nog steeds hun Sport1 select kanaal niet in UHD uitrolt.

Bij de KPN box is het al niet veel beter, maar vindt daar Insight UHD er nog redelijk uitzien. 

Geplaatst:

Sattv4iedereen woont in Belgiè.. Daar hebben ze geen Ziggo....

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...