Ga naar inhoud


Komende nacht gaat de wintertijd in


Sprietje

Aanbevolen berichten


1 uur geleden zei Tonskidutch:

aha, een smart watch... ja dan.

 

Nee hoor...gewoon een klokje met een simpel mechanisch uurwerk op een batterijtje.

Smartwatch en dat geneuzel heb ik niet.

Uiteraard wel mijn trouwe BlackBerry..😂😂😂😎

17 uur geleden zei astro iris:

Nee jullie hebben meer verstand daar dan die klojo's hier. Jullie leven tenminste nog  met de natuurlijke zonnetijd.

 

De tijden dat de zon hier opkomt en ondergaat zijn over het hele jaar genomen praktisch hetzelfde.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden zei astro iris:

Jullie leven tenminste nog  met de natuurlijke zonnetijd

 

Waar heb je het over?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen in Nederland scheelt dat al een kwartier tussen oost en west. En waarom zou dat de "juiste" tijd zijn?

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden zei Psychosammie:

Alleen in Nederland scheelt dat al een kwartier tussen oost en west. En waarom zou dat de "juiste" tijd zijn?

 

Dan ga je je toch eens meer moeten verdiepen in de tijd hoor. Als ik je goed begrijp is tijd voor jou niet gelinkt aan zonnestanden?  ' s Avonds om 19u  mag het voor jou middag zijn, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoef me niet te verdiepen in de tijd hoor. Voldoende natuurkunde tijdens mijn studie gehad. Voor mij is tijd niets anders dan een handig ding om iets gelijktijdig te kunnen afspreken. Tijd werd pas een probleem toen we het "uitgevonden" hebben. daarvoor werd het alleen licht en donker.

 

Mij boeit het tijdstip waarop het licht wordt en weer donker absoluut niet. Ik heb geen enkel probleem met zomer/wintertijd, ik heb maximaal 2 dagen last van jetlag. Mijn mening is dat het vooral tussen de oren zit.

aangepast door Psychosammie
  • Bedankt 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Psychosammie:

 

Waar heb je het over?

De zon staat op en gaat onder het gehele jaar door op dezelfde tijdstippen, omdat zij dichter van de evenaar zitten. hoe verder af hoe schuiner de op en ondergang. als amateur astronoom weet ik gerust genoeg over wat ik praat.  trouwens om al dat klooien met de tijd wat voor te zijn hanteren wij over de gehele wereld de UT tijd. Greenwich time of Universal time, iedereen moet dan maar naargelang  waar hij zich bevindt, zelf het aantal uren toevoegen of aftrekken.  hopelijk is dat voor jou eindelijk begrijpbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De zon staat in het zuiden  om 12u, of toch niet?

De tijd verloopt zeer regelmatig, maar de beweging van de zon minder.

Daarom loopt de zon soms voor op de klok en dan weer achter.

 

Is er iets mis met de zon?

De zon als tijdreferentie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ah, je hebt het artikel in de link niet gelezen.

Anders zou je dit niet schrijven.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@astro iris

Ik geloof dat jij de essentie van mijn betoog niet begrijpt. Leg mij eens uit waarom wij met die "natuurlijke zonnetijd" zouden moeten leven.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...