Ga naar inhoud


Komende nacht gaat de wintertijd in


Sprietje

Aanbevolen berichten

2 uur geleden zei astro iris:

Vandaag in de krant, dat vooral baby's, kinderen en jongeren problemen hebben met wisselen van uur. hun lichaam past zich moeilijker aan dan dat van volwassenen. Een landbouwer vertelde mij gisteren ook  dat zijn koeien  's morgens vroeg al stonden te loeien wegens één uur later aan de melkmachine. Die aanpassing zou volgens hem ongeveer een week tot 2 weken duren, maar hij vroeg toch ook om heel dat geklooi met uren af te schaffen,  voor velen mag het gehele zootje in de vuilniscontainer.

Ik begrijp niet waarom die melkmachine niet gewoon ongewijzigd kan blijven. En babý's en kleinere kinderen hebben geen beself van tijd en een klok.

Over dat uur verzetten wordt, vind ik, schromelijk overdreven. Het werd opeens een issue toen Juncker erover begon. Daarvoor was het dat amper.

 

Maar ik troost me met de verwachting, dat ook deze EU discussie op niks gaat uitdraaien. De onenigheid hierover is weer zodanig, dat het alleen maar erger kan worden dan nu.

Een Amerikaanse wijsheid lijkt me ook hier wel van toepassing:  " Don't fix it if it ain't broken".

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt natuurlijk alles aan de EU toedichten, maar nu hebben ze eens geluisterd naar het VOLK en beloven een goed compromis uit te werken en dan komt er een met een half uur

hoe zot is dat dan?

 

p.s. Juncker is dadelijk weg en Von der Leyen is een adept van Merkel

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei luisteraar:

NEE er is een stemming geweest dat de meerderheid van de zomertijd af wil.

Toen zei junker OK is zorg ervoor dat het afgeschaft wordt

 

Precies, dat bedoel ik. En welke meerderheid?  

2 minuten geleden zei Tonskidutch:

je kunt natuurlijk alles aan de EU toedichten, maar nu hebben ze eens geluisterd naar het VOLK en beloven een goed compromis uit te werken en dan komt er een met een half uur

hoe zot is dat dan?

Welk "volk"?  Zo breed was die "enquete" nou ook weer niet. 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je stemt op een partij ben je in ieder geval vertegenwoordigd

 

maar het topic is er al sinds de invoering ervan dus momenteel is het vereenvoudigen van te nemen maatregels en compatibiliteit van systemen een belangrijk kostenpunt, ook al denk je dat het geautomatiseerd is

aangepast door Tonskidutch

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Tonskidutch:

het vereenvoudigen van te nemen maatregels en compatibiliteit van systemen een belangrijk kostenpunt, ook al denk je dat het geautomatiseerd is

Onzin verhaal

Alle systeem makers waren niet zo dom en hebben alles geprogrammeerd op GMT tijd.

In onze globale wereld kon het ook niet anders.

Het corrigeren van de tijd bestaat er enkel in een software update Nederland is nu niet GMT-2 maar GMT+1 of GMT+0 thats it

Zelfs CD hoeft niets te doen voor de EPG die wordt in GMT doorgegeven jou satbox zet het om naar lokale tijd

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hangt die nu al aan uw toog?

er is echt wel heel veel meer te schrijven over de tijd en een conversie ervan, maar dat is voor een ander topic

denk maar aan de millennium bug en de recente patch voor je iPhone 5 die ook heel dringend noodzakelijk was (onvoorzien en dus eigenlijk niet geautomatiseerd)

Comme au Cinema

Alain Delon

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden zei Eduard07:

Ik begrijp niet waarom die melkmachine niet gewoon ongewijzigd kan blijven. En babý's en kleinere kinderen hebben geen beself van tijd en een klok.

 

De koeien worden om 7 u gemolken en met uur terug is het voor hen 1 uur later 7u en staan ze al een uur te loeien, tot ze het weer gewoon zijn. Hetzelfde met baby's hoor, als ze klokvast zijn en dat zijn er veel hoor, vraag maar eens na in kinderopvang en jonge moeders.  De discussie gaat veel verder dan Juncker hoor, , er wordt al jaren gezaagd hier over dat nutteloos veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de tijd toen ze de zomertijd ingevoerd hebben hebben niet alle landen tegelijk meegedaan.

In die tijd deed ik veel handel tussen NL en D ,NL had al zomertijd en D niet (of anders om lang geleden)

Dat leverde geen enkel probleem op had zelfs  een voordeel als ik naar D moest kon ik een uur later weg gaan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
4 uur geleden zei astro iris:

Vandaag in de krant, dat vooral baby's, kinderen en jongeren problemen hebben met wisselen van uur. hun lichaam past zich moeilijker aan dan dat van volwassenen. Een landbouwer vertelde mij gisteren ook  dat zijn koeien  's morgens vroeg al stonden te loeien wegens één uur later aan de melkmachine. Die aanpassing zou volgens hem ongeveer een week tot 2 weken duren, maar hij vroeg toch ook om heel dat geklooi met uren af te schaffen,  voor velen mag het gehele zootje in de vuilniscontainer.

Die landbouwer kan er ook voor kiezen een week voor de omstelling het melken elke dag 5 minuten te verschuiven, na 12 dagen is hij het uur opgeschoven zonder geloei.

Of zijn koeien op de oude tijd aan de melkmachine te hangen.

 

Oplossingen genoeg!

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...