Ga naar inhoud


Slimme led-lamp met noodstroom voorziening


Sprietje

Aanbevolen berichten

1 uur geleden zei Big fellow:

Dus een groep waar alleen maar dit type lampen opzitten, en de automaat schakelt af, dan werkt het waarschijnlijk niet.

Dat is dus het geval....  Maar het is een mooie oplossing voor de landen waar hij verkocht wordt...

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 uur geleden zei Sprietje:

Goed, ik zal het maar uitleggen.
- ligt de lamp op tafel, dan zal hij niet branden
- hou je de lamp in je handen waarbij je met je vingers verbinding maakt tussen het middenkontakjt en de schroefdraad, dan gaat hij branden, met andere woorden als het circuit in de lamp gemaakt is door het midden kontakt en de fitting te verbinden dan gaat hij aan.
- schroef je de lamp in een fitting en staat de schakelaar uit, dan is er geen circuit en zal hij niet branden.
- zet je de lampschakelaar aan, dan zal de lamp branden en zal ook de accu opgeladen worden.
- nu heb je de lampschakelaar aan maar de stroom valt uit, bijvoorbeeld je draait de hoofdschakelaar uit, dan zal de lamp aan gaan.
Waarom?
De kans is erg klein dat je in heel je huis geen enkel andere verbruiker aan hebt. De kans is zeer groot dat er bijv. nog andere lampen, een tv, een koelkast, een oplader enz. enz. aan stonden. Deze verbruikers maken een verbinding tussen de nul en fase en hiermee is het circuit gemaakt om de lamp te laten branden. Zou je de lampschakelaar in dit geval uit zetten, dan gaat ook de lamp uit want dan is het circuit verbroken.
Slim hè?

 

De accu's zijn zo gedemensioneerd, dat de lamp nog 4 uur blijft branden na stroomuitval

 

 

Mooi, dat bevestigt dus wat ik al vermoedde en als zodanig aangaf. Met nog eens dat je ze als zaklamp kunt gebruiken.😎

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad met dat verschil dat een zaklamp het licht meestal bundelt en deze lamp het licht veel meer spreidt. Dat kan ook wel eens een voordeel zijn.

In ieder geval zijn jullie nu op de hoogte van deze lamp met ingebouwde stroomvoorziening. Het kan voor bepaalde toepassingen heel handig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Hè wat een ongezellig licht in huis met zo'n paneelverlichting en ook helemaal niet handig. Als je gewoon de Intelligent Emergency Globe Lamp boven de tafel hebt zitten is het veel gezelliger en je kunt hem er dan ook nog uit schroeven als je op een andere plaats licht nodig hebt, zie:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De opmerkingen begrijp ik niet omdat ik niet ga lopen met een lichtbron door m'n woning om het gezellig te maken. Ook niet met zaklamp.

De kleurtemperatuur kan ook al geen argument zijn want die zijn er van 2700K tot 6000K.

 

Ik gebruik die panels al jaren en zie tenminste wat er aan eten op mijn bord ligt of in m'n keuken op de haard en snijplank in tegenstelling tot al die darkrooms met een peertje van niks.

Het zal wel een gebrek aan stroomstoringen zijn bij mij.

 

 

Money For Nothing

Dire Straits

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jij het verschil niet ziet in sfeer tussen verlichting die aan het plafond hangt voor algemene verlichting en verlichting die op geringere hoogte hangt voor plaatselijke verlichting zoals boven tafel, laat dan maar zitten.
Hier in Spanje in de buitengebieden waar alle leidingen bovengronds hangen, komt het met onweer regelmatig voor dat de stroom uit valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In de komende jaren zal de levering van elektriciteit in onze gebieden ook minder vanzelfsprekend worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort lampen wordt ( nu minder omdat de mensen slimmer worden maar vooral omdat kinderen slimmer worden en zijn voor hun leeftijd ) gebruikt door goochelaars.

Dan wel niet met leds natuurlijk maar met een dubbele gloeidraad. 1 voor bv 240 v en 1 voor 6 volt ( fietsgloeilamp ) en een kleine batterij.

 

 

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

46 minuten geleden, Sprietje zei:

Ja ook met leds. Zoek maar eens op Google naar: Magic Lamp Glow in Hand

Natuurlijk ondertussen met leds. Vroeger was het even iets moeilijker.

Kochten soms zelfs de onderdelen waarvan een lamp was gemaakt apart. Om zo een lamp met 2 groeidraden te kunnen maken.

Mooie tijd, maar vooral de verbazing die je creëerde als je ze liet branden in het "niets" zeg maar.

Meer nog als mensen zagen dat het ook bij hen werkte en niet enkel bij de goochelaar.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...