Ga naar inhoud


Winterbanden voor de fiets


moonchild

Aanbevolen berichten

Sinds een aantal maanden doe ik het dagelijkse verkeer naar de zoutmijnen op de fiets, enkele reis 15 km. Dit wil ik ook in de winter volhouden. Onder de auto gaan hier elke herfst braaf en verstandig winterbanden. Hoe zit dit nou bij fietsen voor dagelijks gebruik?

I

 

-aangepast profiel en compound

-spikes aan zijkanten

-spikes op heel profiel

 

Iemand ervaring hiermee? En bij E45 speedpedelecs?

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Luisteraar praat geen onzin dat winterbanden voor een auto minder belangrijk zijn. Vraag het aan mensen die in Zuid-Duitsland en Oostenrijk wonen aan een hellende weg. Met zomerbanden op een besneeuwde straat komen ze niet eens bij hun woning, met winterbanden een fluitje van een cent en daar heb je niet eens 4-wielaandrijving voor nodig. 40 jaar geleden wist ik ook niet dat het zoveel verschil uit maakte en stond ik met kouwe klauwe sneeuwkettingen op mijn zomerbanden te leggen. De bewoners stonden naar hun voorhoofd te wijzen. Weer zo'n stomme Nederlander die in de winter op zomerbanden rijdt.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden zei luisteraar:

Ik spreek uit ervaring ben met de fiets vaker op mijn bek gegaan bij sneeuw dan met de auto

Niet alleen op de fiets.

 

1 uur geleden zei luisteraar:

voor de fiets is een winterband veel belangrijker dan voor de auto het fiets gedeelte wordt niet zo goed schoon gemaakt bij sneeuw 

Dat is hier anders. De fietspaden gaan voor de wegen. Althans in Nijmegen.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel lang geleden, zeg maar toen de dieren nog spraken en er nog echte spekgladde wegen waren, heb ik wel eens volgende oplossing gezien:

neem een (of meer) oude fietsketting, laat je voorste band gedeeltelijk leeglopen, span de ketting rond de band en zet vervolgens de band terug onder druk.

Je fiets ligt nu baanvast zelfs bij de ergste ijzel.

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Mojo:

Niet alleen op de fiets.

 

:D:D:D:D:D:D:D:D:D

 

 

1 uur geleden zei Gene 1225:

Heel lang geleden, zeg maar toen de dieren nog spraken en er nog echte spekgladde wegen waren, heb ik wel eens volgende oplossing gezien:

neem een (of meer) oude fietsketting, laat je voorste band gedeeltelijk leeglopen, span de ketting rond de band en zet vervolgens de band terug onder druk.

Je fiets ligt nu baanvast zelfs bij de ergste ijzel.

 

Hoe creatief! Geweldig.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu we het er toch over hebben....daar heb ik een brandende vraag. (Om het topic niet te vervuilen wilde ik eigenlijk een een nieuw topic openen)

 

Hoe zit dat met de rollator. Zijn daar ook winterbanden voor te krijgen? En wat is daar jullie advies? Is dat nodig?

Ik ben hier donders benieuwd naar. Vooral in verband met de vergrijzing in Nederland waar de rollator steeds meer in het stadsbeeld verschijnt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Sprietje:

Dit is de beste oplossing

12 sportschoenen van Lowa Taurus II kost wel 660€

poehee iniminie

 

op mijn Muddy Fox mountain bike ben ik nog nooit onderuit gegaan of heb ik ooit geslipt op ijs en sneeuw (met standaard sloffen / rubber)

je kunt de bandenspanning iets reduceren als je heel dikke sneeuw pakketten moet doorkruisen

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Drs. IJzerbout:

Nu we het er toch over hebben....daar heb ik een brandende vraag. (Om het topic niet te vervuilen wilde ik eigenlijk een een nieuw topic openen)

 

Hoe zit dat met de rollator. Zijn daar ook winterbanden voor te krijgen? En wat is daar jullie advies? Is dat nodig?

Ik ben hier donders benieuwd naar. Vooral in verband met de vergrijzing in Nederland waar de rollator steeds meer in het stadsbeeld verschijnt.

 

Daar hebben ze in Scandinavië veel betere oplossingen voor!

 

T B

 

28-0.jpg.78315c03cb6c5acb75bb2f816e77a59c.jpga4.jpg.210bb549d95e6bfc30a6dcbdd145cab8.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...