Ga naar inhoud


Telenet maakt over jaar komaf met analoge tv


Jean-Claude

Aanbevolen berichten

ik heb geen moeite met "de teller"

en beledigd heb ik hier niemand en dat beoordeeld beter iemand anders

 

het is overigens nog steeds een one-way systeem via satelliet TV kijken (afgezien van het interactieve zender aandeel via internet aansluiting bij je provider) en dus is het evident dat je regelmatig op een van de zenders moet zijn afgestemd die behoren tot het zenderpakket van de provider voor die kaart en/of orca module

de heractivering en het sturen van entitlements via de satelliet en de ontvangst is een bekend aspect

 

echter het activeren en entitlements sturen heeft op kabel TV met DVB-C een iets ander gezicht en dat studeer je het best via oscam logging indien je een kaart hebt en is bijna niet te achterhalen indien je een CI+ module gebruikt

 

 

This Town Isn't Big Enough For Both Of Us

Sparks

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei Tripleboy:

 

Je zegt eerst "A" en achteraf neem je naar goede gewoonte een bocht van 180 graden om dan met een andere verklaring te komen in een poging om je gebrekkige informatie te verdraaien.

En dan komt bericht "B", dat dan natuurlijk onderschrijft wat eerder is geplaatst door andere leden.

 

Van die goedgekeurde ontvangers had je niets vermeld, naar goede gewoonte word dat er achteraf maar bij gesleurd, de beperkingen die je noemt vrijwel geen last van hoor, en wel vele voordelen die de dichtgetimmerde bakken je ontnemen.

 

IP zenders bij TVV, meer dan 95 procent zijn via de satelliet te ontvangen op heden, valt heel goed mee, overdrijven moet je ook niet doen.

 

 

Je gaf gewoon een kritiekloze selectieve bloemlezing van wat op userbase stond, dat daar zaken tussen stonden die feitelijk onjuist waren, en als ik die dan corrigeer kom je af met "werd al gezegd", dan moet je die onjuistheden niet herhalen.

Maar zoals altijd stuur je altijd op confrontatie aan.


Ik blijf bij mijn punt, ik heb liever een situatie die door de leverancier ook echt ondersteund wordt.

De SID limitatie is een mooi voorbeeldje van hoe de leverancier laat voelen dat hij het duldt, maar niet goedkeurt.

Dan nog zenders naar IP overschakelen, zodat je daar ook al niet meer kunt op rekenen.

Ik heb indertijd TVV gehad, maar ik hield niet van het 'moving target' gevoel.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle modules zijn beperkt. Ook die rooie van m7.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-10-2019 om 08:23 zei zzzzzz:

En ik weet 100% zeker dat het wel degelijk H.264 is, gewoon omdat mijn VU+ Duo 4K een FBC DVB-C tuner heeft, en omdat die zenders er al opzitten.

We hoeven dus niet te speculeren.

 

Citaat zzzzzz: Ik blijf bij mijn punt, ik heb liever een situatie die door de leverancier ook echt ondersteund wordt.

 

En hoe ga je dat rijmen met een VU+ Duo 4K met een FBC DVB-C tuner, die helemaal niet ondersteunt word door TN.

 

Beperkingen bij Telenet opname's

 

Op de website Telenet staat vermeld

 

Digicorder / Digibox

 

Goed om te weten

  • Neem tot 2 programma’s tegelijk op en kijk naar een 3de programma
  • Je kan géén programma's uit het verleden opnemen. 
aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Tripleboy:

Maar wanneer en hoe stopt (reden) het sturen van die puls.

 

Als je stopt met het betalen van je kabel abonnement, of als ze fraude vermoeden.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Tripleboy:

 

Citaat zzzzzz: Ik blijf bij mijn punt, ik heb liever een situatie die door de leverancier ook echt ondersteund wordt.

 

En hoe ga je dat rijmen met een VU+ Duo 4K met een FBC DVB-C tuner, die helemaal niet ondersteunt word door TN.

Bij onversleutelde zenders heb je geen support nodig.

Een SID limitatie bij onversleutelde zenders is ook niet mogelijk.

En een FBC tuner op DVB-C in een VU+ Duo 4K, die kan van 8 muxen tegelijk opnemen, op elke mux kunnen dan nog vele radio- en TV zenders tegelijk staan.

De kans dat je ooit "no free tuners available" krijgt bestaat dan alleen theoretisch.

Maar kun jij garanderen dat je los TVV kaartje binnen 3 jaar nog werkt?

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Tripleboy:

Weten we al decennia lang, enkelingen daar gelaten.

Je moet dan ook niet de hele tijd van doel veranderen.

De ene keer spreek je over de goedgekeurde decoders, dan gaat het weer over de CI+ module, enz.

Ja, de Telenet CI+ module is beperkt, maar dat belet niet dat je meerdere door de fabrikant ondersteunde ontvangers thuis kunt zetten, en daar slechts één keer abonnementsgeld voor betalen.

Ik heb hier een CI+ module en een aangekochte HD Digibox van de eerste generatie staan.

Ik betaal slechts één keer het basisabonnement, extra pakketten heb ik niet.

Rechtstreeks op  TV heb ik dus nu de CI+ kanalen (en de onversleutelde).

Op de VU+ Duo 4K heb ik de onversleutelde DVB-C kanalen, waar ik 'onbeperkt' mee kan opnemen (theoretisch is er een beperking, maar daar zal ik nooit tegenaan lopen).

Op datzelfde toestel kan ik ook nog van een paar satellietposities tegelijk opnemen (ook een dubbele FBC tuner, maar door het horizontaal vertikaal hoge band lage band verhaal is de FBC tuner rapper bezet).

Samen kost mij dat nog altijd het basisabonnement per maand, ik huur niets.

Aan extra kanalen heb ik niet direct behoefte.

Het gebeurt niet zo vaak dat ik iets vergeten ben van opnemen, ik stel het ook zo in dat iedere dag het avondnieuws opneemt.

Op dat punt maak ik dan gebruik van de mogelijkheden van mijn ontvanger.

Ook de autotimer vind ik bijzonder handig.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden zei zzzzzz:

Bij onversleutelde zenders heb je geen support nodig.

Een SID limitatie bij onversleutelde zenders is ook niet mogelijk.

En een FBC tuner op DVB-C in een VU+ Duo 4K, die kan van 8 muxen tegelijk opnemen, op elke mux kunnen dan nog vele radio- en TV zenders tegelijk staan.

De kans dat je ooit "no free tuners available" krijgt bestaat dan alleen theoretisch.

Maar kun jij garanderen dat je los TVV kaartje binnen 3 jaar nog werkt?

Onversleutelde zenders op de Telenet kabel, daar zijn er niet veel van, heb je dus geen FBC tuner voor nodig die 8 muxen kan opnemen, je eerdere bewering dat je Provider ontvangers de voorkeur genieten probeer je alweer te verdraaien met iets dat niet kan.

En eerts ga je beweren dat Provider ontvangers voor jou de voorkeur genieten wat dan zo niet blijkt te zijn, en het verhaal over support en onversleutelde kanalen, wat natuurlijk geen steek houdt, je eerdere verklaring blijft echter wel voor je rekening.

De kans dat " no free tuners available" zal verschijnen is inderdaad heel klein met zo weinig FTA zenders op de kabel, goed verzonnen maar helaas.

 

Al jaren roep je hetzelfde over de TVV kaarten, ondertussen 12 jaar in gebruik naar volle tevredenheid, en niet 1 kaartje hoor maar meer.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tripleboy en zzzzzz, ik denk dat dit topic niet gaat over de discussie die jullie nu voeren. Nu even terug naar onderwerp, Telenet maakt over één jaar komaf met analoge tv. Ik ben vandaag in een elektro zaak geweest en ook daar is er onzekerheid wat het allemaal zal worden volgend jaar. Hij heeft mij de raad meegegeven van niet een tuner of digibox te plaatsen, te ingewikkeld voor oude mensen. een tv met CI slot is het meest aan te raden. qua meerprijs is het verwaarloosbaar tegenover tv zonder CI slot. Voordeel van CI slot, handig, maar één afstandsbediening,, indien na overschakeling nog dezelfde zenders met DVB-C tuner te ontvangen zijn , dan hoef je geen kaart aan te schaffen. indien niet dan is de aanschaf voor een kaart maar eenmalige kost van 70 euro en je hebt je CI slot. Wordt vervolgd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders kijken analoog en satelliet. 

Ik vraag me af nieuwe ontvanger met triple tuner of nog een ontvanger erbij.

We hebben nog een jaar.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei sattv4iedereen:

We hebben nog een jaar.

en als het mee zit zelf vroeger ;) ze gaan in fases de analoge kabel stoppen.

je kan nu al testen of je de SD zenders kan ontvangen, als ze een ontvanger hebben met losse verwisselbare tuners dan kan je ook een DVB-C tuner bijkopen en insteken en een andere vervangen. (als het een multi tuner optie is).

maar voor een ontvanger met DVB-C betaal je al niet veel meer, zelf 4K toestellen hebben ze daar in, maar dat is misschien voor sommige mensen overkill.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei astro iris:

Tripleboy en zzzzzz, ik denk dat dit topic niet gaat over de discussie die jullie nu voeren. Nu even terug naar onderwerp, Telenet maakt over één jaar komaf met analoge tv. Ik ben vandaag in een elektro zaak geweest en ook daar is er onzekerheid wat het allemaal zal worden volgend jaar. Hij heeft mij de raad meegegeven van niet een tuner of digibox te plaatsen, te ingewikkeld voor oude mensen. een tv met CI slot is het meest aan te raden. qua meerprijs is het verwaarloosbaar tegenover tv zonder CI slot. Voordeel van CI slot, handig, maar één afstandsbediening,, indien na overschakeling nog dezelfde zenders met DVB-C tuner te ontvangen zijn , dan hoef je geen kaart aan te schaffen. indien niet dan is de aanschaf voor een kaart maar eenmalige kost van 70 euro en je hebt je CI slot. Wordt vervolgd.

 

En Telenet zal die meerkosten waar je niet om gevraagd hebt natuurlijk vergoeden.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Tripleboy:

 

En Telenet zal die meerkosten waar je niet om gevraagd hebt natuurlijk vergoeden.

Is de evolutie Tripleboy, toen men op satelliet van DVB-S naar DVB-S2 overstapte, waren toch ook extra kosten? Hoelang doet de doorsnee met zijn computer of smartphone?  De tv die er nu staat is van bouwjaar 2008 en kregen we gratis vanop studentenkot. Ze gebruikt de tv al bijna 4 jaar en volgend jaar schaffen we voor haar een nieuwe aan, dus wat is het probleem? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...