Moderator ceesv Geplaatst: 30 oktober 2019 Moderator Geplaatst: 30 oktober 2019 En wat gebeurt er wanneer je de kabel verbindt? P.S. de kabel heeft toch geen sluiting? In de Fritz! heb je bij het menu thuisnetwerk de optie mesh, dar kan je alle apparaten zien en hun verbinding. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 30 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 30 oktober 2019 (aangepast) Dat klopt daar zag ik ze ook staan. Als ik de Lan kabel verbindt met de PC en modem werkt internet goed op mijn PC ; als ik hem los koppel van de PC heb ik geen verbinding met WIFI Ik heb de WIFI adapter in de PC gecontroleerd en krijg de melding dat hij correct werkt , als ik kies voor stuurprogramma bijwerken geeft hij een melding dat de beste stuurprogramma, s al geinstalleerd zijn . Het probleem met de WIFI op mijn PC is ontstaan na een automatische windows aanpassing. Als ik de PC op een WIFI repeater ( Fritz 1750 ) aansluit met een Lan kabel ( de repeater zit in het stopcontact bij de PC ) heb ik ook internet 30 oktober 2019 aangepast door marcow
Big fellow Geplaatst: 30 oktober 2019 Geplaatst: 30 oktober 2019 Duidelijk een probleem aan de Windows kant... Is het niet zoiets als het aangeven wat voor soort netwerk het is waar je aan verbonden bent? Ik ben een Mac gebruiker dus kan je niet veel verder helpen.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: 31 oktober 2019 Moderator Geplaatst: 31 oktober 2019 Aha, dus je computer schakelt niet automatisch op het wifi netwerk bij het verbreken van de lan verbinding, of met het verkeerde wifi netwerk. Even bij de wifi instellingen je gewenst wifi netwerk vergeten en weer opnieuw aanmelden en daarbij het vinkje automatisch verbinden aanklikken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 31 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2019 Bedankt ceesv, Maar de monteur die vorige week glasvezel heeft geïnstalleerd gaf de voorkeur aan een rechtstreekse verbinding met Lan Is dit echt beter Hans
Moderator ceesv Geplaatst: 31 oktober 2019 Moderator Geplaatst: 31 oktober 2019 Ik kan er geen touw aan vast knopen, wat is nu je klacht? Ik meen te begrijpen sinds vanmiddag, dat je computer wel internet heeft via lan, maar niet via wifi, wanneer je die lan kabel los trekt. Daarvoor moet je op je computer bij je wifi netwerk het vinkje automatisch verbinding maken aanvinken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
marcow Geplaatst: 31 oktober 2019 Auteur Geplaatst: 31 oktober 2019 Ik wil nog even iets toelichten Vanaf het WiFi probleem heb ik internet dmv van een korte lankabel die op een wifi repeater was aangesloten Omdat vorige week de monteur van Xs4all aangaf dat een rechtstreekse verbinding op het modem beter was heb ik eerst een lankabel van 20 meter gekocht vanwege de afstand naar de meterkast Toen ik de kabel had aangesloten werkte internet op de Pc Maar toen ik een programma naar de tv wilde streamen gaf Google Chromecast een melding op de tv dat de router opnieuw moest worden opgestart Ik heb toen de lankabel verwijderd en het modem opnieuw opgestart Toen werkte streamen weer Na advies heb ik de IP adressen nagekeken en die verschilde allen. Persoonlijk is WiFi voor mij goed maar door het advies van de monteur ging ik twijfelen en als het zou werken kan ik de WiFi versterker op een andere plek gebruiken Hans
bellejt Geplaatst: 31 oktober 2019 Geplaatst: 31 oktober 2019 niks beter dan een rechtstreekse verbinding om de eenvoudige reden dat die 1000 Mb is en je wifi als het de modernste is max 600 Mb doet.Wat mij sterk zou verwonderen. Ze hadden dus blijkbaar een conflict met het adres.Na opstarten krijgen ze een verschillend DHCP adres en alles werkt fijn.Voor de leek op ethernet gebied is dat de beste oplossing. Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
Tonskidutch Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Marcow, ik heb ook de cat6 zelf aangelegd naar de ARRIS tv box vanaf de Fritzbox in de meterkast van 20 meter heb toen twee dure stekkers genomen die heel makkelijk aan de cat6 kabel kunnen worden verbonden opdat een goede afscherming gewaarborgd blijft door koppelen kan ook maar ik moest sowieso door enkele muurgaten en dat lukt niet met de stekkers er al aan verbonden dat is voor je stream van XS4ALL of Netflix dus de meest perfecte oplossing The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen