stevenvc19 Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 Beste, Wie weet heeft één van jullie ervaring met het volgende probleem: Ik heb een Onkyo TX-8150. Deze is momenteel ongeveer 3 jaar oud. Sinds enkele weken wil het gedeelte "NET" niet meer werken. Dwz, geen internetradio, geen muziek vanaf de NAS, geen muziek vanaf een USB apparaat. Op internet vind ik slechts één persoon met (wat er uitziet als) hetzelfde probleem. (zie video) De receiver is niet meer te bereiken via zijn IP adres. Ook niet wanneer ik deze rechtstreeks op de laptop aansluit. Ook kan ik tussen de settings de netwerkinstellingen niet altijd terugvinden. Deze komen en gaan zonder enige begrijpbare reden. De overige functies van deze receiver werken perfect. (FM, DAB+ en aangesloten bronnen zoals DVD speler en digitale geluidsingang satellietontvanger) Ik heb al geprobeerd om een firmware update uit te voeren, maar via het netwerk gaat dit (om verstaanbare redenen) niet. Maar zo heb ik dus ook ontdekt dat er geen USB's meer herkent worden. De receiver van stroom ontdoen gaf ook geen oplossing. Evenals een hard reset/ fabrieksinstellingen terugzetten... Het toppunt is dat ik deze receiver van Onkyo heb toegestuurd gekregen nadat ik mijn TX-8050 ter reparatie (onder -verlengde- garantie) had opgestuurd. (De TX-8050 had een fabricagefout waardoor deze na verloop van tijd ook geen netwerkverbinding meer kon maken en op den duur helemaal geen geluid meer produceerde en zelfs niet meer aan wou gaan. Onkyo was hier van op de hoogte en deed een terugroepactie om de receiver gratis te laten repareren). Ik kreeg toen van Onkyo de melding dat de TX-8050 een verloren zaak was en dat ik daardoor de TX-8150 teruggestuurd kreeg... Maar nu zit ik wel weer met een netwerk receiver die niet meer naar behoren werkt... Iemand van jullie die dit herkent?
Tonskidutch Geplaatst: 1 november 2019 Geplaatst: 1 november 2019 afgezien van die verlengde ONKYO garantie zou ik zelf alleen proberen de receiver volledig te resetten anders ONKYO in de mangel via consumenten vertegenwoordiging of juridische helpdesk The Crying Cowboys Aaron Rux
stevenvc19 Geplaatst: 1 november 2019 Auteur Geplaatst: 1 november 2019 23 minuten geleden zei Tonskidutch: afgezien van die verlengde ONKYO garantie zou ik zelf alleen proberen de receiver volledig te resetten anders ONKYO in de mangel via consumenten vertegenwoordiging of juridische helpdesk De reset brengt geen soelaas. De Onkyo klantenservice is ingelicht... Maar of ik daar ooit wat van ga horen is nog maar de vraag.
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2019 Geplaatst: 3 november 2019 zie je ook de led's op de achterzijde bij aangesloten LAN kabel The Crying Cowboys Aaron Rux
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2019 Geplaatst: 3 november 2019 via LAN kun je dan even kijken of de netwerkinstellingen goed staan The Crying Cowboys Aaron Rux
Tripleboy Geplaatst: 3 november 2019 Geplaatst: 3 november 2019 (aangepast) Het betreft een hele reeks defecte toestellen van Onkyo, deze kunnen worden ingeruild. Dit vond ik bij het doorlopen van het "Loss of Audio/Network Connection Customer Care Program" : Het is trouwens eveneens mogelijk om, in plaats van de trade-in, een cashback te vragen bij de aankoop van één van de volgende nieuwe apparaten : TX-NR555 TX-NR 656 TX-RZ710 TX-RZ810 TX-RZ1100 TX-RZ3100 PR-RZ5100 HT-S7805 HT-S9700THX CR-N765 TX-8150 Het slechte nieuws is Customer Service Program Monday 29th October 2018 Dear customers, Pioneer & Onkyo Europe GmbH (now acquired by Aqipa GmbH) has made the decision to withdraw the Customer Care Program from new applications. This extended goodwill warranty has been running for several years and it has now reached the stage where if present, the defective network chip malfunction will have already taken place and be identifiable as the sole reason of an issue that is experienced. It has been stated from beginning of the program that Pioneer & Onkyo Europe GmbH (now Aqipa GmbH) may revise the Terms and Conditions of the Customer Care Program or Cashback Program at any time and may suspend or terminate either Program at any time without notice. If you do now experience any issues, please contact your nearest service centre for diagnosis of the issue and respective repair. We apologise for any inconvenience caused. 3 november 2019 aangepast door Tripleboy GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
Toppers Geplaatst: 3 november 2019 Geplaatst: 3 november 2019 (aangepast) Als je een beetje handig bent met solderen vervang dan alle elco's op het System board. Je zult zien, je hebt hierna weer een puik spelende receiver. Het is algemeen bekend dat de Onkyo's na een aantal jaren nogal gebrekkig gaan functioneren omdat er niet al te beste elco's worden toegepast. 3 november 2019 aangepast door Toppers
Tonskidutch Geplaatst: 3 november 2019 Geplaatst: 3 november 2019 38 minuten geleden zei Toppers: Het is algemeen bekend dat de Onkyo's na een aantal jaren nogal gebrekkig gaan functioneren Maar die oudere modellen draaien nog steeds hoor, dus als de nieuwe modellen reeks betroffen is zoals Tripleboy in zijn lijstje weergeeft, is dat wel genuanceerder dan jou stelling "algemeen bekend" belangrijk is dat ze dit aanbieden 3 uur geleden zei Tripleboy: If you do now experience any issues, please contact your nearest service centre for diagnosis of the issue and respective repair. dan maak er ook werk van The Crying Cowboys Aaron Rux
Toppers Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 (aangepast) Op 3-11-2019 om 14:27 zei Tonskidutch: Maar die oudere modellen draaien nog steeds hoor, dus als de nieuwe modellen reeks betroffen is zoals Tripleboy in zijn lijstje weergeeft, is dat wel genuanceerder dan jou stelling "algemeen bekend" 1e) Bij mij draaien de "oudere" modellen (zonder op-amp in de eindtrappen) ook nog puik, maar de soldeerbout is er bij alle Onkyo modellen wel aan te pas gekomen om de "brakke" print elco's die Onkyo gebruikt te vervangen. 2e) Vanwege de goede sound uit de Onkyo's bij mij thuis kocht een vriend van ons vorig jaar een Onkyo uit de line-up 2018 pracht ding maar inmiddels op het HDMI/System board al weer kleine printelco's vervangen. Hij moest soms een uur wachten alvorens de Onkyo ging spelen vanuit standby. 4 november 2019 aangepast door Toppers typo
stevenvc19 Geplaatst: 4 november 2019 Auteur Geplaatst: 4 november 2019 Bedankt voor de reacties, ik heb inmiddels ook de erkende ONKYO service dealers in Nederland en België gecontacteerd. De man in België wist me te zeggen dat dit niet meer onder het customer care programma valt. Hij kende het probleem in ieder geval meteen en hij zou me een offerte maken. De man uit Nederland wist me te zeggen dat hij bij ONKYO zelf moet navragen of dit al dan niet onder garantie zou kunnen gemaakt worden. ik heb geen idee wat me dit zou kosten... Als ik het zo hoor kan ik best geen ONKYO meer kopen in de toekomst ?
Tripleboy Geplaatst: 4 november 2019 Geplaatst: 4 november 2019 De laatste jaren hebben ze hele series verkocht die na korte tijd de geest gaven, ook vele HDMI boards zijn stukgegaan op menig receiver, men is toen gekomen met een verlengde Garantie periode, na de overname stopte dit alweer, een zwarte periode voor het merk. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
stevenvc19 Geplaatst: 5 november 2019 Auteur Geplaatst: 5 november 2019 10 uur geleden zei Tripleboy: De laatste jaren hebben ze hele series verkocht die na korte tijd de geest gaven, ook vele HDMI boards zijn stukgegaan op menig receiver, men is toen gekomen met een verlengde Garantie periode, na de overname stopte dit alweer, een zwarte periode voor het merk. Dan hebben ze wel wat imagoschade te herstellen. Vanaf welke series zouden die problemen dan verholpen zijn?
Tripleboy Geplaatst: 5 november 2019 Geplaatst: 5 november 2019 Na 2018 zegt men, geen persoonlijke ervaring mee, de Onkyo TX-8250 4FC874 werkt hier nog naar behoren. GIGABLUE UHD QUAD 4K XTREND ET8500 / ET7500 VU+ Duo2 / VU+ Solo SE
satje4U Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 (aangepast) Hoi Met de leeftijd heeft het niks te maken ik had januari 2018 een OnkyoTX-RZ820 aangeschaft en kreeg de zelfde probelemen na enkele weken. 1 keer kreeg ik van de service afdeling een toetsencombinatie om een harde reset uit te voeren. Helaas weet ik die niet meer heb email niet meer. Reset werkte prima maar niet langer dan een week of twee. Ik heb toen aangekondigd dat ik de koopovereenkomst zou beeindigen als ik binnen 14 dagen geen gerepareerd toestel zou krijgen. Op de laatste dag van de termijn kreeg ik het toestel terug met een nieuw HDMI moederboard. Binnen 2 dagen wederom problemen. Koopovereenkomst ontbonden en een Yamaha RX-A880 gekcht. Wat een verademing in vergelijking met de Onkyo. In de tijd dat ik de problemen had was er nauwelijk iets te vinden over algemene problemen met de netwerk functie. Maar als ik dat nu allemaal zie. Wat een puinbak. Zo snel mogelijk de oevereenkomste ontbinden en geld terugeisen..... Succes Overigens a;s ik de stekker eruittrok en weer opstartte werkte het weer een paar dagen. 8 november 2019 aangepast door satje4U Gigablue Quad HD Plus
Tonskidutch Geplaatst: 8 november 2019 Geplaatst: 8 november 2019 na 2 jaar? de overeenkomst ontbinden? als een verlengde garantie termijn ook al niet werkt? Dat gaat natuurlijk niet lukken denk ik zo maar! bagger is het natuurlijk wel als je zo'n kassie uit India krijgt. The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen