Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb zeker geen probleem met de tijd, want ik ben net als Sprietje op pensioen . Waar ik het wel moeilijk bij heb , is dat steeds veranderen van tijd. en dat ik dan soms van mening verschil in de voorkeur van zomertijd of zonnetijd (wintertijd), is duidelijk. Stoppen met dat geklooi met tijd en persoonlijk voor mij benadert de zonnetijd het meest mijn eigen ritme. voor mij hoeft de zon niet onder te gaan om 22u, want dan moet ik extra langer wachten om naar de sterren te kijken.😀

Geplaatst:
17 minuten geleden zei astro iris:

voor mij benadert de zonnetijd het meest mijn eigen ritme. voor mij hoeft de zon niet onder te gaan om 22u, want dan moet ik extra langer wachten om naar de sterren te kijken

Maak ik een denkfout ? is de wintertijd niet beter dan wordt het eerder donker hoef je niet zo lang te wachten gmt zou nog beter zijn

als ik goed denk

Geplaatst: (aangepast)
5 uur geleden zei minplus:

Kan het zijn dat jullie het eigenlijk volkomen eens zijn?

Nee, we zijn het helemaal niet eens. Ik zeg dit met name omdat deze discussie (zomer/wintertijd) al een paar jaar loopt waarbij mensen dan beweren er wekenlang last van te hebben.

Mijn jetlag wordt veroorzaakt doordat ik in een vliegtuig niet kan slapen. Vooral naar en van Australië was leuk, 32 uur niet geslapen :blink:. Zelfde effect als effe een nachtje door feesten. Eén nachtje wat onrustig slapen, dagje hondsmoe en de volgende dag weer het mannetje. Als je het al een trucje mag noemen, gewoon naar het tijdstip leven waar je op dat moment bent.

Citaat

Stoppen met dat geklooi met tijd en persoonlijk voor mij benadert de zonnetijd het meest mijn eigen ritme.

Wat heeft die klok nou met jouw ritme te maken? Dat doe je toch echt zelf. Gooi voor de grap eens alle klokken en wekkers je huis uit voor een jaar, je bent met pensioen dus dat zal geen problemen geven.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
43 minuten geleden zei Psychosammie:

Wat heeft die klok nou met jouw ritme te maken? Dat doe je toch echt zelf. Gooi voor de grap eens alle klokken en wekkers je huis uit voor een jaar, je bent met pensioen dus dat zal geen problemen geven.

Moest ik alleen wonen kan ik dat, maar dat is niet zo en hoef ik ook rekening te houden met mijn gezinsleden, die wel nog tijd afspraken hebben.

1 uur geleden zei Psychosammie:

Mijn jetlag wordt veroorzaakt doordat ik in een vliegtuig niet kan slapen. Vooral naar en van Australië was leuk, 32 uur niet geslapen :blink:. Zelfde effect als effe een nachtje door feesten. Eén nachtje wat onrustig slapen, dagje hondsmoe en de volgende dag weer het mannetje. Als je het al een trucje mag noemen, gewoon naar het tijdstip leven waar je op dat moment bent.

Dat tripje heb ik vele malen gedaan, en dat kostte (vooral richting NL) wel wat aanpassingsvermogen. Je krijgt dan op de verkeerde momenten slaap of trek in voedsel. Maar na een paar dagen was dat over, dus een groot probleem had ik er niet mee.

Wat ik wel raar vind is dat het leven van een piloot hier vergeleken wordt met ploegendienst. Ik heb in het verleden verschillende perioden in nachtdienst gewerkt. De eerste een of twee dagen krijg je dan te maken met iets vergelijkbaars als jetlag, maar daarna is dat gewoon over. Een piloot of ander bemanningslid van intercontinentale vluchten heeft daar echter doorlopend mee te maken.

Het vervelende is dat je binnen bepaalde beroepsgebieden maar twee weken achter elkaar nachtdienst mag draaien. Daardoor moet je jezelf steeds weer opnieuw aanpassen aan de nieuwe situatie. Dat lijkt me ongezonder dan de nachtdienst zelf.

aangepast door johnno
Geplaatst:
15 minuten geleden zei johnno:

Je krijgt dan op de verkeerde momenten slaap of trek in voedsel. Maar na een paar dagen was dat over, dus een groot probleem had ik er niet mee.

Ik kwam rond het middaguur thuis. Dan dus niet direct naar bed gaan maar gewoon de Nederlandse tijd aanhouden. Dus om 23:00 uur naar bed. Eten was die dag meer een probleem omdat ik vond dat we tijdens de 2 vluchten best wel veel te eten hebben gehad, terwijl je al die tijd niks doet. Maar 's avond gewoon een lichte maaltijd en de volgende dag weer het normale ritme volgen.

Geen probleem verder.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:

Vandaag in de krant, dat vooral baby's, kinderen en jongeren problemen hebben met wisselen van uur. hun lichaam past zich moeilijker aan dan dat van volwassenen. Een landbouwer vertelde mij gisteren ook  dat zijn koeien  's morgens vroeg al stonden te loeien wegens één uur later aan de melkmachine. Die aanpassing zou volgens hem ongeveer een week tot 2 weken duren, maar hij vroeg toch ook om heel dat geklooi met uren af te schaffen,  voor velen mag het gehele zootje in de vuilniscontainer.

Geplaatst:
9 uur geleden zei Psychosammie:

Gooi voor de grap eens alle klokken en wekkers je huis uit voor een jaar, je bent met pensioen dus dat zal geen problemen geven.

en ook niet de EPG gebruiken hè!

happy_001.gif

Good To Know You

Curtis Stiger

dat is niet nodig ben tevreden met de echte tijd zoals die in onze genem door de eeuwen heen opgenomen zijn.

De gevolgen van kunstmatige tijd zie ik al in de omgeving jong volk overdag slapen ze avonds worden ze wakker

aangepast door luisteraar
Geplaatst:
16 minuten geleden zei luisteraar:

De gevolgen van kunstmatige tijd zie ik al in de omgeving jong volk overdag slapen ze avonds worden ze wakker

Tja, ken er ook zo enkelen, later op de werkvloer doen die dan best nachtwerk.😉

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...